Samsung SM226BW TFT scherm, is dit wat?

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Beste allen,

Voor het betere beeldbewerken ben ik op zoek naar een nieuw scherm en kwam deze tegen: Samsung SM226BW http://www.commandprompt.be/ProductDeta ... medium=ppc

Is dit wat?

Ik heb nu een nogal oud beessie: 17" Ilyama Vision Master Pro 400

Bob

ps. ik weet dat er een hoop te vinden is over Samsung schermen maar als ik zoek op "SM226BW" vind ie niets!

[Mark: Topic titel maar even aangepast...]
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

bmvduin schreefCOLONVoor het betere beeldbewerken ben ik op zoek naar een nieuw scherm en kwam deze tegen: Samsung SM226BW

Is dit wat?
Bob, je geeft aan dat je het "betere beeldbewerking" wilt gaan doen.

Is het scherm een PVA panel?

Zoja, dan is 'tie geschikt. Zoniet, dan is 'tie absoluut niet geschikt en is het zonde van je geld.

Zie ook mijn tutorial over TFT panels:

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=35074

Succes!

John :wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Zie de tutorial van musicjohn: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... t+tutorial
De conclusie die getrokken kan worden: de Samsung SM226BW is niet geschikt voor het "betere beeldbewerken" (heeft een TN-panel) :cry:

Jan

P.S.: musicjohn was me voor.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Een snelle specifiactie-search leverde mij dit resultaat op:

"Samsung 226BW has a 22 inch 2 ms (g2g) TN panel"

Deze is dus zeer geschikt voor gaming, maar absoluut niet geschikt voor fotobewerking.

Je zou de Samsung Syncmaster 215TW moeten hebben. Een absoluut toppertje voor fotobewerking. En betaalbaar bovendien. :wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

En iedere keer verbaas ik me weer over hoe goed je hier geholpen wordt 8)

Bedankt voor deze antwoorden weer!

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

En een kleine zoektocht leert me dat dit scherm dus niet in de aanbieding is :cry: 3 x samsung in de aanbieding, maar niet de Samsung Syncmaster 215TW

Wel de:
  • SM206BW
    SM205BW
    SM226BW
Zit daar nog wat tussen, of gewoon verder zoeken naar de Syncmaster 215TW?

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

In de tutorial van musicjohn staat een link: http://www.flatpanels.dk/panels.php.
Daar kun je de typenummers intikken en krijg je gegeven over het gebruikte panel.

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Ik weet niet wat je budget is, maar via e-bay kun je ook de Dell 2407 kopen bij Supradictus (url). Ik weet alleen niet wat het kost om 'm te laten verschepen naar IJsland.

Het is bij schermen een keuze tussen een aanbieding voor het standaardwerk - dan hoef je ook niet bij Samsung te blijven, maar kun je de meeste andere merken ook in je vergelijking meenemen - of een scherm dat beter geschikt is voor fotobewerking, welke vrijwel nooit in de aanbieding zijn. Ik hik er ook nog steeds tegenaan en wil het ene moment een Dell en het andere moment toch een Eizo... voordeel van de Dell is dat ik geld overhoud voor bijna 2x een 10-22... ;)
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Ytos, helaas moet ik ff zeggen dat ik nu NIET blij met je ben....je wakkerd een trauma bij me los waar i net vanaf was :wink:

Iedere keer als ik een bepaalde winkel binnen loop hier ga ik automatisch naar een bepaald scherm toe en sta dan weer een half uur te kwijlen voordat ik wakker wordt en besef dat hij toch echt te duur is voor mij op dit moment.

Je raad het al, het is de 2407 van Dell...

Nee alle gekheid op zijn spreekwoordelijke stokje...Dit scherm zou ik graag kopen maar opsturen naar IJsland is erg duur en hier kopen ook, mijn budget zit toch echt op een maximum van € 600,-

Als ik de 2407 in NL koop kost dit mij met verzenden en de daarbij hoordende belastingen rond de € 900,- jammer

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

De Samsung 215TW kan je in NL voor zo'n €450 kopen.....

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

boels069 schreefCOLONDe Samsung 215TW kan je in NL voor zo'n €450 kopen.....

Jan
Ok, dat scheelt alweer, via e-bay staat ie voor €650,-

Misschien toch maar eens proberen :roll: ik slaap er ff een nachtje over.
Waar vind ik hem dan voor zo een prijs Jan?

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Mijn fiets spoort beter dan ik.
Bartjebart
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2113
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 15:13
WoonplaatsCOLON Coevorden
CONTACTCOLON

Ik heb zelf de 2007FP van Dell. Ook een absolute aanrader. 399 Via Supradictus op Ebay. Ik gebruik hem nu als 2e monitor op m'n laptop. Over een week heb ik als het goed is een nieuwe desktop pc en dan komt er zeker weten een 2e 2007FP bij. :D
[url]http://www.bartgrendelman.nl[/url]
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Bartjebart schreefCOLONIk heb zelf de 2007FP van Dell. Ook een absolute aanrader. 399 Via Supradictus op Ebay. Ik gebruik hem nu als 2e monitor op m'n laptop. Over een week heb ik als het goed is een nieuwe desktop pc en dan komt er zeker weten een 2e 2007FP bij. :D
Hihi... da´s lachen,

Dell 2007FP has a 20 inch 16 ms S-IPS (LG.Philips LM201U04) or an 8 ms (g2g) S-PVA (Samsung LTM201U1) panel

Die snap ik dus even niet. :?

Als ik het goed begrijp dan is e.e.a. afhankelijk van een productie serie?

Zit dus ofwel een Phillips/LG panel in met een respose tijd van 16ms ofwel een Samsung panel in met een response tijd van 8ms. :lol:

Overigens is deze met 16ms toegangstijd vrijwel ongeschikt voor gaming. Misschien iets om vooraf rekening mee te houden. :wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Bartjebart
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2113
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 15:13
WoonplaatsCOLON Coevorden
CONTACTCOLON

Het belang van die responstijden word volgens mij vrij zwaar overdreven.

Ips schermen zijn ook geschikt voor fotobewerking trouwens, net als MVA schermen. Ik heb revisie A04, waarin het Samsung S-PVA paneel zit. De oudere revisies schenen last te hebben van banding, maar bij de nieuwere revisies is dat geheel opgelost. Op Ebay staat er ook wel bij welke revisie het is.
[url]http://www.bartgrendelman.nl[/url]
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Bartjebart schreefCOLONHet belang van die responstijden word volgens mij vrij zwaar overdreven.
Dat hangt er een beetje vanaf in hoeverre je een fanatieke gamer bent, en hoe snel je spellen zijn. Met schaken op de computer zul je er in ieder geval geen last van hebben. :lol:

Maar ik heb (toen ik mijn Samsung 215TW kocht) het verschil gezien met 1 spelletje welke op 3 verschillende panels werd weergegeven, iedere keer vanaf hetzelfde systeem. Een MVA panel met een 16ms response tijd, een PVA panel met een 8ms response tijd en een TN panel met een 2ms responsetijd.

Toen was het verschil tussen 16ms en 2ms goed te zien hoor. Was overigens een bijzonder heavy spel... iets met tanks en oorlog (ik ben zelf geen gamer).

:wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Bartjebart
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2113
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 15:13
WoonplaatsCOLON Coevorden
CONTACTCOLON

Ik geloof best dat het verschil te zien is, maar sommige mensen moeten per sé een 2ms scherm hebben 4 ms is dan nog te traag en daar geloof ik niet zo in.

Heb trouwens gister scherm nummer 2 besteld. Als het goed is heb ik ergens deze week ook m'n nieuwe computer, dus dan is het helemaal dik voor mekaar dacht ik zo 8)
[url]http://www.bartgrendelman.nl[/url]
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Hier is ie in de aanbieding voor:
Þitt verð: 55.444 kr.
omgerekend € 665,04

Bijna geen verschil, tis ook nog eens de 16 ms versie :cry:

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Spike
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 874
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Omdat er TN achter staat is het scherm niet goed? Mensen, ga eens in de winkel kijken en beoordeel niet alles op tabelletjes en grafiekjes op Internet.

Ik heb dit scherm twee maanden geleden gekocht. Was ook op zoek naar een PVA paneel, maar dat viel buiten het budget op 22" formaat. Dit scherm sprong er in de winkel al meteen uit qua kleurweergave. En op het werk heb ik twee PVA panels (HP en EIZO) voor mijn neus staan en zie nauwelijks verschil met dit type Samsung! Ik kan zelf niet geloven dat het een TN paneel is. En voor de amateur fotograaf die niet elke dag met CMYK kleurprofielen werkt en op A1 afdrukt is het een perfect schermpje! :D
[size=75]AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light.[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar