Nicole.. eerste studioshoot

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Roob
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2006 09:40
WoonplaatsCOLON Haarlem

Anouk kwam niet alleen vorige week.. :) Ook voor nicole (haar zus) was dit de eerste keer.. Ben benieuwd wat jullie van de belichting en de scherpte vinden en of de foto's niet te donker zijn..

Alvast bedankt!

1/
Afbeelding

2/
Afbeelding

3/
Afbeelding

4/
Afbeelding

5/
Afbeelding

6/
Afbeelding

Groeten Ruben Seigers
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Op zich allemaal erg netjes en erg strak, dat bevalt me wel (hoewel er een hoop zijn die een andere smaak hebben).

Wat me opvalt zijn de gezichten. Automatisch wordt je toch daar naar toegetrokken. En dan valt me op dat ze praktisch allemaal in de schaduw zitten. Ik had een van de lampen iets meer naar haar gezicht gedraaid. Je belicht nu links en rechts uit en laat het midden van het gezicht over aan het schaduwspel. Maar het schaduwspel past nu weer niet bij de strakke gezichten. Strijklicht zorgt vaak voor dramatiek.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Leeuwtje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON 05 Aug 2006 19:57

Jammer van de donkere gezichten , voor de rest zijn ze wel goed nu het gezicht nog lichter :wink:
Gebruikers-avatar
Roob
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2006 09:40
WoonplaatsCOLON Haarlem

Bedankt voor de reacties! Kan me er zeker in vinden.. ga er de volgende keer zeker op letten.. :)
md-foto
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2005 17:15
WoonplaatsCOLON deventer
CONTACTCOLON

ik vind ze mooi. Die schaduw geeft iets vind ik. Geeft iig niet de nadruk dat het studiowerk is, en dat bevalt me wel.


Marcel
[url=http://www.md-foto.nl]www.md-foto.nl[/url]
CanonRob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2006 12:44

waanzinnig mooie dame en foto's
foto 1 perrrrrrrrrrrfect

grtz

Rob
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Je kunt wel zien dat het zussen zijn, ze lijken wel wat op elkaar! Maar je stijl ook, en dat is een compliment. Mooie consistente verlichtings- en nabewerkingsstijl, en ook bij Nicole is de visagie zo prachtig gedaan, complimenten!!
En Anouk mocht dan niet willen, misschien wil Nicole er wel verder mee? (Mijn studio staat ook voor haar klaar hoor...)
#1. Ik heb een hele tijd zitten kijken, maar ik kan niets vinden wat ik verkeerd vind! Gewoon prachtig werk, en die schaduw waar "iedereen" het over heeft vind ik juist erg mooi.
#2. Heel erg fraai ook! En ik vind het erg goed, dat je niet dat lijntje bij de mondhoek en die twee sproetjes op de wang hebt weggewerkt! Maar ik zou zelf het gaatje in het oor, waar nu niks in zit, wel dichtgemaakt hebben (of er een oorbel in laten doen).
#3. Alweer, niets op aan te merken! Prachtplaat... en hele mooie verlichting wat mij betreft!
#4. Haar nét iets andere gezichtsuitdrukking vind ik erg mooi! Op de meeste foto's kijkt ze wel mooi, maar, ja, hoe moet ik het zeggen, ze lijkt niet zo erg geïnteresseerd in wat er gebeurt, er is weinig interactie, weinig emotie.

De andere twee foto's ga ik niet apart bespreken, want daar komt toch weinig anders uit ;). Waar je met deze twee meiden aan kunt werken is meer interactie met de camera, laat ze eens voluit lachen of juist huilen, laat ze boos kijken, of verleidelijk, enz. Dat is lastig natuurlijk, maar dat kunnen ze ook erg goed oefenen voor de spiegel! Als ze dat willen... zo niet, dan blijven het mooie foto's van mooie meiden, maar zullen ze erg op elkaar blijven lijken.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Target
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2698
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2005 11:43
WoonplaatsCOLON Wuustwezel ( België )
CONTACTCOLON

voor mij zijn dit hele mooie foto's
schaduw stoort me niet, in tegendeel.

De huid is ook mooi zacht,
Gebruikers-avatar
Roob
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2006 09:40
WoonplaatsCOLON Haarlem

Dag mensen,

Nogmaals erg leuk dat ik zoveel reactie krijg op mijn foto's! Erg leuk! Ik zit nu achter de laptop van mijn broertje en hier zijn de foto's al weer een stuk lichter :shock: .. veel mooier wat mij betreft.. Wat minder mooi is is dat dit pure noodzaak is omdat mijn pc vandaag is gecrashed :( Ben er hard mee bezig om hem weer te fiksen zonder mijn foto's te verliezen.. had deze shoot nog niet op een externe hd gezet!

Waar ik goed op moet letten is idd het modelcoaching! Dit is ook echt wel even lastig!.. Maargoed nu was de shoot ook nog een beetje losjes en even wennen voor beide partijen, dus ik verwacht dat dat bij de volgende shoot al stukken beter gaat.

Groeten Ruben
Gebruikers-avatar
Cvdijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2896
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2005 17:34
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Hey Ruben,

Goed opgelet joh :wink:

FF serieus, ik vind ze echt heel erg goed. Zeer strak werk, daar mag je zeker trots op zijn! Ik heb er echt helemaal niets op aan te merken.

Grtz,
Cor
<A href="http://67.15.245.8/~prostudi/shop/product_info.php?cPath=49&products_id=113&osCsid=c6f9606da45264fed9a4f5bbde40eb6e">Workshops modelfotografie</A>
<A href="http://www.prostudio.nl">Prostudio.nl - Linkstar en Falcon Eyes Studio Artikelen!</A>
Gebruikers-avatar
Roob
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2006 09:40
WoonplaatsCOLON Haarlem

Cvdijk schreefCOLONHey Ruben,

Goed opgelet joh :wink:

FF serieus, ik vind ze echt heel erg goed. Zeer strak werk, daar mag je zeker trots op zijn! Ik heb er echt helemaal niets op aan te merken.

Grtz,
Cor
Cor!

Leuk dat jij ook even reageerd! Leuk om te horen dat je ze goed vindt! Zo zie je maar dat je met 1 basic workshop van jou al een hele vooruitgang kan boeken! :wink:

Gr. Ruben
Canon Jack
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2459
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2005 19:37
WoonplaatsCOLON Beek (LB)
CONTACTCOLON

Erg leuke platen. Vwb de schaduw in het gezicht vind ik dit nu niet erg.

Normaliter stoort me dat vaak maar nu vind ik dit erg goed kunnen.

Gr
Jack
[url=http://www.one-eyephoto.nl]Mijn website[/url] [b][color=red]UPDATED!![/b][/color]
Verkoop je foto's op [b][url=http://submit.shutterstock.com/?ref=54595]Shutterstock[/url][/b].
Gebruikers-avatar
petraholland
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 472
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2006 11:56
WoonplaatsCOLON Vriezenveen (overijssel)
CONTACTCOLON

1 vind ik echt een prachtplaat !
De rest vind ik ook erg mooi, maar idd jammer dat het gezicht net iets te donker is.
Accepteer wat onveranderbaar is, maar verander wat onacceptabel is
Gebruikers-avatar
pinkie and some brain
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 458
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2006 21:50
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Om antwoord te geven op je vragen:
Ja ik vind het wel wat, de belichting en de scherpte ook.
En nee, ik vind de foto's niet te donker. Natuurlijk je kan er voor kiezen om mooi egaal uitgelichte gezichten op de plaat te zetten, maar je kan ook kiezen voor een wat meer onregelmatige belichting en dan met schaduwen gaan werken en dat heb je hier mooi gedaan!
Ik ga niet alle foto's apart bespreken, maar mijn belangrijkste opmerking is toch wel kijk of je wat kan varieren in gezichtsuitdrukking en blik enzovoort. Het zijn nu mooie maar erg dezelfde foto's er straalt voor mij niet echt emotie uit.
Maar complimenten aan jou en aan het model. Jullie kunnen trots zijn op het eindresultaat.

Simon
Ik rust mijn koffer :wink:
Geen Canon meer, maar Fuji...
X-M1, XF18-55mm F2.8-4 R LM OIS, XF27mm F2.8
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar