Handige handleiding voor de wat ervarener gebruiker.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
xiphias
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 1348
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 07:03
WoonplaatsCOLON EHHW
CONTACTCOLON

Hieronder staat een link naar een PDF die is geschreven door ee Directeur van Canon en gaat over de 1 serie camera's. Aangezien de 20D en de 1D2 aardig wat gemeen hebben hebben veel dingen hier raakvlakken. Er staat bijv. uitgelegd hoe je met behulp van de custom functies ,op 300D via hacked firmware ook (deels) beschikbaar, de werking en performance van de camera beter kan benutten.
Zo kan je bijv. instellen dat de * (zoom in) knop wordt gebruikt om te focussen, deze houdt je dan continue ingedrukt en de camera focussed dan continue (AI servo) zonder het licht ook te meten wat hij doet bij de sluiter half in te drukken. Pas op het moment dat je afdrukt wordt het licht gemeten en de foto gemaakt. Door dit zo te doen kan de image processor zich 100% richten op het focussen en pas op het moment van afdrukken wordt de licht sterkte gemeten en de optimale instellinge ingesteld en de foto gemaakt.

Dit alles staat in die PDF en kan vooral voor de 20D gebruikers handig zijn. Ik heb er gisteren iig al goed profijt van kunnen maken.

Neem er je voordeel me.

http://www.photoworkshop.com/canon/EOS_Digital.pdf

-XiP
XiPHiAS Photography | GoPro Blog | Blog | USA Sport Fotografie

Sportfotograaf, levensgevaarlijk!
Robin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 965
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 11:50
WoonplaatsCOLON .: Limbabwe :.

Thanks! Extra leerzaam leesvoer is altijd welkom!
[color=darkblue]Ik sta spiege[/color][color=red] L [/color][color=darkblue]perplex![/color]
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Ik heb hem gelijk gedownload en zit nu te lezen 8)
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar