Dode pixels?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Gtranquillity
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 10 Sep 2004 18:22

Vanmiddag maakte ik (bewust ja ;) ) een foto met de lensdeksel er nog op. Resultaat: veel zwart (gelukkig) maar ook één blauwe en één rode stip. Zijn dit dode pixels?
QTIP
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 155
GeregistreerdCOLON 05 Aug 2004 14:08

Ligt een beetje aan de sluitertijd en iso waarde.

Ik denk dat iedereen dat krijgt..

ALs ie dood is zou ie altijd zwart moeten zijn. Als ik stuck is houd hij vaak de kleur vast.. Ik had enkele witte pixels.. Die rode en blauwe had ik ook.. Maar die komen pas bij 800 iso en 20 sec..
Die witte was er altijd al bij 1,5 sec en 200 iso.. Terug naar canon om de pixels te resetten.
:: Canon Ixus iis :: Canon EOS 300D :: Canon EF-S 18-55 :: Tamron 28-300 XR
Takki

uhm...hoe bedoel je resetten?

heeft dat nut?
Klaas
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3420
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2004 13:36
WoonplaatsCOLON Nunspeet
CONTACTCOLON

Zeer waarschijnlijk eeen hot pixel. Dat zijn de pixels die ruis veroorzaken en dat is normaal.
Groetjes, Klaas Lingbeek- van Kranen
[size=75] [url]http://www.digitalrebel.nl[/url] - [url=http://www.digitalrebel.nl/equipment.html]Equipment(klik meer info)[/url] - [url=http://www.istockphoto.com/lingbeek]IStockPhoto Portfolio[/url] [/size]
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

Klaas schreefCOLONZeer waarschijnlijk eeen hot pixel. Dat zijn de pixels die ruis veroorzaken en dat is normaal.
Pffff ik heb ook 1 blauwe stip waneer ik het deksel erop houd en dan in een donkere ruimte een foto van ruim 20 sec maak.

Ik was al van plan op het toestel overboord te zetten.
Gelukkig dat ik nog wat geduld heb :-)

Mart
Laatst gewijzigd door 1 op martmarbus, in totaal 10 keer gewijzigd.
RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
Gebruikers-avatar
Mathijs
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2413
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 09:49
CONTACTCOLON

Maar dode pixels vind je toch ook niet terug op de foto zelf of wel?
ChiChiWaWa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 73
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2004 12:45
WoonplaatsCOLON Deurne - België
CONTACTCOLON

Je moet eens een foto nemen met 150" belichting ... ga je lopen :shock:
Maar euh, betreffende hot pixels, als je dan inderdaad zo enorm lang belicht, kan dat dan extra kwaad voor deze hot pixels? Worden ze er nog slechter van?
[color=#9966CC][size=75]Canon EOS 300D - EF-S 18-55mm - EF 28-90mm - EF 75-300mm III - Sigma EF-500 Super - SanDisk CF Ultra II 512MB[/size][/color]
reposte
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 296
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2004 14:58
WoonplaatsCOLON Utrecht

Hot Pixels zijn niet fysiek heet hoor!

Gewoon een eigenwijze pixel die signalen naar de processor van de cam stuurt, terwijl die dat niet moet doen.

Corrigeer me als ik het fout heb! :wink:
[size=75]Canon EOS 300D; 18-55 mm (f/3,5-5,6) kitlens; Marumi 58 mm UV-filter; Sigma 17-70 mm (f/2,8-4,5); Marumi 72 mm UV-filter ; Kingston 512 MB CompactFlash card; Canon Speedlite 430EX flitser[/size]
ChiChiWaWa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 73
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2004 12:45
WoonplaatsCOLON Deurne - België
CONTACTCOLON

Als ik af moet agan op de foto die ik een keer nam met 2,5 minuten belichting, heb ik er best veel in mijn 300D :?
[color=#9966CC][size=75]Canon EOS 300D - EF-S 18-55mm - EF 28-90mm - EF 75-300mm III - Sigma EF-500 Super - SanDisk CF Ultra II 512MB[/size][/color]
Gebruikers-avatar
Gtranquillity
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 10 Sep 2004 18:22

Ik had hem genomen met een exp. time van 8 seconde. Hoop dat het er niet meer worden en dat het niet te zien is op foto's.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar