Concert Tiamat Tilburg jan 6 - 2005

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Gtranquillity
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 10 Sep 2004 18:22

Hier mijn tweede poging vwb concert foto's...
Ik had achteraf gezien beter een kleiner diafragma kunnen nemen, maargoed... da's voor de volgende keer :)

http://photobucket.com/albums/v295/Gtra ... 06%202005/

Trouwens... welk(e) AF punt(en) gebruiken jullie eigenlijk voor concert fotografie?
Laatst gewijzigd door 1 op Gtranquillity, in totaal 7 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

altijd moeilijk dit genre opnamen, toch wel geslaagd hier.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
Gtranquillity
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 10 Sep 2004 18:22

Thanks! De orginele platen zijn overigens een stuk scherper en zonder strepen - deze pics hebben een erg lage resolutie!
tom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3093
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2004 10:25
CONTACTCOLON

ik gebruik altijd middenste puntals ik niet op statief fotografeer. scherpstellen met midden en dan compo zetten.
---------------------------My-------m-----I------------n-------------------d
Kristof Rennen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 230
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2004 23:22
WoonplaatsCOLON Edegem (Antwerpen)
CONTACTCOLON

Mooi hoor, de band was blij zeker?
[size=75]Canon EOS 300D - Kit Lens Canon EF 18-55mm - Canon EF F/4-5.6 28-135mm[/size]
Vetje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 647
GeregistreerdCOLON 09 Nov 2004 12:08
WoonplaatsCOLON Amsterdam Noord
CONTACTCOLON

Mooie fotos
Bartje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 677
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2004 00:49
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Ik gebruik meestal een van de buitenste AF-punten.
[size=75]30D - BG-E2 Grip - EF-S 18-55 - EF 70-200/2.8 L - EF 28/2.8 - EF 50/1.8 - AF 28-75/2.8 - Peleng 8/3.5 8A
Canon 580EX II[/size]
[url=http://www.bartnotermans.com]bartnotermans.com[/url]
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Ik pre focus dus meestal. Je weet wie of wat je wil "pakken ". Is het de zanger, dan mik ik op de mic, focus, hou de shutterbut half ingedrukt, en wacht tot ie bij de mic komt en het licht oke is. Pang. Je krijgt dan toch snel wat meer keuze in je compositie en in waar daar de focus ligt.
Als je een beetje oplet zul je zien dat het licht vaak in patronen terug komt. Dit is de lichtman, vaak een minder geslaagd pianist/keyboardspeler. De ritmes van het licht kan je meestal binnen een paar minuten aanvoelen. Het volgt de band. Als je daar mee werkt kan je vaak voorspellen wanner er een extratje optreed. Wat veel is uiteindelijk voorspelbaar. Zeker lichtmensen, en daar zijn we van afhankelijk.

Moet zondag tig bands schieten, kan waarschijnlijk niet eens 1 hele band zien :( Maar wel leuk, van smiddags tot savonds 5 zalen tegelijk :) renne. Ouwe man, word echt moe tegenwoordig ;)
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
Gebruikers-avatar
CAM22
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3229
GeregistreerdCOLON 18 Okt 2004 20:04
WoonplaatsCOLON Joure
CONTACTCOLON

Mooie foto's hoor! Heb je nog iets met de witbalans gedaan, of gewoon auto? In de bewerking vanuit RAW?

Goede opmerkingen Kropot! Ik doe datzelfde als ik pans maak, bepaal vantevoren waar ik wil schieten, stel daar scherp op het wegdek, en zet dan MF aan. Dan meeslepen en schieten. Voordeel: geen lichtmensen.... :wink:
Groet,
Jeroen @ [color=darkblue][b][url]http://www.cam22.nl[/url][/b][/color]
- assumption is the mother of all [censored]-ups -
Gebruikers-avatar
Gtranquillity
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 10 Sep 2004 18:22

Kropot schreefCOLONIk pre focus dus meestal. Je weet wie of wat je wil "pakken ". Is het de zanger, dan mik ik op de mic, focus, hou de shutterbut half ingedrukt, en wacht tot ie bij de mic komt en het licht oke is. Pang. Je krijgt dan toch snel wat meer keuze in je compositie en in waar daar de focus ligt.
Ik heb geprobeerd te werken met spotmeting, maar ik heb het idee dat het me alleen maar extra werk heeft bezorgt... Heb jij hier ervaring mee?
En welk AF punt gebruik jij?
Moet zondag tig bands schieten, kan waarschijnlijk niet eens 1 hele band zien :( Maar wel leuk, van smiddags tot savonds 5 zalen tegelijk :) renne. Ouwe man, word echt moe tegenwoordig ;)
*wacht met smacht op de resultaten* :)
Cam22 schreefCOLONHeb je nog iets met de witbalans gedaan, of gewoon auto? In de bewerking vanuit RAW?
Nee, de witbalans stond op auto en ik heb geschoten op "L Fine". Ik heb de Canon software niet geinstalleerd, dus ik kan helaas niets met RAW.
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Ik stel mijn AF punten niet in, ik gebruik de gewone auto af stand. :)
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
Gebruikers-avatar
Gtranquillity
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 10 Sep 2004 18:22

Kropot schreefCOLONIk stel mijn AF punten niet in, ik gebruik de gewone auto af stand. :)
Good for you! Bij mij zijn dan altijd de verkeerde plaatsen scherpgesteld :(
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Weet je, ik heb me daar veel over verbaasd. Natuurlijk let ik wel op waar ik focus, pik ik een heldere spot,maar in 90% vind ie dan wat ik wil. Hoe zon ding het doet ?
Maar ik zou het eens proberen, terwijl je er wel op let, zon puntje op een heldere plek, waar je wil focussen. Is lastig, maar microfoons zijn vaak goeie plekker.
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar