Instellingen bevalling-foto's

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
guus400D
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2007 17:10
WoonplaatsCOLON tilburg

ik word binnen nu en enkele dagen vader , en heb nu een 400D+kit waar moet ik opletten met foto's tijdens de bevalling (instellingen)

[mod-break BasZ -> topic-titel iets duidelijker gemaakt]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Je moet er even op letten of je wel foto's mag maken.
Verders zou ik even in de gaten houden of het flitsen wel gewenst is.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

guus400D schreefCOLONik word binnen nu en enkele dagen vader , en heb nu een 400D+kit waar moet ik opletten met foto's tijdens de bevalling (instellingen)
Waar jij op moet letten???

Geef de camera aan een ander en geniet van dit moment door niet door de zoeker te kijken.

Alvast gefeliciteerd !!!
M.vr.gr Bert
griffonnetje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 79
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2006 20:22

ik neem aan dat je van je eigen kind heus wel foto`s mag maken, bij een keizer snee mag dat vaak ook.

en voorzover ik weet flitst elke ouder en opa`en oma`s gewoon zoals anders (die kunnen dan niet meer denken en doen gewoon)

ik heb ook "geboorte" foto`s gemaakt kindje lag in couveuse onder blauwe lamp met oogdoekje dus flitsen was geen probleem, alleen toen hij even zonder doekje buiten dat ding mocht, geen flits gebruikt omdat de ogen geen daglicht meer gewend waren
Helaas kan ik deze foto`s niet plaatsen, ouders hebben er veel moeite mee gehad (niet met de foto`s wel met die periode) uit respect hou ik me daar ook aan.
Al zijn de voet en hand foto`s erg leuk
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ik zo voor deze ene keer het groene vierkantje gebruiken, dit zijn geen momenten voor experimenteren 8)

Ik heb mijn Ixus hiervoor gebruikt. En blijf een beetje discreet. Behalve jij en en je vrouw hoeft niemand hulp gynacoloog te zijn 8)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
kiezel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2007 10:24
CONTACTCOLON

Wat ook wel goed werkt is zwart-wit foto's maken, van net na de bevalling als het kindje ongewassen bij moeder ligt. Dan leiden de bloedvlekken niet zo af/ vallen ze niet zo op. Deze foto's zijn dan ook aantrekkelijk voor de buitenwacht, zullen we maar zeggen.
Je kan ze natuurlijk gewoon naar zwart/wit omzetten in PS.

Alvast gefeliciteerd!
(neem je een opgeladen batterij mee?!)

Greetz, Kiezel 8)
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

De kans is groot dat je je vrouw/vriendin hard aan het steunen bent en dat je helemaal niet aan fotograferen toe komt.

Ik zou er zoveel mogelijk van genieten want het zijn mooie momenten.
Ik heb mijn camera twee jaar geleden aan een verpleegster gegeven en mijn vrouw geholpen samen met de dokter.
Pas toen de kleine ter controle naar met de dokter meeging heb ik mijn eerste foto's gemaakt.

En gelukkig had de verpleegster redelijk haar best gedaan.

Veel suc6 en wens je langs deze weg vast alle goeds toe.

Gr. Jan
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Voldoende tips lijkt me! Ik zou inderdaad mijn aandacht vooral richten op je partner, die heeft ze hard nodig!! Foto's van de bevalling zelf zijn toch vooral voor jullie, en de verpleegsters willen die best voor je maken. Zet de camera dan gewoon op het groene vierkantje, en denk verder niet aan de camera. Ik weet niet of het jullie eerste wordt, maar zo ja, reken dan op een emotioneel zeer heftig moment!! Het heeft mij een paar dagen gekost daar van bij te komen. Geniet vooral!

En uiteraard, alvast gefeliciteerd!
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
guus400D
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2007 17:10
WoonplaatsCOLON tilburg

iedereen alvast bedankt en ik zal er zeker van genieten.
Gebruikers-avatar
petraholland
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 472
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2006 11:56
WoonplaatsCOLON Vriezenveen (overijssel)
CONTACTCOLON

4 maandjes geleden ben ik bevallen van een prachtige zoon en als mijn man, tijdens de bevalling, de hele tijd foto's had gemaakt, had ik die camera door zijn strot heen geduwd :wink: :lol:

Allereerst: geniet ervan, steun je vrouw want die zal dat hard nodig hebben !

Voor wat betreft de foto's , lekker op automaat en gewoon raak schieten. Niet te veel over nadenken, want dat lukt op dat moment toch niet :wink:
Laat de verpleegkundige of kraamzorg een foto maken van het doorknippen van de navelstreng.
Foto's van de baby voor het eerst op de buik van mama is ook altijd erg mooi. (als je op dat moment die brok in je keel even de baas bent 8) )
En ik heb een ontzettend mooie foto van het moment dat het koppie 'staat'. Wel voor jezelf houden, maar mooi om later weer terug te kijken. (én confronterend :shock: :roll: )
Accepteer wat onveranderbaar is, maar verander wat onacceptabel is
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

meesste is al gezegd, foto's van een ontsluiting zijn niet mooi, pas als de kleine er is beginnen met foto's nemen, zo mis je niks en kun je je partner steunen, ik heb zelf foto's in sepia genomen, geeft een mooie sfeer en niet te confronterend aangezien er toch wat bloed bij komt kijken.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

ik sluit me helemaal bij Perta aan, en nog 1 tip:

als je in het ziekenhuis bevalt hebben ze meestal een bord waar alles opgeschreven wordt, alle tijden van vorderingen enzo, waren wij bij de 1e vergeten te fotograferen en vond ik toch wel erg jammer want je bent zoveel dingen namelijk alweer zo snel vergeten met alle commotie
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
Gebruikers-avatar
Richard1970
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2006 22:03
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Ik zou zeker niet inzoomen tijdens het bevallen.
Dan worden het van die horror foto's.

:wink:

Suc6 met de geboorte!!
Canon EOS 400D, Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC, HOYA 72mm Circular Polarizing, Canon 70-300 F4-5.6 IS USM, Canon 50mm F1.8 II, Soligor tussenringen, hoekzoeker, Canon 430 EX Speedlite, draadloze RS-60E3 RF luxe remote(100m), Lowepro Rover AW II, PIXMA iP4300
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

mijn tips?

tijdens de bevalling niet fotograferen...

en pas als je kindje gezond en wel ter wereld is gekomen, een beetje is ontdaan van alle bloed, zijn/haar eerste kreetjes heeft gelaten en je zeker weet dat je partner in orde is pas je toestel gaan pakken en wat kiekjes schieten. Wij hebben er bewust voor gekozen geen bevallingsfoto's met bloed etc. te maken, is niet het meest "mooie" wat je je wilt herinneren...

Hoe die eruit zijn?

is dat belangrijk?

Het gaat toch om je kindje... je hebt nog dagen om na te denken over "mooie" foto's...
www.johanvanderwielen.nl
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

mijn tips?

tijdens de bevalling niet fotograferen...

en pas als je kindje gezond en wel ter wereld is gekomen, een beetje is ontdaan van alle bloed, zijn/haar eerste kreetjes heeft gelaten en je zeker weet dat je partner in orde is pas je toestel gaan pakken en wat kiekjes schieten.

Hoe die eruit zijn?

is dat belangrijk?

Het gaat toch om je kindje... je hebt nog dagen om na te denken over "mooie" foto's...
www.johanvanderwielen.nl
Bartho
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2005 13:52
WoonplaatsCOLON Rhenen

Foto's maken tijdens het hele inscheur/knip/pers/kreun/puf gebeuren is inderdaad een soort van ramptoerisme. Bij mij kwam het geen enkel moment in me op om die ellende vast te leggen, en volgens mij heeft niemand dat, tenzij je professioneel rampenfotograaf bent en het je niks uitmaakt dat nu je vrouw/vriendin pijn ligt te lijden... Puur technisch gezien is een bevalling een vrij vervelende/pijnlijke/smerige aangelegenheid die eigenlijk geen foto waardig is. De tijd erna, met zo'n klein wezentje, ishéél bijzonder. Daar maak je zo 100-en foto's van, die qua compositie/belichting/instelling misschien voor 99% prut zijn, maar die wel een speciaal moment of gevoel weergeven. Niet denken: 'och, scherp op de neus ipv de ogen, dus weg ermee', maar lekker bewaren en vaak naar terugkijken.

Succes met de bevalling!

ps: Oh ja, als ze scherp zijn op de neus en niet op de ogen, ook niet hier posten :wink:
Gebruikers-avatar
Richard1970
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2006 22:03
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Ik denk persoonlijk ook dat je de bevalling samen moet doorstaan/beleven/steunen zonder bezig te hoeven zijn met diafragma, sluitertijd enz...
Canon EOS 400D, Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC, HOYA 72mm Circular Polarizing, Canon 70-300 F4-5.6 IS USM, Canon 50mm F1.8 II, Soligor tussenringen, hoekzoeker, Canon 430 EX Speedlite, draadloze RS-60E3 RF luxe remote(100m), Lowepro Rover AW II, PIXMA iP4300
HeleenH
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2007 09:15

Tijdens de bevalling de camera aan de verpleegkundige geven (of in ons geval aan de eigen verloskundige die in het ziekenhuis aanwezig was omdat ze geen andere bevalling had en dus net als extra steun erbij wilde zijn, heel lief). Als je specifieke momenten in beeld wil hebben, hier om vragen.

Tijdens de bevalling ben jij er voor je vriendin/vrouw. Ze kan alle steun gebruiken, op de manier die zij op dat moment aangeeft (kan heel anders zijn dan ze nu denkt). Zij weet vast ook wel wat ze in beeld wil hebben, het is heel persoonsgebonden. Nu de camera digitaal is en dus niemand in de ontwikkelingcentrale hoeft mee te genieten, wil ze misschien ook foto's van de bevalling in regionen die ze zelf niet kan zien. Vergeet ook de placenta niet en het helpend personeel.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar