Welke kleurruimte gebruiken jullie?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY

Adobe RGB of toch SRGB

Adobe RGB
30
36%
SRGB
44
52%
anders bijv. profoto
10
12%
 
Aantal stemmenCOLON 84
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Hallo allemaal,

Ik fotografeer sinds een paar jaar in Adobe RGB, ik kan hier niet overal terecht met afdrukken, maar via profotonet gaat het prima.

Mijn vraag is wat gebruiken jullie en wat leveren jullie aan bij klanten en of familie particuliere klanten.

Ik hoor het graag.

Gr. Jan
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Ik gebruik diverse profielen, afhankelijk van de behoefte! Binnen Lightroom gebruik ik ProFoto, en als ik daarvandaan exporteer naar het web, dan wordt het sRGB (het enige juiste voor web-foto's). Exporteer ik om te printen, dan converteer ik het liefst naar het profiel van de printer (bij profotonet dus hun eigen profiel; bij Kruidvat, HEMA, AH enz naar sRGB).
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Slijkhuis.org
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2007 22:00
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

jandb schreefCOLON Ik fotografeer sinds een paar jaar in Adobe RGB, ik kan hier niet overal terecht met afdrukken, maar via profotonet gaat het prima.

Mijn vraag is wat gebruiken jullie en wat leveren jullie aan bij klanten en of familie particuliere klanten.