Continu opname

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Switch
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2005 14:56
WoonplaatsCOLON R'dam

Ey,

ik ben sinds een paar dagen in bezit van de eos en heb deze aangeschaft om vooral foto's te gaan maken van motorsport nu ben ik al aardig wat aan het kloten geweest maar voor hoever in kan vinden kan ik in de continu stand maar hooguit 4 foto's achter elkaar maken !? klopt dit ?? zo ja zou dat me wel erg tegenvallen helaas .. er staat ook dat er dan 2,5 opname per seconde wordt gemaakt maar ook daar heb ik sterke twijfels bij ik denk dat je eerder aan 1 of 1,5 opname per seconde komt. Is dit ergens in te stellen oid ??? heb het hele boekje erop na geslagen maar kan daar niets in vinden en ook van de zoekfunctie op deze site werd ik niets wijzer :(
Beter 1 wiel in de lucht dan 2 op de grond ....
carpcatcher
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 10 Sep 2004 13:49
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

als je het over de D300 hebt dan klopt dat ja
2,5 beelden/sec. (snelheid constant tot max. 4 opnamen)

die 2,5 zal Gebaseerd zijn op 1/2000
Switch
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2005 14:56
WoonplaatsCOLON R'dam

carpcatcher schreefCOLONals je het over de D300 hebt dan klopt dat ja
2,5 beelden/sec. (snelheid constant tot max. 4 opnamen)

die 2,5 zal Gebaseerd zijn op 1/2000
Idd de 300d .. da's jammer dan :( kan je daar nix aan upgraden ofzo dat je bijv. 10 opnames kan maken ???

en wat bedoel je met gebaseerd zijn op 1/2000 ???

sorry ben nog een complete newbie op camera gebied ...
Beter 1 wiel in de lucht dan 2 op de grond ....
Gebruikers-avatar
JeWo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2004 19:52
WoonplaatsCOLON Möhlenwarf
CONTACTCOLON

Die 1/2000 slaat op de sluitertijd. 2000e van een seconde.
"Ik ben geen duitser, heb alleen maar een duits kenteken...so what???"
Switch
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2005 14:56
WoonplaatsCOLON R'dam

JeWo schreefCOLONDie 1/2000 slaat op de sluitertijd. 2000e van een seconde.
Aha ok bedankt (ik dacht het eigenlijk al) heb het even getest maar hij gaat daar niet sneller van ipv van 1/100 ofzo maar heb even naar de seconde wijzer van de klok gekeken en dan kan het eigenlijk toch wel kloppen de 2,5 sec :oops: het lijkt langzamer te gaan
Beter 1 wiel in de lucht dan 2 op de grond ....
carpcatcher
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 10 Sep 2004 13:49
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Switch schreefCOLON
carpcatcher schreefCOLON Idd de 300d .. da's jammer dan :( kan je daar nix aan upgraden ofzo dat je bijv. 10 opnames kan maken ???
nee zelfs met m'n D20 kan ik 'maar' 7opnames op RAW maken.
zet ik RAW uit en op grootste jpg-formaat ja dan is het wel oneindig.
(5foto's per seconde)

ik heb zelf ook de 300D gehad, waar ik me wel aan stoorde is dat je moest wachten tot dat de hij de foto's had weg geschreven (zodat de buffer weer gevult kon worden)meestal is/was 4 voor mijn net genoeg ivm de lichtmeting.
wierdeau
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2004 19:12
WoonplaatsCOLON Badhoevedorp
CONTACTCOLON

Er is nog wel een trucje om de 4 opnames op te schroeven tot 5, maar das dan ook het maximaal haalbare. Op het moment dat je er 4 hebt geschoten laat je de ontspanner los en druk je meteen weer in. Dan is er net genoeg ruimte in de buffer vrij gekomen om die 5e foto er ook bij te krijgen......en that's all. Met mjn 20D kun je inderdaad 30 foto's achterelkaar schieten in hoogste JPG resolutie, laat staan als je die iets verlaagt...... :wink:
nieuwe website!
sullivan
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3082
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2004 20:23
WoonplaatsCOLON Almere

Switch schreefCOLON...kan ik in de continu stand maar hooguit 4 foto's achter elkaar maken !? klopt dit ?? zo ja zou dat me wel erg tegenvallen helaas...
Wel zonde zeg dat je zo'n dure camera koopt en niet even goed hebt uitgezocht of hij dat gene kan waarvoor je hem veel wilt gebruiken.

mvg,
Frank
Switch
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2005 14:56
WoonplaatsCOLON R'dam

wierdeau schreefCOLONEr is nog wel een trucje om de 4 opnames op te schroeven tot 5, maar das dan ook het maximaal haalbare. Op het moment dat je er 4 hebt geschoten laat je de ontspanner los en druk je meteen weer in. Dan is er net genoeg ruimte in de buffer vrij gekomen om die 5e foto er ook bij te krijgen......en that's all. Met mjn 20D kun je inderdaad 30 foto's achterelkaar schieten in hoogste JPG resolutie, laat staan als je die iets verlaagt...... :wink:
Thnx voor de tip !
sullivan schreefCOLON
Switch schreefCOLON...kan ik in de continu stand maar hooguit 4 foto's achter elkaar maken !? klopt dit ?? zo ja zou dat me wel erg tegenvallen helaas...
Wel zonde zeg dat je zo'n dure camera koopt en niet even goed hebt uitgezocht of hij dat gene kan waarvoor je hem veel wilt gebruiken.

mvg,
Frank
ja nou heb uiteraard wel veel navraag gedaan , en aardig wat piccies geschoten met de 300d van een vriend van mij daar is het me nooit opgevallen .... maar ook nergens waar de specs van de 300d staan staat erbij hoeveel foto's je in continu opname kan schieten ... Het is ook geen ramp ofzo want in 9 van de 10 gevallen zal je er voldoende aan hebben maar het valt me gewoon een beetje tegen had het niet verwacht van deze cam aanzien in wat andere camera's in mijn handen heb gehad die wel onbeperkt door konder schieten ... wat waarschijnlijk ook wel te maken heeft met de groote van de files die hij moet wegschrijven
Beter 1 wiel in de lucht dan 2 op de grond ....
K.G.H.W.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2004 09:52

tja misschien beter voor de D70 kunnen gaan. die kan geloof ik langer door schieten achter elkaar. Maar ja dan zit je hier bij het verkeerde forum. En de D-1 van Canon kan er trouwens ook wat van. Maar die prijs is er ook wel naar!
K.G.W.H ---> canon EOS Rebel, 18-55 MM EF-S, RC-5 Remote control, Velbon CX-444, 2X sandisk ultra II 256 MB, 1X sandisk 128 MB, toploadzoom minni.
Switch
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2005 14:56
WoonplaatsCOLON R'dam

K.G.H.W. schreefCOLONtja misschien beter voor de D70 kunnen gaan. die kan geloof ik langer door schieten achter elkaar. Maar ja dan zit je hier bij het verkeerde forum. En de D-1 van Canon kan er trouwens ook wat van. Maar die prijs is er ook wel naar!
uiteraard ook voor de D70 zitten kijken , maar de 300d lag eigenlijk al boven budget dus die paar honderd extra erbij ging gewoon niet werken .... ben ervan overtuigd dat ik geen spijt ga krijgen van me aankoop ;)
Beter 1 wiel in de lucht dan 2 op de grond ....
patrickm
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 924
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2004 14:37
WoonplaatsCOLON Good Ol'vienna
CONTACTCOLON

wierdeau schreefCOLONEr is nog wel een trucje om de 4 opnames op te schroeven tot 5, maar das dan ook het maximaal haalbare. Op het moment dat je er 4 hebt geschoten laat je de ontspanner los en druk je meteen weer in. Dan is er net genoeg ruimte in de buffer vrij gekomen om die 5e foto er ook bij te krijgen......en that's all. Met mjn 20D kun je inderdaad 30 foto's achterelkaar schieten in hoogste JPG resolutie, laat staan als je die iets verlaagt...... :wink:
als je die verlaagt, dan knal ti zo de geheugenkaart vol met 3 MB ?sec :-)

ik heb een paar testt gedaan, zo 30 fotos achter elkaar op sport modus :lol:
[size=75]20D, EFS 10-22, Tamron 28-75 2.8 XI LD, Sigma 70-200 EX 2.8 HSM, Canon 28-300 USM IS L, Canon TC2.0, Sigma 105 EX 2.8 Macro,BG2
EX420,CT45
300D EFS 18-55, EF 75-300 III, EF 50 1.8 MKII, BG1
[/size]
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Is wel een leuke truc trouwens, zal hem binnenkort ook zelf eens proberen...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
Sander
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 16 Jun 2004 08:01
WoonplaatsCOLON Nieuwegein
CONTACTCOLON

maar ook nergens waar de specs van de 300d staan staat erbij hoeveel foto's je in continu opname kan schieten
Dan moet je toch echt beter lezen.

{edit}

even van dpreview.com gehaald:
Continuous Drive Yes, 2.5 fps max 4 images
{/edit}

Maar het is nou eenmaal een feit, de 300d kan idd maar max 4 foto's maken met ongeveer een snelheid van 2,5 beelden per seconde. Meer is met die camera niet mogelijk, dan moet je toch echt aan een andere (duurdere) camera zoals de 20d (5fps), de 1d (8fps) of de 1d MKII (8,5fps)....

Voortaan misschien beter verdiepen in een camera voor je 'm koopt?
Canon: 1D / 300D+BG-E1 / 24-70[color=red]L[/color] F2.8 / 100-400[color=red]L[/color] IS / 50 F1.8 II
Sigma 18-125 DC / Metz 54mz3 / Tamron 1.4x ext./ Manfrotto pootjes / Lowepro tasjes
carpcatcher
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 10 Sep 2004 13:49
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Sander schreefCOLON

even van dpreview.com gehaald:
ook op Canon.nl staat het gewoon :wink:
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Maar dpreview.com is toch ook wel een goede site om dat te bekijken toch?
Drie raden waarom je langs sportvelden altijd die prof's ziet staan met 1D's (gewone of Mark II).
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
carpcatcher
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 10 Sep 2004 13:49
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

BasZ schreefCOLONMaar dpreview.com is toch ook wel een goede site om dat te bekijken toch?
tuurlijk zeker :D
bedoelde alleen maar dat een newbee die site misschien nog niet kent, dan is canon.nl meest voor de hand liggende.
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

carpcatcher schreefCOLON
BasZ schreefCOLONMaar dpreview.com is toch ook wel een goede site om dat te bekijken toch?
tuurlijk zeker :D
bedoelde alleen maar dat een newbee die site misschien nog niet kent, dan is canon.nl meest voor de hand liggende.
Je hebt helemaal gelijk...

Overigens nog een paar onbekende sites voor fotografie-liefhebbers (copy paste uit 300D forum op Gathering of Tweakers):

Officiele site Canon:
Canon EOS 300D

Reviews/previews:
DPreview
DCresource
Imaging-Resource
Steves-Digicams
Photo.net
Digital Outback Photo

Pics:
Dp-Now
720° view
(Er zijn ook veel pics te vinden in de bovenstaande reviews/previews).

Overige:
Canon europe (met interview)
Review over lenzen voor de 300D/10D
Gebruikers reviews
Canon EOS 300D Digital
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar