Tamron 70-200 f2.8

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Bartjebart
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2113
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 15:13
WoonplaatsCOLON Coevorden
CONTACTCOLON

k ben erg benieuwd. Wil dit jaar eigenlijk wel een nieuwe tele-zoom kopen en dan zou dit wel een serieuze kandidaat kunnen zijn.
[url]http://www.bartgrendelman.nl[/url]
Gebruikers-avatar
PhotoBart
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 225
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2006 22:42
CONTACTCOLON

Ik zat me inderdaad net ook op dit gebied te focussen.
Ik ben dan ook met name benieuwd hoe hij het doet naast zijn Canon en Sigma broertjes.
Het wordt in ieder geval wel de lichtste van de drie, met de korste scherstelafstand.
Nu alleen nog de prijs erbij vinden...
[url=http://www.bzwemmer.com]Bart Zwemmer Photography[/url]
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Ik ben ook op zoek naar een 70-200. Heb daar recentelijk een topic over gehad. Maar ik ga even in de wachtkamer. De Tamron 70-200 f2.8 zou op basis van de 28-75 f2.8 zijn ontwikkeld. Als die net zo scherp wordt dan is dit een serieuze kandidaat idd..
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Behalve Tamron, schijnt ook de nieuwe Tokina 80-200 de moeite waard te zijn. Xelphix heeft die net gekocht, en een paar testplaatjes in het Testforum gezet.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Kost idd 680 euro. Wel een 7.8 op FM terwijl Tamron vaak hoger scoort met hun f2.8 lenzen.. Ik wacht lekker nog even af denk ik.. Kan iemand speculeren wanneer Tamron deze lens zal gaan lanceren??
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Dit klinkt veel belovend. :D

Als ze inderdaad de optische kwaliteit van de 28-75 kunnen waarborgen dan zou deze nieuwe telg zich kunnen meten aan de Canon 70-200 f/2.8 "L" of misschien zelfs voorbij streven.

Ben daarom ook zeer benieuwd naar de prijs.

:wink:


P.S. Dit topic hoort wat mij betreft in OBJECTIEVEN thuis.
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Ik gok op een prijs onder de Sigma 70-200. Zou me niks verbazen als deze voor 700 euro in de markt wordt gezet..
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

musicjohn schreefCOLON....P.S. Dit topic hoort wat mij betreft in OBJECTIEVEN thuis.
Dit bericht kan van belang zijn voor iedereen die overweegt een 70-200 lens aan te schaffen. Heb het dus maar even van off-topic naar objectieven verschoven
Gebruikers-avatar
niels tacoma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 387
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2006 18:30
WoonplaatsCOLON breda
CONTACTCOLON

i zit me al een week of 2 te bedenken wat nu slim is op dit gebied, ik wou eers voor een sigma gaan maar daar las ik gister van dat daar wat mindere modelen tussen zaten. de canon is wat mij betreft te duur en een tamron zou dau een oede oplosing kunnen zijn... zeker als hij voor 70 op de markt komt wat tcoh even scheelt.
MVG
Niels Tacoma
canon 350 D, canon 17-40 L, canon 50mm 1.4, canon 60mm macro, sigma 70-200 2.8...
en een pracht van een bronica !
Gebruikers-avatar
kwanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Heiloo

Ik ben vooral benieuwd naar de focussnelheid. Bij tele is dat een stuk belangrijker dan bij het middenbereik (28-75). Door de f/2.8 zou hij wel snel moeten kunnen focussen, maar een motortje zou zeker wel helpen.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

niels tacoma schreefCOLONi zit me al een week of 2 te bedenken wat nu slim is op dit gebied, ik wou eers voor een sigma gaan maar daar las ik gister van dat daar wat mindere modelen tussen zaten. de canon is wat mij betreft te duur en een tamron zou dau een oede oplosing kunnen zijn... zeker als hij voor 70 op de markt komt wat tcoh even scheelt.
MVG
Niels Tacoma
Alle merken hebben mindere exemplaren. Valt gewoon onder de garantie, dus na aankoop goed testen, dan is er niets aan de hand. Behalve natuurlijk als je de boel uit China laat komen.
Gebruikers-avatar
niels tacoma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 387
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2006 18:30
WoonplaatsCOLON breda
CONTACTCOLON

ja maar op het momend dat ik ga testen wet ik niet helemaal wat ik moet verwachten, ik heb namelijk nog nooi een goede f een slechte in de hand gehad :lol: .
MVG
Niels Tacoma
canon 350 D, canon 17-40 L, canon 50mm 1.4, canon 60mm macro, sigma 70-200 2.8...
en een pracht van een bronica !
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

dan heb je misschien die hele kwaliteit niet nodig? Als je toch het verschil niet ziet. ;-)

daarbij: dan heb je met alle merken een probleem, je kunt bij alle merken een slecht exemplaar treffen.
De meest voorkomende 'fout' is front- of back-focus, en dat kun je simpel zelf testen.
Gebruikers-avatar
verschuuren
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2007 13:43
CONTACTCOLON

Ook voor mij zou dit een toffe lens zijn. Ik heb een paar weken gelden de 28-75 2.8 gekocht! Ben daar zeker niet ontevreden over! Voorlopig alleen onder donkere omstandigheden foto's gemaakt. En dat ziet er al top uit!

Ben heel benieuwd wanneer deze lens gaat komen op de markt. Dit zou zeker het wachten waard kunnen zijn.

Voor mij is de autofocussneldheid in continue modus erg belangrijk. Voor de sportfoto's.
Canon 50D + Lenzen + Flitser + Tassie met accessoires!

Zie http://www.dennisverschuuren.nl voor de foto's en meer!
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Ben wel benieuwd naar deze lens eigenlijk!

Als die inderdaad in zelfde range valt als de Tamron 28-75 2.8 ...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
resias
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 408
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2005 10:50
WoonplaatsCOLON Zwijndrecht

Alleen voor FULL-FRAME ???
groeten Resias
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

nee: ook geschikt voor Full-Frame, dus niet alleen voor crop-cam's.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

resias schreefCOLONAlleen voor FULL-FRAME ???
Tamron zegt zelf:
The new tele-zoom lens enables the user to cover a desirable focal length range of 70mm medium telephoto to 200mm telephoto when mounted on full-size format SLR cameras and a focal length range from 109mm to 310mm equivalent* ultra telephoto (7°59' angle of view) when mounted on a DSLR camera with an APS-C sized imager.

(*) The ratio Tamron uses to convert from full-size to APS-C focal length is 1.55X.
Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Frevo
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2005 14:49
WoonplaatsCOLON Zoelen
CONTACTCOLON

verschuuren schreefCOLONOok voor mij zou dit een toffe lens zijn. Ik heb een paar weken gelden de 28-75 2.8 gekocht! Ben daar zeker niet ontevreden over! Voorlopig alleen onder donkere omstandigheden foto's gemaakt. En dat ziet er al top uit!

Ben heel benieuwd wanneer deze lens gaat komen op de markt. Dit zou zeker het wachten waard kunnen zijn.

Voor mij is de autofocussneldheid in continue modus erg belangrijk. Voor de sportfoto's.
Dan kun je beter voor de snelste autofocus gaan (=Canon USM)
www.fredvanommeren.com | www.autofotografie.nl
[size=75]1DmkIII | 17-40 [color=red]L[/color] | 24-105[color=red]L[/color] | 50 | 70-200 f/2.8 [color=red]L[/color] IS | 1.4x+2.0x | Flitser, tas, kaarten, huis, auto, vrouw, kind, stop maar met lezen[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar