Waterdichtheid lowepro Micro Trekker 100 @ Londen

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
ano.niem
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2007 23:37
CONTACTCOLON

Bij aankoop van m'n Canon 400D kocht ik me direct een rugzak (een Lowepro Micro Trekker 100 -denk ik). Morgen vertrek ik tot zondag naar Londen en uiteraard wil ik m'n 1-maand-oude Canon meepakken. Is die tas 'genoeg'? Ik heb schrik voor regendruppels (of ben ik nu wat overbeschermend). Zijn er nog praktische zaken waar ik als 'beginner' rekening moet mee houden Londen? (alvast bedankt voor de reacties)

Dit is mijn tas:
Afbeelding
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

fijne tijd!

waar je vooral op moet letten is, dat je niet je natte spullen lang in een afgesloten tas laat zitten. Laat de boel goed drogen en luchten na een dagje stappen. En wees niet te voorzichtig, je camera kan echt wel tegen een druppeltje.
sypie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2005 16:13

Ik zou die CF kaartjes achter de rits doen die volgens mij in je klep van de rugzak zitten. Als je nu de tas niet goed dicht hebt, of hij sluit niet helemaal aan op het binnenwerk dan heb je de kaartjes onderin liggen of je bent ze kwijt..
Gebruikers-avatar
dexter
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2006 11:51

Doe voor de zekerheid wat plastic tasjes in je rugzak :wink:
[size=75]Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO / Canon EF 70-200mm F4L USM / Canon EF 50mm F1.8 II / Canon EF 1.4x Extender II / Canon 430EX / veel kaartjes / tasjes [/size]
Gebruikers-avatar
niels tacoma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 387
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2006 18:30
WoonplaatsCOLON breda
CONTACTCOLON

ik weet het niet zeker maar ik denk dat deze tas wel een buitje kan hebben (dat wil niet zeggen dat je 'm in de tames kan gooien :lol: ) maar ik denk dat het meer dan genoeg is... buiten dat gewoon een beetje opleten, zorgen dat je geen uuren in de regen gaat lopen, en als er een midag regen voor de boeg is leker naar de british of de Tate :wink: dan zul je de midag ook wel doorkomen...
MVG
Niels Tacoma

ps. HEEL VEEL PLEZIER GEWENST !
canon 350 D, canon 17-40 L, canon 50mm 1.4, canon 60mm macro, sigma 70-200 2.8...
en een pracht van een bronica !
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Deze is er volgens mij niet in AW uitvoering, dus heb je geen extra regenhoes, die wel eens handig is in Engeland :-) Maar de tassen kunnen veel hebben, maar als het al te gortig wordt, zou ik de gehele tas inpakken en niet bijvoorbeeld je camera in een plastic tas in de rugzak doen. En als je flappen over je ritsen hebt, die ook goed eroverheen doen. En zoals eerder gezegd, goed drogen. Als je camera wat druppels vangt, rustig droogdeppen, geen probleem.

Have fun en we zien de foto';s wel komen.

Groeten Sarpa
Gebruikers-avatar
marcanon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 191
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2007 21:26
WoonplaatsCOLON Oosterhout

Je kan in de meeste buitensportzaken (bv bever of zwerfkei) losse regenhoesjes kopen die over een rugzak of een fietstas heen kunnen. Is wellicht ook een oplossing om je inhoud droog te houden. Veel plezier in London en hopelijk houd je het droog.
:D
canon70D ^ canon 10-22 ^ sigma 70-200 ^ canon 24-105 ^ canon 55-250
Gebruikers-avatar
Hanz
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 183
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2005 13:16
WoonplaatsCOLON Houten

Je opties?:

Vuilniszak nemen en daar 2 sleuven inknippen voor de hengsels.
Even tape erlangsheen plakken om uitscheuren tegen te gaan.
Opvouwen en in je rugzak doen
Zomaar een idee; geen idee of het wel werkt hoor maar proberen waard.
(+ goedkoop.)

Alleen je lens met de meeste groothoek meenemen in een holstertas onder je jas.
(- geen extra spullen bij je)

All weather hoes kopen (als die er zijn)
(meest logische oplossing)

Nieuwe tas kopen
(- duur)

Grote poncho waar je tas ook onder past?
[size=75]Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen[/size]
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Londen is maar een procent of 15 natter dan NL.
Ik zou me dus niet extra druk maken.
Wil je meer weten: http://www.teylingenweer.nl
(ga naar 'mesomap' en kies voor 'British Isles')

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
ano.niem
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2007 23:37
CONTACTCOLON

Bedankt allemaal. 't Was een fantastisch weekend (en ben ook erg trots op de foto's). Wie ze wil bekijken: (flickr) -hou er dan wel rekening met dat ik een complete leek ben. :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar