Canon 300 2.8 of sigma 2.8

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
johnO
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2005 21:52

Hallo,

Ik zit er al een tijdje tegen aan te hikken maar ben er nog niet uit.

Ben op zoek naar een telelens van 300 mm met 2.8. Ik ben gewoon amateur en maak actiefoto's van mijn zoon .

Ik heb een 70-200 2.8 is en die bevalt uitstekend maar je merkt soms dat je wat reikwijdte mist. Heb ook nog een 300 4 is en heb die ook gebruikt maar ik merk dat de AF-snelheid dan minder is (ik gebruik voor de actie-foto's een 1D) dan die van de 70-200. Bij die laatste neemt de AF-snelheid ook af als ik er 1.4 convertor tussen zet (met de AF-snelheid bedoel ik hier het moment van het scherpstellen, is het eenmaal scherp dan loopt het allemaal behoorlijk goed mee in de ai-servo).

Dus ik dacht: dat moet een 2.8 lens worden. Nu is het slechts een hobby en bijna 4000 euro voor de canon is dan een hoop centjes (kan ik een mooie infrarood camera van leica voor kopen :D )

Een alternatief is de sigma 300 danwel zoom variant. Ik weet enige verschillen die er iets minder toe doen (sigma zwaarder en geen is, maar voor de actie-fotografie maakt dat laatste mij niet zoveel uit) maar ben er nog niet helemaal achter hoe met de AF-snelheid van de sigma zit t.o.v. de canon. Iemand hier ervaring mee danwel in een gelijke afweging gezeten en waar dan voor gekozen??

Een ander alternatief bedacht ik mij was een 1d IIn te kopen zodat ik meer kan croppen dan ik nu doe en mijn 70-200 dus wat meer kan "oprekken". Voordeel is dat het een goedkopere variant is dan een canon 300 2.8 en weer betere prestaties heeft dan mijn oude 1d.

john
Laatst gewijzigd door 1 op johnO, in totaal 5 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk