Mijn eerste buizerd

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
edberg02
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2006 20:58

Hoi, afgelopen donderdag heb ik de eerste foto's gemaakt met mijn nieuwe 100-400mm lens. Na een poosje meldde deze buizerd zich aan als model :D . Omdat hij bijna recht boven mij vloog had ik uiteraard niets aan een statief. Ik ben blij met dit eerste resultaat, wat vinden jullie?

#1Afbeelding #2Afbeelding

Groetjes, Edwin.
Laatst gewijzigd door 1 op edberg02, in totaal 24 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Scherp geschoten zo zonder statief! Is het iets om de foto's wat te kroppen? Nu vind ik dat er behoorlijk veel ruimte overblijft.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

Ik sluit me aan bij de voorganger. En als dit jouw eerste buizerdplaten zijn... dan kom jij er wel :D

KNAP gedaan, uit het losse handje !
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
Gebruikers-avatar
edberg02
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2006 20:58

Bedankt voor de reacties! De buizerd vloog behoorlijk hoog maar ik kon inderdaad nog iets croppen:

#1 [img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=68556[/img]
#2 [img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=68557[/img]

Mochten ze showcase-waardig zijn dan merk ik het wel :lol:

Groetjes, Edwin.
dutchsequoia
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 621
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2004 13:22

edberg02 schreefCOLONMochten ze showcase-waardig zijn dan merk ik het wel
Ik vind ze niet showcase waardig. Je gaf het al aan zonder statief te hebben geschoten, maar in de crops zie je daardoor wel duidelijk de bewegingsonscherpte.
Ik zie ook erg witte randen langs de vleugels. Ik weet niet of dat door het bewerken of door de lichtinval van boven komt.
Tenslotte zijn de kleuren een beetje flets. Die kun je vast nog wel een beetje oppeppen.
Smaak is persoonlijk en een mening is maar een mening
Gebruikers-avatar
edberg02
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2006 20:58

@ dutchsequoia : Bedankt voor de reactie. Voor wat betreft de witte randen langs de vleugels, dat is echt de lichtinval, op de originele foto staan ze ook. De kleuren heb ik met "curves" iets aangepast om de tekening in de vleugels beter te krijgen en dat veroorzaakt waarschijnlijk dat de kleuren iets fletser zijn. Groetjes Edwin.
Gebruikers-avatar
martinculemborg
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2005 14:55
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Erwin,

Tof hoor die buizerd. Ik hoop ze ook nog eens te schieten.
www.donkfoto.nl portretfotografie familiefotografie profielfotografie bedrijfsfotografie productfotografie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar