Winters weer in de polder (ochtend)

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
myrddin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 604
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2006 13:22
WoonplaatsCOLON De Meern
CONTACTCOLON

Tja dat heb je wel eens. Te druk om maar iets met de cam te doen. Ondanks dat het mijn voornemen is dit jaar om juist wat meer te doen. 3x in de week rij ik vanaf mijn schoonouders naar mijn werk door de polder tussen Woerden en IJsselstein. En steeds vergat ik mijn cam mee te nemen. Ben als de dood op mijn werk dat ie gejat wordt. Maar ja. Vandaag toch maar wel gedaan en zie het resultaat.

#1: Tussen Montfoort en Benschop 1

ISO 200, f/8, 1/640ste met Circ Pol en een 17-40L

in ACR de RAW ontwikkeling. Levels aangepast. Omgekeerde S-Curve toegepast. USM 300/0.8 en een border erom heen met bordermaker.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=67702[/img]


#2: Tussen Montfoort en Benschop 2

ISO 200, f/8, diverse sluitertijden, Circ Pol en een 17-40L

Omdat het contrast tussen lucht, land en de bomen zo groot was heb ik een HDR gemaakt (let op geen tonemapping).

Foto genomen met autobracketing 2 stops tussen de foto's. Samengevoegd in Photoshop om een HDR te maken. Whitepoint iets verschoven. Verder alleen met de omzetting naar 16bit de exposure verlaagd met -1. De levels goed gezet en een omgekeerde S-Curve toegepast. USM 300/0.8 en border erom heen met bordermaker.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=67700[/img]


Ik vind ze geslaagd. Maar jullie ook?

René
[size=75]niets om over op te scheppen :D maar wel een aantal leuke tassen vol met spullen[/size]
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

zeker geslaagd, mooi winters sfeertje weggezet, om maar in gewoon nederlands te zeggen.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Canon Jack
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2459
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2005 19:37
WoonplaatsCOLON Beek (LB)
CONTACTCOLON

Ik vind ze ook geslaagd.

Erg mooie landschappen als ik het mag zeggen.

Gr
Jack
[url=http://www.one-eyephoto.nl]Mijn website[/url] [b][color=red]UPDATED!![/b][/color]
Verkoop je foto's op [b][url=http://submit.shutterstock.com/?ref=54595]Shutterstock[/url][/b].
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Mooie foto's, mooi belicht.
Toch maar goed dat je je cam bij je had.

Gr. Jan
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
svdveen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006 17:30
WoonplaatsCOLON Doetinchem

Zeker mooi!
Maar wat is een "omgekerde S-curve"? :?
(ik heb -moet ik eerlijk bekennen- nog niet de zoekfunctie gebruikt om zelf te checken of er iets te vinden is....)

Sander.
Canon 20D+350D, Canon 70-300 F/4.0-5.6 USM IS, Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro, Canon 100mm F/2.8 Macro, Soligor tussenringen, Canon EF 50mm F/1.8II, Canon 430EX Speedlite, Manfrotto mono- en tripod, en nog wat accesoires... http://sanderbetty.blogspot.com
Gebruikers-avatar
aramir
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 198
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2006 20:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Prachtige foto's..
Foto 2 is mijn favoriet.Mooi bewerkt !!
Bij foto 1 misschien iets te veel "lucht"?
Maar ik met ze eerst nog meaar eens zelf zien te maken.
Zelf vandaag vrij en ook het plan om eens erop e gaan...maar ja dan hagelt t weer( okee zwakke excuses.toch..).Als je dit ziet.Dan denk je jammer wer een gemiste kans. Volgende keer dus echt er opuit.
Een Canon camera....
Gebruikers-avatar
VoRTeX
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 57
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2006 17:05
WoonplaatsCOLON Vlaardingen
CONTACTCOLON

ja zeker zeer goed geslaagd!
vooral nummer 2
350D+BG | 17-40 L | 50mm f/1.8 II | 70-300IS USM | Metz 54 AF-1 E-TTL | Vosonic 3320 40Gb imagetank
myrddin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 604
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2006 13:22
WoonplaatsCOLON De Meern
CONTACTCOLON

svdveen schreefCOLON Maar wat is een "omgekerde S-curve"? :?
Ik heb gewoon de curve gebruikt om het contrast te verhogen. Een omgekeerde S-Curve is over het algemeen dat ik de donkere partij'en wat lichter heb gemaakt en de hightlights wat donkerder. De midtones laat je met een S-Curve vaak gewoon met rust.
[size=75]niets om over op te scheppen :D maar wel een aantal leuke tassen vol met spullen[/size]
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Twee mooie landschapfoto's, vooral foto2....knap gedaan. :wink:

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
jwkempeneers
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1458
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2006 15:29
WoonplaatsCOLON Sint-Annaland
CONTACTCOLON

Twee hele mooie foto's waar de winterse sfeer vanaf straalt!!!
Heel mooi gedaan hoor!
Vooral de tweede vind ik erg mooi!

JW
[size=75]Canon EOS 50D + BG-E2N | Canon EOS 40D + BG-E2N | Canon EF 24-105mm f/4 [color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2.8 [color=red]L[/color] USM | Canon Speedlite 580EX

www.kempeneersfotografie.nl / www.kempeneersmultimedia.nl [/size]
Gebruikers-avatar
Jack the Vulture
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 125
GeregistreerdCOLON 13 Nov 2006 17:36
WoonplaatsCOLON Hardinxveld-Giessendam

2 fijne platen.
Heb het wel eens gezien zo maar om het om de foto te krijgen is een heel ander verhaal :) Erg knap, lekkere rustige sfeer. TOP
[size=75]"Wat is de mens? Een monument van zwakheid, een prooi van het moment, een speling van het lot, en verder slijm en gal". <I>Aritoteles</I>[/size]
Gebruikers-avatar
Madelon
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 269
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2006 21:44
WoonplaatsCOLON Ammerstol (ZH)
CONTACTCOLON

Heel mooi!
Ken het gebied goed en je hebt het mooi weergegeven.

Gr. Madelon
[color=darkred][size=75]De gustibus et coloribus non disputandum[/size][/color]
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Zoals reeds gezegd, beide foto's zijn prachtig mooi, maar mijn voorkeur gaat uit voor de tweede. Dat steriele zoals je al zei is niet zo aan mij besteed... LOL
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
Miccie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3175
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2006 15:42
WoonplaatsCOLON Schinnen (Zuid-Limburg)

Goed gedaan! Deze landschapsfoto's kijken lekker weg!

Groet,
Michel
Amateurs worry about equipment, professionals worry about money, masters worry about light.
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Mooi gemaakt... foto #2 springt er voor mij uit.. die heeft iets extra's...
Gebruikers-avatar
mavlo77
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2609
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 20:19

Erg mooi. Ik vind nr 1 juist erg mooi met die lucht die een groot deel van de foto uit maakt. De kleuren zijn erg mooi. Foto 2 had ik juist net weer wel iets meer van de voorgrond meegenomen. Wel mooi bewerkt / samengevoegd! Was dat echt nodig? Ik kan mij namelijk voorstellen dat je voldoende belichting van de donkere delen hebt in deze situatie.
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
myrddin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 604
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2006 13:22
WoonplaatsCOLON De Meern
CONTACTCOLON

mavlo77 schreefCOLONErg mooi. Ik vind nr 1 juist erg mooi met die lucht die een groot deel van de foto uit maakt. De kleuren zijn erg mooi. Foto 2 had ik juist net weer wel iets meer van de voorgrond meegenomen. Wel mooi bewerkt / samengevoegd! Was dat echt nodig? Ik kan mij namelijk voorstellen dat je voldoende belichting van de donkere delen hebt in deze situatie.
Ik heb van Foto 2 ook een aantal met meer op de voorgrond. Maar vond ze nogal erg rommelig. Veel bende op de voorgrond. Nog erger zelfs deze is al gecropped.

Een HDR van deze foto vond ik personelijk nodig. Was om rond 9:00 in de ochtend en de zon stond ergens anders op de schijnen. De grond was in dit geval net iets minder belicht dan zoals ik het liever zie. Vandaar de HDR.

Leuk trouwens om al die reacties te lezen. Vroeger maakte ik standaard dit soort foto's. Maar met de overstap naar een dSLR is het me lang niet gelukt om dit eruit te halen. Volgens mij kan ik dus eindelijk zeggen dat ik me EOS onder controle heb :D
[size=75]niets om over op te scheppen :D maar wel een aantal leuke tassen vol met spullen[/size]
Gebruikers-avatar
CAM22
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3229
GeregistreerdCOLON 18 Okt 2004 20:04
WoonplaatsCOLON Joure
CONTACTCOLON

Nummertje 2 kijkt wel erg lekker weg, zeg. Fijn.
Groet,
Jeroen @ [color=darkblue][b][url]http://www.cam22.nl[/url][/b][/color]
- assumption is the mother of all [censored]-ups -
Gebruikers-avatar
svdveen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006 17:30
WoonplaatsCOLON Doetinchem

myrddin schreefCOLONEen HDR van deze foto vond ik personelijk nodig. Was om rond 9:00 in de ochtend en de zon stond ergens anders op de schijnen. De grond was in dit geval net iets minder belicht dan zoals ik het liever zie. Vandaar de HDR.
En gebruik je dan Photoshop voor de HDR als je zo plaatselijk de belichting wilt bijstellen? Ik vraag het omdat ik me wel eens bezig heb gehouden met HDR in Photoshop, maar ik vond de mate van invloed op welke plekken de belichting anders moet nogal weinig.

Sander.
Canon 20D+350D, Canon 70-300 F/4.0-5.6 USM IS, Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro, Canon 100mm F/2.8 Macro, Soligor tussenringen, Canon EF 50mm F/1.8II, Canon 430EX Speedlite, Manfrotto mono- en tripod, en nog wat accesoires... http://sanderbetty.blogspot.com
cadboer
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 920
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2004 12:25
WoonplaatsCOLON Leiden

Mooie foto's
Goed met het licht gespeeld.
En zeker bij foto 2.
Groet André

Canon 5D MKII - Canon Ef 17-40mm f/4L - Canon Ef 24-105mm f/4L - Canon EF 70-200mm f/2.8L USM
- EF 50 mm 1.8 MK II - Flitser 430 ex.

Site Mijn foto's
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar