Hotweels truck - Monsterjam Arnhem

Treinen, auto's, motoren, fietsen, boten... alle andere voertuigen die niet onder Spotters vallen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Shark
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Enschede - The Netherlands
CONTACTCOLON

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=66785[/img]

Hallo,
Ik heb deze foto gemaakt tijdens een Monsterjam festijn in de Gelderedoom in Arnhem afgelopen jaar. Ik vind persoonlijk het een mooie foto, maar de omstandigheden waren erg moeilijk. Er was erg weinig licht, veel mislukte foto's dus. Allemaal last van een te langzame sluitertijd en / of een IS die nog niet alles bij kon benen.

Misschien heeft iemand een tip zodat ik er wat van leren kan. Hoe te handelen in deze snelle en lichtarme omgeving. Ik heb een EF 70-300 IS USM gebruikt. Zo zonde dat 80% mislukt was. Er waren zoveel mooiere momenten..
Alvast bedankt,
Philip
Canon 350d + BG-E3
Lenzen: EF 70-300mm 1:4 - 5.6 IS USM
EF 28-135mm 1:3.5 - 5.6 IS
EF-s 18-55 1:3.5 - 5.6
in een B&W Outdoorcase.
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Deze is wel aardig gelukt, je gaf zelf al aan dat de lichtomstandigheden moeilijk waren dus daar hebben we het maar niet over.

Ziet er wel stoer uit zo in volle vaart.

Gr. Jan
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
opp
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 226
GeregistreerdCOLON 10 Dec 2006 10:34
WoonplaatsCOLON middelburg (dauwendale)

mooi hoor
maar jij kwam binnen met je camera?

omdat ik dit stukje txt tegen kwam nl
Foto- en videoapparatuur
Het is toegestaan foto's te maken met standaard fototoestellen. Camera's met een lensafstand van meer dan 70 mm zijn niet toegestaan, en evenmin spiegelreflexcamera's en andere camera's met verwisselbare lenzen. Het meenemen van videocamera's en het maken van video-opnames is niet toegestaan. Bij de ingang van het Gelredome en tijdens de show zal er worden gecontroleerd
[ Canon EOS 40D ][ Canon EOS 400D ][ Sigma 17-70mm F/2.8-4.5 DC Macro ][ Canon EF 70-200mm F/4.0 L USM ][ Canon Speedlight 430 EX ii][ Canon EF 50mm f/1.8ii]
Gebruikers-avatar
svdveen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006 17:30
WoonplaatsCOLON Doetinchem

Kan me voorstellen dat je het een mooie foto vindt als je van dit soort dingen houdt.... (hoor je mijn afkeer daarin.... :wink: )

Ik heb hier op het forum al een aantal keren gelezen dat je de IS wel uit moet zetten als je foto's maakt met de "meetrek-techniek". Vraag me niet waarom, heb alleen maar onthouden dat dat ten koste van het resultaat gaat.

Sander.
Canon 20D+350D, Canon 70-300 F/4.0-5.6 USM IS, Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro, Canon 100mm F/2.8 Macro, Soligor tussenringen, Canon EF 50mm F/1.8II, Canon 430EX Speedlite, Manfrotto mono- en tripod, en nog wat accesoires... http://sanderbetty.blogspot.com
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

svdveen schreefCOLONKan me voorstellen dat je het een mooie foto vindt als je van dit soort dingen houdt.... (hoor je mijn afkeer daarin.... :wink: )

Ik heb hier op het forum al een aantal keren gelezen dat je de IS wel uit moet zetten als je foto's maakt met de "meetrek-techniek". Vraag me niet waarom, heb alleen maar onthouden dat dat ten koste van het resultaat gaat.

Sander.
Het hangt er vanaf welek IS versie je hebt, op mijn 24-105 kan ik hem het beste uitzetten (is maar 1 stand IS) als ik met mijn 70-200 zou pannen dan zou ik hem op stand 2 zetten, dan corrigeert de IS alleen op en neer gaande bewegingen.

Gr. Jan
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
MarkGrob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1795
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2006 15:35
WoonplaatsCOLON Duiven
CONTACTCOLON

Als het zo donker is, zou ik ongeveer 1 stopje onderbelichten. En het maximale diafragma gebruiken dat de lens aan kan. Dan komt er maximaal licht op de sensor. Lukt dat ook niet, dan de ISO omhoog naar 800 of zelfs 1600.

Met IS moet je idd 2 standen hebben om daarmee te pannen en alleen de verticale trillingen eruit te halen.

Je had deze foto trouwens beter in testcase kunnen zetten, daar zitten voornamelijk andere mensen, die eerder tips geven dan in Showcase. Dit vind ik namelijk niet echt Showcase, maar dat gaf je zelf ook al een beetje aan. Misschien kan een MOD deze verplaatsen?
[size=75][url=http://www.markgrob.nl/]Mark Grob Fotografie[/url][/size]
Gebruikers-avatar
4Runner
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 178
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2006 22:05
WoonplaatsCOLON Rotterdam

hoop dat TS het goed vindt anders moet hij het maar even melden, heb de foto even door de curve's gehaald en het is wellicht wat overdreven maar toch kun je nog aardig wat uit deze plaat halen hoor, zeker met het hires bestand:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=66790[/img]
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Haha... gaaf. :lol:

Het lijkt wel zo'n afstands-bestuurbare 4x4 (modelbouw / miniatuur) :D
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Brrrrrrrrrrrrrrrrrrroeem!!! Broemmmmmmmmmmm!!

Oh oh batterijen op. :(
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Nee, maar zeg nou zelf...

Het eerste waar je aan moet denken als je naar de bestuurder kijkt is zo'n playmobiel poppetje, toch? :D
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Id, maar hoe stapt ie uit?

hehe :lol:
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
4Runner
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 178
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2006 22:05
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Beetje jammer dat TS niet reageerd op vragen die in zijn eigen aangemaakte topic worden gesteld.
Gebruikers-avatar
Shark
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Enschede - The Netherlands
CONTACTCOLON

4Runner schreefCOLONBeetje jammer dat TS niet reageerd op vragen die in zijn eigen aangemaakte topic worden gesteld.
Wie is TS ? :? Of is het een vorm van forum turbo taal misschien?
Canon 350d + BG-E3
Lenzen: EF 70-300mm 1:4 - 5.6 IS USM
EF 28-135mm 1:3.5 - 5.6 IS
EF-s 18-55 1:3.5 - 5.6
in een B&W Outdoorcase.
MadMarty
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2006 21:34
WoonplaatsCOLON Zaltbommel

Dat is inderdaad forum turbotaal, voor Topic Starter in dit geval. Jij dus :roll:
Gebruikers-avatar
Shark
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Enschede - The Netherlands
CONTACTCOLON

svdveen schreefCOLONIk heb hier op het forum al een aantal keren gelezen dat je de IS wel uit moet zetten als je foto's maakt met de "meetrek-techniek".
Ik heb twee standen IS één voor stilstaande objecten en een voor bewegende (horizontaal dan) maar ik ben er achter gekomen dat het een fractie van een een seconde duurt voordat mijn IS volledig gaat werken. Ik moest dus iets meer geduld hebben met het doordrukken van de ontspan knop. Maar ja, daar kom je dus net wat te laat achter.

Dit waren mijn camera instellingen: Sport modus zoals je ziet
en inderdaad een veel te lage iso-waarde van 100 :( Ik had verwacht dat het een beter resultaat zou geven, maar ja... welke stand kan ik de volgende keer beter nemen?

Camera Model
Canon EOS 350D DIGITAL
Shooting Date/Time
30-9-2006 13:49:54
Shooting Mode
Program AE
Tv( Shutter Speed )
1/30
Av( Aperture Value )
5.0
Metering Mode
Partial Metering
Exposure Compensation
-1
ISO Speed
100
Lens
70.0 - 300.0mm
Focal Length
165.0mm
Image Size
3456x2304
Image Quality
Fine
Flash
Off
White Balance Mode
Custom
White balance compensation
B1 M1
AF Mode
AI Servo AF
Parameters Settings
Contrast Mid. High
Sharpness Standard
Color saturation Standard
Color tone 0
Color Space
sRGB
Noise Reduction
Off
File Size
2084KB
Canon 350d + BG-E3
Lenzen: EF 70-300mm 1:4 - 5.6 IS USM
EF 28-135mm 1:3.5 - 5.6 IS
EF-s 18-55 1:3.5 - 5.6
in een B&W Outdoorcase.
Gebruikers-avatar
Shark
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Enschede - The Netherlands
CONTACTCOLON

opp schreefCOLONmooi hoor
maar jij kwam binnen met je camera?

omdat ik dit stukje txt tegen kwam nl
Foto- en videoapparatuur
Het is toegestaan foto's te maken met standaard fototoestellen. Camera's met een lensafstand van meer dan 70 mm zijn niet toegestaan, en evenmin spiegelreflexcamera's en andere camera's met verwisselbare lenzen. Het meenemen van videocamera's en het maken van video-opnames is niet toegestaan. Bij de ingang van het Gelredome en tijdens de show zal er worden gecontroleerd
Nou dat was niet zo heel moeilijk, ik had de zoon van mijn vriendin bij mij en gewoon mijn camera op mijn borst. Niet achter de jas. Maar gewoon open en bloot met mijn telelens er aan. En gaf geen probleem. Alleen tijdens de pauze werd ik er op geattendeerd, maar toen zeiden de suposten dat ze bij binnen komst beter hadden moeten controleneren en dat ze er toen er niets aan gingen doen. Overigens wist ik niet dat er zo'n duidelijk verbod was. Ik denk gewoon geluk en vriendelijk en vrij zijn en niets lopen verbergen.
Canon 350d + BG-E3
Lenzen: EF 70-300mm 1:4 - 5.6 IS USM
EF 28-135mm 1:3.5 - 5.6 IS
EF-s 18-55 1:3.5 - 5.6
in een B&W Outdoorcase.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar