[EOS 350D] Foto + Voorstellen

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Freakyyy
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 20:02

ik zal me gelijk even voorstellen. ik ben nieuw hier, en mijn hobbie is dus fotograferen. :P Ik heb zaterdag een Eos 350D gehaald en ik hen net even wat fotos gemaakt. Het valt me trouwens op dat heel veel fotos die hier staan veel en veel scherper zijn, en mooiere kleuren etc.... Hoe kan dit komen? Ik weet dat ik onervaren ben, maar zoveel verschil? :( Anyway, deze foto vond ik wel aardig, niks speciaals of iets dergelijks, gewoon een simpele foto. Gemaakt met de kitlens en op de auto-stand.

Afbeelding

Wat vinden jullie ervan?
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Welkom hier!

Veel en veel scherper kan aan 2 dingen liggen:
1. het scherpstelpunt en de scherptediepte (dof) of een combinatie van beiden
2. aan het nabewerken (USM in photoshop of paintshop pro en/of andere progjes)

De kleuren liggen aan het nabewerken. Als je automatisch schiet heb je automatisch een jpeg. Je kunt in de menu's van het fototoestoel instellen hoeveel verzadiging dat je wilt enzovoorts. Verder kun je nog IETS bijsturen in de kleuren etc. van de Jpeg maar veel minder dan met Raw.
De meesten schieten hier in Raw en doen dan aan nabewerken.

Helaas zul je dan ook het toestel van automatisch af moeten halen. Volgens mij zijn er 3 standen (M, AV en TV (P weet ik niet zeker)) waar je met Raw kunt schieten. Je kwaliteit zal in eerste instantie minder zijn, maar na verloop van tijd komt de vooruitgang vanzelf. Nabewerken levert dan vaak veel mooiere resultaten op dan het simpelweg in Jpeg schieten.

Vind de foto an sich wel wat hebben, maar krijg wel het gevoel dat hij hangt tussen een close up en een overzicht. Ik wil ZIEN wat die pluisjes nu eigenlijk zijn :D
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
delkim
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 31 Dec 2006 11:18
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Welkom op dit mooie forum.

Groeten,

Henk.
Freakyyy
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 20:02

VFRood schreefCOLONWelkom hier!

Veel en veel scherper kan aan 2 dingen liggen:
1. het scherpstelpunt en de scherptediepte (dof) of een combinatie van beiden
2. aan het nabewerken (USM in photoshop of paintshop pro en/of andere progjes)

De kleuren liggen aan het nabewerken. Als je automatisch schiet heb je automatisch een jpeg. Je kunt in de menu's van het fototoestoel instellen hoeveel verzadiging dat je wilt enzovoorts. Verder kun je nog IETS bijsturen in de kleuren etc. van de Jpeg maar veel minder dan met Raw.
De meesten schieten hier in Raw en doen dan aan nabewerken.

Helaas zul je dan ook het toestel van automatisch af moeten halen. Volgens mij zijn er 3 standen (M, AV en TV (P weet ik niet zeker)) waar je met Raw kunt schieten. Je kwaliteit zal in eerste instantie minder zijn, maar na verloop van tijd komt de vooruitgang vanzelf. Nabewerken levert dan vaak veel mooiere resultaten op dan het simpelweg in Jpeg schieten.

Vind de foto an sich wel wat hebben, maar krijg wel het gevoel dat hij hangt tussen een close up en een overzicht. Ik wil ZIEN wat die pluisjes nu eigenlijk zijn :D
Bedankt voor je reactie!

Om even terug te komen op wat je zegt,
Veel en veel scherper kan aan 2 dingen liggen:
1. het scherpstelpunt en de scherptediepte (dof) of een combinatie van beiden
2. aan het nabewerken (USM in photoshop of paintshop pro en/of andere progjes)
Hoe kan ik het sherpstelpunt en de scherptediepten dan regelen zodat het wel een scherpe foto wordt? Want uit die handleiding wordt ik niet veel wijzer. :roll: Gewoon met MF?
Canon Eos 350D + 18-55 Kitlens
marcelkoedijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 206
GeregistreerdCOLON 26 Okt 2006 22:30
WoonplaatsCOLON heemskerk
CONTACTCOLON

en ieder gebruikt verschillende lensen waar hoop kwaliteit en prijs verschil in zit. Je kitlens 18-55 is gewoon een goedkoop lensje dat nooit kan opwegen tegen een L-lens van canon die zijn gewoon 10x scherper.
Zelfs mijn eigen telezoom 70-300is usm van bijna 600euro kan niet tippen aan een L-lens.

Allewaar naar zijn geld en zo dus ook de lensen. Als je wat verder bent met fotograveren zul je vanzelf overgaan op alternatieve lensen binnen jouw budget. Kijk en hoor goed voordat je er 1 koopt want er is hoop kwaliteit verschil.

Verder kun je beeste in AVmode schieten en geen auto white balance gebruiken maar handmatig. En neem je composities nauwkeurig, think before shoot. Denk ook na over je scherpte diepte met behulp van diafragma verkleinen. Fwaarde omhoog, dit doe je met stand AV, sluiter past zich van zelfaan


Lees veel op het forum dan kom je er wel ik vind de compostie wel leuk en voor de kitlens vind ik hem niet belabberd slecht.
Canon 350D + Kitlens 18-55mm + Canon 50mm F1.8 II + Canon 70-300mm IS USM + Canon 17-85 IS USM + 1gB extremeIII + Lowepro EX180 + Manfrotto 055DB/804RC2

http://duiken.ath.cx
Ton-Otter
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1155
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2004 18:18
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

welkom Freakyyy :!: op het forum
[i] [size=75][color=blue] Greetings Ton. [/size][/color][/i]
[url=http://www.tonotter.com]Kijk ook eens op mijn [size=84][color=red][b]WEBSITE[/b][/color][/url][/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar