Eiffeltoren

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
QuaySo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 11:07
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Afgelopen week zijn we naar Parijs geweest. Als echte tourist moet je dan ook even naar de Eiffeltoren. Hoewel een fraai stukje constructie, viel het me niet mee om hier mooie foto's van te maken.
Op foto 1 stoort de reflectie van de zon. Bij foto 2 is de lucht naar mijn idee te wit. Ik ben daarom aan de slag gegaan met Photoshop, maar mijn ervaring op dit gebied is erg beperkt. Wat zou ik moeten doen om de hierboven geschetste problemen op te lossen? Zowel tips m.b.t. de camerainstellingen als tips op PS gebied zijn van harte welkom!

Onderstaande foto's zijn onbewerkt, afgezien van een kadertje en wat USM met Bordermaker.

-- Arno

1: Zonreflecties
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=64379[/img]

2: Witte lucht
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=64380[/img]
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Leuk dat je niet de standaard foto's van de eifel toren hebt gemaakt.

Bij foto 1 is de lijn die aan de rechterkant op de GS lijn loopt erg mooi. Dit geeft echt iets extra's !! Ik mis alleen iets lihnks onder. Misschien als je die boog ietsjes meer in beeld had, dat de foto dan mooier in evenwicht zou zijn....

Foto 2 komt een beetje afgesneden over. Ik denk dat een klein beetje meer van de onderkant mooier zou zijn. De lucht is inderdaad tegen het uitgebetene aan. Maar ik vrees dat daar weinig aan te doen is... Je later op de middag iets proberen. Er is dan minder licht in de lucht, en het verschil is dan kleiner....
Gebruikers-avatar
QuaySo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 11:07
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Bedankt voor je reactie. Uiteraard zijn er ook de vakantiekiekjes, maar die zijn voor hier op het forum niet interessant. Zelf vond ik de eerste ook de beste.
Je hebt gelijk voor wat betreft het moment waarop de foto wordt genomen. Later op de dag was de lucht er beter uitgekomen. Maar dat was niet mogelijk. Wij "moesten" Parijs in 1 dag doen en dan moet je zo snel mogelijk weer verder....

-- Arno
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar