Kiezen tussen Image Tanks... Welke is het verstandigst

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
myrddin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 604
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2006 13:22
WoonplaatsCOLON De Meern
CONTACTCOLON

Zo ik weet het er is al veel over geschreven maar een aantal modellen waar ik naar kijk kom ik niets over tegen.

Probleem is dat ik tegenwoordig toch iets te vaak me notebook meeneem om alleen maar me kaarten leeg te halen. Het is nogal een gesjouw met dat apparaat. Vandaar dat ik nu naar een Image Tank aan het kijken ben.

Eerst even mijn wensenlijstje.

Preview is niet nodig (gebruik ik toch niet).
Snelheid
Verify Functie
CF ondersteuning en als het kan (is leuk) SD voor me Ixus 850IS (had een G7 willen hebben maar die wil me vrouw niet gebruiken).

Nu kom ik op de volgende aparaten uit:

De alomgeprezen PD70X
De Hyperdrive Space (zelfde makers als van de PD70X)
De Nexto OTG (ND-2300)

Allen kunnen geleverd worden zonder HD en op de Nexto na werken ze allen met penlites (toch wel makkelijk).

Ik twijfel alleen over het volgende. Ondersteunen de PD70X en de Hyperdrive wel een verify van de verplaatste bestanden. Ik gebruik het dus niet als backup maar echt om me bestanden per direct van me kaart af te halen zodat de kaart weer leeg kan om verder te gaan.

Heeft iemand ervaring met de Hyperdrive Space en de Nexto OTG?

Alvast bedankt,

René
[size=75]niets om over op te scheppen :D maar wel een aantal leuke tassen vol met spullen[/size]
Gebruikers-avatar
dbode
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3247
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005 21:49
WoonplaatsCOLON Gem. Utrechtse Heuvelrug

Ik gebruik de PD70X, weliwaar geen review functie, maar hij heeft me nimmer in de steek gelaten. Dit apparaat is extreem snel in het leeghalen van een kaartje.
Groet,
Dirk-Jan

Fototas met standaard 13 kilo staal, magnesium, glas, kunststof, etc....
bvsteyn
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 26 Okt 2006 13:15

En ik de hyperdrive! Heb 'm echter nog maar net..maar wat opvalt is dat ie extreem snel is!
30D | BG-E2 | EF 18-55/3,5-5.6 | EF 70-300/4-5.6 IS USM | EF 50/1.8 II | 580EX
Jos Images
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 14:55

Heb gisteren de Space besteld.
Had hem al gezien in Keulen.
Ben benieuwd naar de prestaties.
Jamie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1450
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2005 15:01
WoonplaatsCOLON achter de zoeker ;-)

De PD70X is razendsnel in het dumpen van je kaartinhoud, daar is iedereen het over eens. Maar: dat is zonder gebruik van de verify-optie. Als je de verify-optie aanzet, is ook de PD70X lang genoeg met 1 GB bezig om tussendoor koffie te gaan zetten!

Overigens heeft de PD70X mij nog nooit in de steek gelaten, ook niet zonder gebruik van de verify-optie. Eigenlijk denk ik dat de toegevoegde waarde van de verify-optie vooral zit in de gemoedsrust van de gebruiker...
[size=75]"Knowledge is knowing a tomato is a fruit. Wisdom is not putting it in a fruit salad."[/size]
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Heb zelf ook de PD70X toen gekocht vanwege de snelheid...
Snel je kaartje dumpen en weer verder gaan!
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Jos Images
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 14:55

Mijn Hyperdrive Space is binnen. Ziet er fraai uit en werk ook nog lekker.
Snelheid is zoals al eerder geschreven door Jamie ook bij de Space geen 1 minuut voor een 1Gb Ultra II met de verify-optie maar 5:53 min.
Gebruikt iemand op dit forum deze optie niet?
Ooit problemen gehad?
Jamie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1450
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2005 15:01
WoonplaatsCOLON achter de zoeker ;-)

Jos Images schreefCOLONGebruikt iemand op dit forum deze optie niet?
Ooit problemen gehad?
Jamie schreefCOLONOverigens heeft de PD70X mij nog nooit in de steek gelaten, ook niet zonder gebruik van de verify-optie. Eigenlijk denk ik dat de toegevoegde waarde van de verify-optie vooral zit in de gemoedsrust van de gebruiker...
Ta-dah... 8)
[size=75]"Knowledge is knowing a tomato is a fruit. Wisdom is not putting it in a fruit salad."[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar