Melanie probeersel

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
ronaldjedc
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 205
GeregistreerdCOLON 05 Apr 2006 12:35
WoonplaatsCOLON Helmond
CONTACTCOLON

Afgelopen weekend het een en ander geprobeerd.
Wat vinden jullie van onderstaande foto? Wat kan ik volgende keer beter doen, of anders doen om de foto beter te laten uitkomen?
Ik heb de foto gemaakt met de meest eenvoudige soligor lens :wink:

Afbeelding
[size=75]Canon EOS 300d + BG-E1 Grip + 18-55mm + Soligor 28-80mm + Sigma 70-300mm + Sigma 28-200 | Minolta Dynax 404i + AF Tamron 28-80mm

Website's: www.zeilersforum.nl / www.wsvdenieuweschans.com[/size]
Gebruikers-avatar
fluppie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 797
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2005 11:35

Vind de achtergrond nu niet zo geweldig en de schaduw bij de armen. als je het model verder van de achtergrond plaatst heb je daar minder last van. zou de kleur wel eens willen zien z / w komt niet zo lekker over.
Canon 1D en een zwart ding met de naam 1D markII en nog een heleboel meer
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Het model heeft denk ik wel uitstraling maar ik vind het er niet echt uitkomen op deze foto. De plaats in beeld vind ik niet zo mooi. Ik zou haar waarschijnlijk wat meert naar rechts in beeld hebben gezet. Ook de achtergrond vind ik erg druk. Ik denk dat je een volgende keer beter de afstand tussen het model en je achtergrond wat groter kan nemen. Je zal de eerste niet zijn diz vanuit de deuropening (of zelfs buiten de kamer) de foto neemt. Als je de afstand wat vergroter maakt, mordt de achtergrond makkelijker wat onscherper.

Het glimmende op haar bort links in beeld stoort mij een beetje. Ik denk dat het een niet zo goede keuze is van het blousje. Iets rond glimmends op zie je bijna altijd wel iets van.
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Over de achtergrond en de afstand is al e.e.a. gezegd, daar ben ik het volledig mee eens. Net wat Peije ook schrijft: ik zit regelmatig buiten de kamer om mijn model er volledig op te krijgen. Vooral met de vaste 50 mm lens ontkom je daar niet snel aan.
Wat mij nou zo opvalt is dat het net is alsof de blouse van het model scherper is dan de ogen. Zorg dat juist de ogen scherp zijn, de ogen zijn de belangrijkste delen van een portret.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar