Thialf & schaatsen

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
bvsteyn
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 26 Okt 2006 13:15

Morgen zit ik in Thialf bij de worldcup schaatsen.
Mooie gelegenheid om mijn 30D mee te nemen en trachten wat leuke plaatjes te maken.
Ben van plan om mijn EF 70-300 /4-5.6 IS USM hiervoor te gebruiken. Heb naast deze nl alleen nog de kitlens en de 50mm/1.8.
Heb geen idee hoe de verlichting is in Thialf, maar hopelijk voldoende.

Wie heeft er wat tips voor mij voor de instellingen van mijn camera? Ik wil oa trachten wat te gaan 'pannen'. Sluitertijd van rond 1/160 zou dan voldoende moeten zijn, maar goed daar kom ik proefondervindelijk wel achter.
Wat betreft de lichtmeting...wat kan ik hiervoor het beste gebruiken onder deze omstandigheden? Evaluative of spotmeting? Welke scherpstelpunt kan ik het beste gebruiken? Het middelste of juist niet, aangezien je je onderwerp liever niet centraal in de opname wil hebben.
En nu wel of niet inflitsen met de 580EX? Of kan ik dat maar beter achterwege laten ivm het verstoren van de concentratie van de schaatser?

Kortom graag wat bruikbare tips. :wink:
Gebruikers-avatar
Krizz
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2006 08:51
WoonplaatsCOLON Oegstgeest

Als schaatser kan ik zeggen dat flitsen tijdens de race niet storend is, je kijkt namelijk de bocht in en kijkt dus niet rechtstreeks in de flitslicht.
Flitsen tijdens het stilstaan bij de start is wel taboe... je reageert namelijk op elke impuls..of dat nu knal, of flits is maakt niet uit.

suc6 en veel schaatsplezier


Krizz
Ondertussen al ruim een tas vol dure speeltjes met een wensenlijstje dat nog groter is
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

bvsteyn schreefCOLONHeb geen idee hoe de verlichting is in Thialf, maar hopelijk voldoende.
Kijk hier maar eens: http://www.thialf.nl/pageid=280/Technis ... matie.html
Verlichting 700 lux tot 1900 lux
- 60 ronde HPI gasvullingen à 400 watt,
- 36 1000 watts zijarmaturen vierkant
Wel een grijskaartje op het schaatspak van Sven plakken :D

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
xantrex
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 116
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 09:39
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

wel de middelste, maar dan ruimte aan alle kanten overhouden, zodat je beetje ruimte heb voor croppen.
"when all is said and done, more wil be said than done"
[size=75][color=red]Canon[/color] 20D | [color=red]Canon[/color] EF 24-105mm f/4[color=blue]L[/color] IS USM | [color=red]Canon[/color] EF 50mm f/1.8 II | [color=red]Canon[/color] EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 | [color=red]Canon[/color] Speedlite 420EX E-TTL[/size]
Gebruikers-avatar
corroza
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 629
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2006 18:13
WoonplaatsCOLON vianen

meestal voldoende ivb tv opnamen.
aleen boven de baan.

Cor Roza
niet de techniek maar het moment van afdrukken bepaalt de foto
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar