Ankers

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Jan Kunst
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 345
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2006 12:55
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Een paar dagen geleden liep ik langs de parkkade in Rotterdam en heb de volgende twee foto's van scheepsankers gemaakt.
De foto's zijn gemaakt met een EOS 350D + kitlens.
Ik ben benieuwd naar reacties op deze foto's.

1/ [img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=57484[/img]



2/ [img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=57486[/img]
Gebruikers-avatar
Zeeuw54
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 327
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2006 21:44
WoonplaatsCOLON Naast de buren
CONTACTCOLON

Dit is een onderwerp wat mij aanspreekt.

Foto 2 vind ik duidelijk de beste.

Foto 1 komt mij wat flets over [misschien nog wat bewerken]

Gr. Hans
[i][color=darkred][size=100]Canon 30d en 350d, met wat glas, wat licht, 2 steuntjes tegen wiebelen en rugplunje [/i][/color][/size]
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Vooral de 2de vind ik erg mooi gedaan. De eerste is qua kleuren ietsjes minder. Beide kunnen met USM misschien nog ietsjes extra scherpte krijgen. Dit is wel vaker nodig na het verkleinen....
Gebruikers-avatar
Jan Kunst
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 345
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2006 12:55
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Bedankt voor de reacties.
Foto 1 heeft inderdaad niet zoveel kleur (maar dat was in werkelijkheid ook zo).
De kleurverzadiging heb ik verhoogd . Toen ik de verzadiging langzaam nog wat verder opvoerde gaf het heel snel een erg lelijk resultaat. Ik heb daarom de kleurverzadiging teruggezet op het punt waarop ik het resultaat het beste vind.
Na verkleinen is inderdaad meestal usm nodig en bij beide foto's heb ik ook usm toegepast.
Wanneer ik de sterkte en/of de radius nog verder verhoog vind ik het resultaat niet mooi meer ( het ziet er in mijn ogen dan overdreven en niet natuurlijk uit).
Maar ja , het is natuurlijk ook nog een kwestie van smaak.....

Jan
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

De tweede heeft inderdaad veel meer pit, en spreekt daardoor ook meer aan. Bij foto 1 is dat ook goed te bereiken hoor. Alleen moet je dan niet aan de verzadiging schuiven, maar aan de Levels. Als voorbeeld, kijk eens wat je ervan vindt met een Levels-aanpassingslaag met waarden 6 - 0.76 - 157
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
Jan Kunst
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 345
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2006 12:55
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Fokke, bedankt voor de reactie.
Wat ik schreef over de kleurverzadiging was bedoeld als reactie op de opmerking van Peije over de kleur van foto 1.
Natuurlijk heb ik ook met levels gespeeld.
Ik heb de donkere kant en de highlights in de oorspronkelijke foto met de "threshold-methode" afgesteld op optimaal contrast. Daarna de gamma-slider nog iets bijgesteld.
Het resultaat ziet er indrdaad dan toch nog een beetje flets uit.
Daarna ben ik nog wat verder met de levels-sliders gaan schuiven om wat meer pit te krijgen , maar gek genoeg vind ik de foto er dan niet beter op worden. In mijn ogen ziet het er dan vreselijk onnatuurlijk uit.
Natuurlijk mag in een foto de werkelijkheid best wel een beetje geweld aangedaan worden maar om de een of ande reden werkte dat in deze foto niet goed (voor mij) en daarom heb ik het toch maar gelaten bij mijn eerste level-aanpassingen.

Jan
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Wat je ook kan doen is met het middelste schuifje spelen, en het gamma een beetje aanpassen. Ik dnek dat he daardoor ook iets van die grijswaas kan wegkrijgen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar