Koffie

Stillevens, producten, glaswerk, etalages...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Voor een advertentie die ik gemaakt heb voor het Private Label koffie merk van Corporate Express (mijn werkgever) heb ik deze foto gemaakt. Ik heb ook de verpakkingen ontworpen en daarvoor de fotografie gedaan. De sfeer op zowel verpakking als in de advertentie is hetzelfde gehouden.
Ik heb één softbox van 90 x 90 cm gebruikt van rechts en een stuk witte foamboard voor de invulling en reflectie links naast gezet. De damp uit de kopjes heb ik er later in Photoshop ingetekend.

Ben benieuwd naar de commentaren

De foto:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=56193[/img]


En de avdertentie:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=56194[/img]
keppe
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2203
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 22:42
WoonplaatsCOLON verhuisd naar Zaandam maar thuis waar mijn pjutter staat.....
CONTACTCOLON

ziet er strak uit hoor.

maar als ik dan toch commentaar mag leveren.
Ik denk dat het koekje aan de verkeerde kant ligt
in mijn ogen nu een beetje een storend project omdat je net niet kan zien wat het is, en omdat een koekje onder het oortje van een kopje gewoonweg niet handig is.

Verder vind ik de weerspiegeling van het lepeltje niet echt je van het, misschien het lepeltje iets schever leggen zodat je ook nog net een stukje van het "lepel" gedeelte boven het schoteltje uit ziet komen??

maar ach ik doe het je eigenlijk ook niet na,
dus ja ziet er strak uit :)
grt Keppe :D

"Leave nothing but footprints. Take nothing but pictures"
[url=http://submit.shutterstock.com/?ref=54223]Ook foto's verkopen? kijk bij ShutterStock[/url]
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

door de dampen ziet het er wel echt aantrekkelijk uit; je krijgt er meteen trek in koffie van

mooi ontwerp, knappe foto's

kan me wel in vinden bij wat Keppe zegt over de spiegeling van het lepeltje
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
Gebruikers-avatar
linson
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 331
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2006 17:50

wanneer ik een kopje koffie serveer dan ligt bij mij (en ook op een terrasje) het lepeltje waar nu het koekje ligt. voor het grijpen dus.
het koekje zit nu knel onder het oortje. niet logisch dus.

verder vind ik het een mooie foto. goed idee van die damp !!
www.lin-son.nl


canon 350d; canon 28-135 USM; canon 50mm
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

keppe schreefCOLON...in mijn ogen nu een beetje een storend project omdat je net niet kan zien wat het is, ...
Je heb in ieder geval geraden wat het is. ;-) Ik heb het ook aan de andere kant gehad, maar dan eist het teveel aandacht op. Het ligt er meer om een standaard vorm te breken. Zonder is het erg leeg. Je ziet aan de suiker- en Creamersticks onderaan de advertentie dat dat geen optie was om die er bij te leggen. Mensen nemen als vanzelf aan dat daar een koekje ligt omdat dat zo gewoon is.
keppe schreefCOLON...Verder vind ik de weerspiegeling van het lepeltje niet echt je van het, ...
De spiegeling heb ik bewust gebruikt om sfeer te creëren. Ik licht dit soort fotografie vaak uit door een tak met blaadjes of zo om een "vlekkerige" schaduw te creëren. Dat was in dit geval niet nodig omdat er vanzelf al lichtvlekken inzitten. Juist dat soort vlekken geeft extra sfeer. En het is sfeer die ik moet verkopen. Kijk maar eens naar de foodfoto's in de allerhande of zo. Veel van die foto's hebben dat soort licht- en/of schaduwvlekken. Dat geeft een zonnig effect en draagt bij tot een sfeervol paatje. Bedenk ook het doel. De mensen die de foto onder ogen krijgen "zien" de foto niet. Ze moeten echter wel een lekker gezellig koffie gevoel overhouden...

@ Renate: Thanks!
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

@ Linson:

Juist bij reclame fotografie doe je niet de standaard dingen die zo "horen" in real life. Je maakt het beeld zo aantrekkelijk mogelijk. Je ziet op tv ook vaak dingen die in het echt niet zo zijn/gebeuren. Dat heet commercieel denken. Het gaat om de sfeer, niet of het nu wel of niet realistisch is. Dan zou het lepeltje achter het kopje liggen en dan zie je er niet meer van...
Gebruikers-avatar
martijnb
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2006 16:52
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Ik vind het goed gedaan. alleen de witte randjes om de blauwe suikersticks en een van de koffiepakken vind ik niet zo lekker.

Over het koekje, Als je de advertentie bekijkt vanuit de positie van de consument valt het niet op.
www.martijndebie.nl
Gebruikers-avatar
Charley
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 336
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2005 17:06
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Strakke advertentie Ed. Mooie foto. Damp voegt echt wat toe (warmte, sfeer).
Dat het lepeltje of koekje verkeerd ligt, was me niet opgevallen. 't gaat bij advertenties toch vaak om de sfeer die het beeld oproept (en bepaalt of je verder gaat lezen of de bladzijde omslaat). En dat is m.i. goed gelukt!

Ben wel benieuwd waar de advertentie verschijnt. Is er nog ruimte voor suggesties over de tekst? :D
[size=75]Canon 30D | 17-40 f4 L | 70-200 f4 L | 300 f4 IS L | 50mm 1.8 | Extender 1.4 | Speedlite 380 EX + omnibounce |[/size]
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Mooi resultaat. Knap sfeer plaatje !!
Chris16
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 110
GeregistreerdCOLON 03 Nov 2005 22:48
WoonplaatsCOLON Zutphen

Goede foto, krijg je meteen zin in koffie. Koekie aan de andere kant vind ik inderdaad een goeie. Echter de stoom uit de kopjes valt mij meer op: het is namelijk niet echt stoom in de zin van heet water maar het is meer rook zoals van een sigaret. Tja hoe moet ik het zeggen: stoom is wat 'wolliger' en rook heeft veel scherpere contouren.
Het viel mij meteen op toen ik de foto zag; het gaf mij een namaak gevoel.
Canon 350D, Metz 44AF, Canon 17-40L, Sigma 70-300APO
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

maced schreefCOLONZe moeten echter wel een lekker gezellig koffie gevoel overhouden...
dat heb ik zeker, vooral met die heerlijke dampen, kan het haast ruiken :wink:
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
Gebruikers-avatar
fotohen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 916
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2005 21:07
WoonplaatsCOLON Assendelft

ik vind je serie wel goed gedaan hoor. ja de paar kleine min puntjes die al werden genoemd, maar ja daar leer je en wij weer van toch.

Hennie
Canon 450d /Canon EF-S 18 - 55/Canon EF- 35 - 105/Canon EF 50-1,8/ BG-E5 grip
canon EF 70-300 tamron 18/200
Canon speetl ex 430 flitser
Target
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2698
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2005 11:43
WoonplaatsCOLON Wuustwezel ( België )
CONTACTCOLON

ik heb gelijk maar een bakje koffie erbij genomen ( wel van een ander merk)
zegt dat genoeg over mijn gevoel bij deze reklame? :wink:

Die damp heb je er overigens netjes bij gezet.
Het storende hoekje van een ander bord (?), links in het origineel, heb je eruit gecropt zie ik.
zippo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 306
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2005 21:22
WoonplaatsCOLON Schagen

Mooi hoor Ed, leuk dat je hier weer ook weer je foto's plaatst!

Ik heb niet veel toe te voegen want ik doe het je op dit moment nog niet na.
Het lepeltje vond ik direct al goed, het is een lepeltje en meer hoeft het niet te zijn voor mij.

Ik ben wel benieuwd hoe deze foto met een heel klein beetje meer scherptediepte zou zijn.
Dus het eerste oortje en een paar bonen extra zeg maar.
Heb je die versie toevallig?

Marcel

edit: die damp moet je niet zeggen joh, als je niets zegt dan ziet niemand het :wink:
[size=75]veel te weinig[/size]
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Dat was al weer een ouwetje ;-)

Die damp is natuurlijk niet natuurlijk Alhoewel het niet veel scheelt) maar zo werkt reclame. Als je eens goed kijkt zie je zoveel fake in advertenties en commercials. Heb je bijvoorbeeld wel eens zo'n ongebreukelde zak Lays in de winkel zien liggen. Of zo'n gave smetteloze Marsverpakking? Het gaat om de sfeer die je neerzet. De consument ziet zelf dat koekje en dat lepeltje niet liggen. Dat is zo'n normaal gezicht. Wel wordt het gemist als je het weglaat. Dan wordt het een ongezellig kaal bakkie pleur.

Grappig dat hij nu weer gekickt is. Toevallig had ik gisteren de Vice President van dit Private label op bezoek vanuit de VS en die was erg te spreken over de fotografie. Ook hij merkte op dat die damp erg sfeerverhogend werkt. Grappig...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar