Kermis

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
minime
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2005 17:58
WoonplaatsCOLON Gouda

Vanavond ben ik eens met camera, de 50mm en statief over de kermis hier in Gouda gewandeld. Lastig om een goed punt te krijgen voor de grote, rondraaiende attributen.
Het doel was het vastleggen van de bewegingen. De eerste 3 zijn met statief, de laatste uit de hand. Het waren erg veel bewogen foto's, maar nummer 4 vind ik toch goed gelukt.
Het is de eerste keer dat ik dit probeer, wat vinden jullie ervan?

1.

Afbeelding

2.

Afbeelding

3.

Afbeelding

4.

Afbeelding

5.


Afbeelding

[edit} foto 5 toegevoegd. Hij hoort eigenlijk achter nummer 2, maar dan komt de nummering met de posters niet overeen.[/edit]
Laatst gewijzigd door 2 op minime, in totaal 22 keer gewijzigd.
[size=75]Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren
[/size]
Gebruikers-avatar
martijnb
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2006 16:52
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Ben zelf ook naar de kermis geweest. vind die van de botsautos nog beste omdat daar leven in zit.

Dit waren de mijne:
Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op martijnb, in totaal 21 keer gewijzigd.
www.martijndebie.nl
Bartjebart
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2113
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 15:13
WoonplaatsCOLON Coevorden
CONTACTCOLON

Ik vind persoonlijk de 3e het beste. Erg veel beweging, maar de statische delen toch nog goed scherp. Jammer dat die statische delen in 4 net een tikje bewogen zijn.
[url]http://www.bartgrendelman.nl[/url]
Gebruikers-avatar
brammie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2006 20:51
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

fot's zijn zeer aardig gelukt vind ik. de beweging in 3 en 4 is mooi weergegeven.

ehh, ik geloof niet dat het de bedoeling is om foto's in iemand anders topic te zetten....
Canon EOS 350d, 18-55 kitlens, 55-200 f4.5-5.6 II usm, bat.grip
minime
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2005 17:58
WoonplaatsCOLON Gouda

Bedankt voor de moeite commentaar te geven!

@Bartjebart: Laat ik over foto 3 hier thuis nu een meningsverschil hebben met vrouwlief! Zij vindt het vertikaal staande licht storend, en gaat voor de vierde. Ik vind'em wat eigenaardig. De gele as is aan het uiteinde wel scherp, maar de staanders niet.

@martijnb: Leuk dat je ook dit hebt gedaan! Op jouw foto's zie ik precies terug wat ik er zo lastig aan vond. Je maakt een foto, en thuisgekomen kom je tot de ontdekking dat je recht tegen zo'n blitzlicht in hebt staan fotograferen.
[size=75]Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren
[/size]
Gebruikers-avatar
Pieter
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 775
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 11:09
CONTACTCOLON

Volgens mij is het geen verzameltopic...

Vind nummer 3 en 4 de beste, vooral 4 is een mooi gezicht, die lichtjes tegen zo'n donkere lucht.
[size=75]www.fotobregman.nl[/size]
Gebruikers-avatar
Patrick_S
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 882
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2006 11:42
CONTACTCOLON

#1:
Ik vind de linkerbovenhoek van de foto sterk. Je ziet hier de mensen als 'schimmen' in de botsauto'tjes zitten. Wat mij betreft mag er rechts en beneden een flink stuk af.

#3:
Een foto met een enorme hoeveelheid beweging, en zo te zien heb je 't toch voor elkaar gekregen om een aantal koppies van mensen er op te krijgen! Het grote licht op de voorgrond neemt een dominante plek in, en je kunt erover in duscussie gaan of 't mooi is, maar feit is dat 't wel degelijk onderdeel uitmaakt van de attractie. Zelf vind ik 't niet storend.
De foto is wel aan de lichte kant, en de lamp op de voorgrond is daardoor wat overbelicht.

#4:
Inhoudelijk doet 't mij niet zo veel, en de foto is, zoals eerder opgemerkt, ook niet helemaal scherp.

#5:
Sterk! Deze foto geeft kermis weer! (Vind 'm zelf zo veel beter dan #2 dat ik 't commentaar op die foto achterwege laat.)

Patrick
www.rockportaal.nl ~ www.grauekompanie.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar