Mijn eerste shoot met Kim

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Vorige week had ik een shoot gepland met een kennisje, deze werd ziek waardoor ik géén model had.
Ik nam kontakt op met Kim uit Eindhoven en zij bood spontaan aan te komen.
De avond was helaas erg kort waardoor we weinig hebben kunnen experimenteren.
Het zijn over het algemeen dan ook standaard plaatjes geworden.
Kim is een mooie 17 jarige meid met prachtige ogen, en erg spontaan.
Ik wil in ieder geval nog een keer met haar samenwerken!

Hier een paar resultaten:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Gebruikers-avatar
rjoemman
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2006 08:56
WoonplaatsCOLON Maarssen bij Utrecht

Fantastische serie.
Foto 3 spreekt me het meest aan.

Raoul
Nikon D200 + Nikon AF-D 85mm f/1.4 + AF 50mm f/1.8
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Inderdaad een leuke meid! Maar in de foto's zie ik nog wel wat verbeterpuntjes eigenlijk. Je kunt het hebben, dat weet ik, dus ben ik wat strenger ;)
#1. Inderdaad wat standaard, maar dat is niet erg. Wat ik wel een beetje erg vind, zijn de rare kleuren, alsof er een metalig grijs overheen ligt.
#2. Eigenlijk hetzelfde verhaal als bij 1, maar ik vind de pose veel leuker hier. Kleuren mogen een heel stuk frisser voor mij, zeker bij zo'n jonge meid.
#3. TOP!!!! Geweldig, echt super. niets op aan te merken!
#4. Leuk idee, met die kooi (?), maar ik vind de kleurtoning hier niet bij passen. Gewoon z/w was mooier geweest, denk ik.
#5. Ja, leuk!!! Maar weer die kleuren :(
#6. Leuke foto, en de kleuren zijn hier al wel wat beter, maar nog niet lekker genoeg voor mij. Over haar gezicht lijkt iets teveel rood te liggen.

Ik krijg het vermoeden, dat het aan je monitorinstellingen ligt, want dit zijn vrij consistente afwijkingen, en in eerder werk van jou is het me nooit opgevallen. Monitor gecalibreerd?
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

fokkedeboer schreefCOLONInderdaad een leuke meid! Maar in de foto's zie ik nog wel wat verbeterpuntjes eigenlijk. Je kunt het hebben, dat weet ik, dus ben ik wat strenger ;)
#1. Inderdaad wat standaard, maar dat is niet erg. Wat ik wel een beetje erg vind, zijn de rare kleuren, alsof er een metalig grijs overheen ligt.
#2. Eigenlijk hetzelfde verhaal als bij 1, maar ik vind de pose veel leuker hier. Kleuren mogen een heel stuk frisser voor mij, zeker bij zo'n jonge meid.
#3. TOP!!!! Geweldig, echt super. niets op aan te merken!
#4. Leuk idee, met die kooi (?), maar ik vind de kleurtoning hier niet bij passen. Gewoon z/w was mooier geweest, denk ik.
#5. Ja, leuk!!! Maar weer die kleuren :(
#6. Leuke foto, en de kleuren zijn hier al wel wat beter, maar nog niet lekker genoeg voor mij. Over haar gezicht lijkt iets teveel rood te liggen.

Ik krijg het vermoeden, dat het aan je monitorinstellingen ligt, want dit zijn vrij consistente afwijkingen, en in eerder werk van jou is het me nooit opgevallen. Monitor gecalibreerd?
Hoi Fokke,

Nou, da's lekker! Omdat ik het kan hebben wordt ik harder aangepakt. Dat had ik vroeger op school ook al :D

Ik vind jouw kommentaar (bijna) altijd erg goed, maar wat jij zegt over de kleuren, daarin kan ik niet met je meegaan.
Ik heb niets veranderd aan mijn instellingen van de monitor, en ik zie het grote verschil niet tussen vorige series en deze. Wat dan de oorzaak kan zijn weet ik ook niet. Vreemd!
Ben jij de enige die dit zo ziet, of vinden anderen dat ook? Als dat namelijk niet zo is zou het ook kunnen zijn dat jouw monitor de oorzaak is :wink:

Maar toch bedankt voor je reaktie. Ik waardeer ze wel hoor!

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

mariussuiker schreefCOLONNou, da's lekker! Omdat ik het kan hebben wordt ik harder aangepakt. Dat had ik vroeger op school ook al :D
Zie het als een compliment ;)
mariussuiker schreefCOLONIk vind jouw kommentaar (bijna) altijd erg goed, maar wat jij zegt over de kleuren, daarin kan ik niet met je meegaan.
Ik heb niets veranderd aan mijn instellingen van de monitor, en ik zie het grote verschil niet tussen vorige series en deze. Wat dan de oorzaak kan zijn weet ik ook niet. Vreemd!
Ben jij de enige die dit zo ziet, of vinden anderen dat ook? Als dat namelijk niet zo is zou het ook kunnen zijn dat jouw monitor de oorzaak is :wink:
Kan natuurlijk, maar ik heb mijn monitor gisteren nog gecalibreerd. Voor de zekerheid nog maar een keertje gedaan net, en hoewel het iets minder is, blijf ik de kleuren niet zo lekker fris vinden als bij vorige series. Met uitzondering van foto 3, die is mooi zo. Zie jij dan geen verschil in huidtint tussen foto 3 en bijv foto 2? Foto 1 lijkt nu ook vrij goed te zijn, maar haar haar ziet er een beetje over-verscherpt uit (waarschijnlijk door de verkleining).
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
Allette
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1110
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2006 21:43
WoonplaatsCOLON Borger
CONTACTCOLON

1; Vind ik de mooiste uit je serie. Oogt heerlijk fris, en een knap koppie, zeker weten. Ik had hem nog mooier gevonden als je hem wat ruimer had genomen. Iets meer haar/decolete.

2; Hele grauwe foto ineens na het zien van de eerste! Wel leuke houding en lekkere compo.

3; Mooie foto.

4; Leuk!! Ik vind de kleur van de foto erg mooi, en een eigenwijze plaat! Goed gedaan.

5; Expressie en de kooi stralen kracht uit, maar de kleuren zijn zo lieflijk!

6; Leuke foto!
Who cares|als je|er maar mooie|foto's mee maakt|toch?|
Gebruikers-avatar
JohnnyT
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 402
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2006 09:46
WoonplaatsCOLON Beuningen
CONTACTCOLON

Hoi

Moet eerst even zeggen dat ik dat van die kleuren niet zo zie :D Mooie serie met een hoop verschillende gezichten van het model!!

foto1 Voor mij ook de mooiste foto, alleen een beetje jammer dat de lipgloss niet een beetje hoger is gehouden nu lijkt haar onderlip iets groter dan die is. (waarschijnlijk komt dat de reflexie rechts)

2 mooie blik alleen misschien iets te donker.

3 gewoon goed mooie ogen!

4 en 5 mooie expressie en bij 4 mooi die kleur past bij de blik

6 weer mooie blik en houding, klein minpuntje de mond komt een beetje raar over.

Zonder het gemieren (piep) mooie serie en gezien de korte shoot een heel mooi resultaat
verslaafd aan modelfotografie, een medicijn is nog niet gevonden.
Gebruikers-avatar
Pieter
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 775
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 11:09
CONTACTCOLON

Foto 3 het mooist!
Foto 2 is wat donker en waarschijnlijk daardoor wat grijzig. Wel een mooie pose.
[size=75]www.fotobregman.nl[/size]
Gebruikers-avatar
Ben Wijman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 405
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2005 14:30
WoonplaatsCOLON Eygelshoven (zuid-limburg)
CONTACTCOLON

Foto 3 is voor mij ook de topper uit je serie!
[size=75][color=#FF0000]Canon[/color] body met wat [color=#FF0000]L[/color] glaswerk[/size]
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Foto 1 vind ik lekker scherp en mooi van kleur (ik zie ook niet wat Fokke bedoelt)...ik had hem alleen wat mooier gevonden als er boven een stukje afging en onder erbij. Haar onderlip glimt wel heel erg veel van de lipgloss vind ik, zou het onderste glimrandje rechts weghalen maar het streepje erboven wel laten.

Foto 2 vind ik erg donker als je deze net als foto kunt bewerken spreekt de foto veel meer.

Foto 3 mooi en lekker scherp en mooi van kleur! voor een foto van zo dichtbij zou iets zachter maken van de huid de foto denk ik nog mooier maken, ondanks dat ze al een goede huid heeft zie je zo dichtbij toch alle kleine oneffenheden op haar voorhoofd.

Foto 4 en 5 zou ik in zwart wit doen, knallen ze meer denk ik, en van allebei een stuk croppen zodat je niet de bovenkant van eh...het ding ziet (het smalle gedeelte zeg maar) eh..snap je wat ik bedoel? en de onderkant dan net als bij 5 maar dat lijkt mij gewoon mooier.

Foto 6 vind ik ietsie minder door de manier hoe haar kin(alsof haar lip en iets eronder heel dik is) nu is, en de houding van haar hand vind ik niet zo, was mischien mooier geweest als ze haar vingers gestrekt had.

Groetjes Marian
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Ik ben een beetje gek aan het worden of zo... :? :?
OK, open deur: dat was ik al :lol:

Er blijft voor mij "iets" met foto 1 aan de hand. Ik kan het moeilijk duiden, maar gooi het toch op kleur. Hoewel de huidtint nu redelijk goed lijkt, eigenlijk, maar niet zo mooi als in foto 3. Of is het de kleur van de achtergrond die een rol speelt? De verscherping (het haar ziet er iets te verscherpt uit lijkt me)? Ik weet het niet meer!

Maar foto 3 blijft mooi!
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
Roob
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2006 09:40
WoonplaatsCOLON Haarlem

3 vind ik super! 6 vind ik persoonlijk iets minder dan de rest.
Gebruikers-avatar
ronaldjedc
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 205
GeregistreerdCOLON 05 Apr 2006 12:35
WoonplaatsCOLON Helmond
CONTACTCOLON

Ook ik vind nummer 3 de beste uit de serie.
Mooi, scherp, duidelijk, goede kleuren, kortom : Super !
[size=75]Canon EOS 300d + BG-E1 Grip + 18-55mm + Soligor 28-80mm + Sigma 70-300mm + Sigma 28-200 | Minolta Dynax 404i + AF Tamron 28-80mm

Website's: www.zeilersforum.nl / www.wsvdenieuweschans.com[/size]
phvos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 73
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2005 15:40
WoonplaatsCOLON Kampen
CONTACTCOLON

#3 springt er idd uit. mooie ogen en van kleur.
#5 is qua opzet heel leuk!

grtn,
Patrick
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

heeeeeeele lichte blauwzweem misschien?

PP
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar