[verzameltopic] herfst 2006

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
THJKlos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1346
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2005 12:31

Wegens het succes van vorig jaar zal het vast geen probleem wezen dat er dit jaar weer een nieuw herfst verzameltopic komt.
Hoewel het nog 'zomer' vakantie is, zijn de eerste paddestoelen inmiddels alweer te zien in de bossen...

Hier mijn aftrap, veel succes en maak er wat moois van :)

Theo 01.
Afbeelding
[size=75]*... ...*[/size]
Gebruikers-avatar
VBiB
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1762
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2006 15:44
WoonplaatsCOLON Genk (BE)
CONTACTCOLON

mooie foto Theo, maar het jaartal klopt volgens mij niet :wink:
en ja waarom nu er al niet mee starten, de zomer is al een maand voorbij geloof ik :?
[size=75][url=http://www.vogellijst.be]Mijn site[/url] - [url=http://www.costaricareis.be]Costa Rica Reizen[/url] - [url=http://costarica.vogellijst.be]Vogellijst van Costa Rica[/url][/size]
Stef
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2004 21:21

Mooie DOF, kleuren en scherpte! Like it :D
Jaartal lijkt me wel te kloppen.


GRoeten,

Stef.
sullivan
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3082
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2004 20:23
WoonplaatsCOLON Almere

Wat een heerlijke opening van dit nieuwe verzameltopic!

mvg,
Frank
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

Heel goed initiatief... gezien de pracht en praal van vorig jaar zal het nog moeilijk worden om dat te evenaren (voor degenen die wat inspiratie op willen doen, klik HIER voor het topic van vorig jaar). Maar we gaan er weer voor en we hebben de tijd, de hersft is vroeg dit jaar :wink:

@Theo: een schitterende opening, geeft meteen de kwaliteit weer van het verzameltopic, laten we hopen dat iedereen ne zulke mooie verzorgde platen plaatst, dan wordt het een genot om naar te kijken

Hierbij een eerste poging van mijn kant, gezien afgelopen zondag morgen... let wel, ik ensceneer geen foto's, ik leg slechts vast wat ik zie (zie ook mijn sig).

Afbeelding
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
PhotoBart
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 225
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2006 22:42
CONTACTCOLON

Hi schoffie,

deze heb je goed gezien. Mooi kleurbeeld in je foto!
[url=http://www.bzwemmer.com]Bart Zwemmer Photography[/url]
Gebruikers-avatar
Miccie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3175
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2006 15:42
WoonplaatsCOLON Schinnen (Zuid-Limburg)

Geen paddenstoel en geen eikel maar een herfstblad op een plasje water wil ik wel aan dit topic bijdragen !
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=52616[/img]
Gebruikers-avatar
Manny
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1540
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
WoonplaatsCOLON West-Brabant

@Theo: Prachtige foto, onderwerp staat heerlijk geisoleerd in een prachtig kleurenpalet, een betere opening hadden we niet kunnen wensen.

@Schoffie: Alweer een schitterende foto, prachtig verloop van (on)scherpte, en heerlijke herfstsfeer.

@Miccie: Op zich een vrij normaal plaatje, maar de details maken hem, zoals het 'beestje' rechtsonder aan het blaadje.

Zo, dit weekend het bos maar weer eens opzoeken :)
[color=silver]18-55[/color]
Gebruikers-avatar
diganiet
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1524
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2004 16:44
WoonplaatsCOLON Nieuw Buinen
CONTACTCOLON

Wow, dit beloofd veel goeds........ik zie hier al 3 prachtige foto's. Lekkere kleuren jongens! foto 1 en 2 hebben een prettige DOF. 3 is eenvoud maar mooi vastgelegd...


gr. Anita
http://www.anitameezen.nl
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Dit is showcase! Zo hoort het!

Met alle respect voor degene die dit nog niet bewerkstelligen, maar streef er dan wel naar.
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

Hey stelletje GEKKEN !!!!!!!!!!!!!!!!! Whahahaha.. ik moet mijn ZOMERRRRRRRRRRRRRRRRvakantie nog gaan genieten.

Zo, dat was weer mijn off topic bijdrage. On topic ? De mooie blaadjes vallen al vroeg; héél mooie foto's van Herfst 2006. Vooral het blad in het water vind ik MOOI van kleur !!
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
Frevo
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2005 14:49
WoonplaatsCOLON Zoelen
CONTACTCOLON

Ytos schreefCOLONDit is showcase! Zo hoort het!

Met alle respect voor degene die dit nog niet bewerkstelligen, maar streef er dan wel naar.
Helemaal mee eens! Dit is een plezier om naar te kijken!
Schoffie, heb je een PS cursus gevolgd ofzo? De laatste tijd gaan je foto's ernstig richting het nivo van 'die duitser waar Ed zo'n fan van is'. Überlekker die kleuren!
www.fredvanommeren.com | www.autofotografie.nl
[size=75]1DmkIII | 17-40 [color=red]L[/color] | 24-105[color=red]L[/color] | 50 | 70-200 f/2.8 [color=red]L[/color] IS | 1.4x+2.0x | Flitser, tas, kaarten, huis, auto, vrouw, kind, stop maar met lezen[/size]
sarafouk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 143
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2006 16:04

Wat een genot om naar deze foto's te kijken. Ik sta telkens versteld van de simpelheid en de heldere kleuren. Ik begrijp niet hoe ik dat voor elkaar moet gaan krijgen....ik hoop dat gauw te leren.
Canon 350d, 18-55mm kitlens, zoomlens Canon 70 - 300mm. Twee UV-filters, zonnekap, extra batterij, een statief, Lowepro schoudertas en een externe flitser met omnibounce.
Ik begin het stilletjes aan te leren...met dank aan het forum.
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

Frevo schreefCOLONSchoffie, heb je een PS cursus gevolgd ofzo? De laatste tijd gaan je foto's ernstig richting het nivo van 'die duitser waar Ed zo'n fan van is'. Überlekker die kleuren!
en wederom.... "don't underestimate the power of the kitlens... "

:lol: :lol: :lol: :lol:

(en een klein beetje PS... :wink:)
www.johanvanderwielen.nl
sarafouk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 143
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2006 16:04

schoffie schreefCOLONen wederom.... "don't underestimate the power of the kitlens... "
Dan vind ik het nog jammerlijk dat de exif gegevens er niet bij staan. :-(
Canon 350d, 18-55mm kitlens, zoomlens Canon 70 - 300mm. Twee UV-filters, zonnekap, extra batterij, een statief, Lowepro schoudertas en een externe flitser met omnibounce.
Ik begin het stilletjes aan te leren...met dank aan het forum.
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

want? mijn mening is dat de EXIF echt niet uitmaakt.. en stopje meer of minder maakt echt weinig verschil. Gewoon proberen is veel beter...

maar goed, exif hier was iets van 44mm f/5.6, ISO100, AEB op -1, met iets van 1/100. Verder uit de hand met kitlens. foto verder ongecropt en bewerkt in PS met alleen levels, wat ruis eruit, saturation, en meer niet. Zo nu weet je alles...
www.johanvanderwielen.nl
sarafouk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 143
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2006 16:04

schoffie schreefCOLONwant? mijn mening is dat de EXIF echt niet uitmaakt.. en stopje meer of minder maakt echt weinig verschil. Gewoon proberen is veel beter...

maar goed, exif hier was iets van 44mm f/5.6, ISO100, AEB op -1, met iets van 1/100. Verder uit de hand met kitlens. foto verder ongecropt en bewerkt in PS met alleen levels, wat ruis eruit, saturation, en meer niet. Zo nu weet je alles...
Thanks! Voor mij als beginner zegt het juist heel veel ;-).
Canon 350d, 18-55mm kitlens, zoomlens Canon 70 - 300mm. Twee UV-filters, zonnekap, extra batterij, een statief, Lowepro schoudertas en een externe flitser met omnibounce.
Ik begin het stilletjes aan te leren...met dank aan het forum.
Frevo
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2005 14:49
WoonplaatsCOLON Zoelen
CONTACTCOLON

Toen ik pas begon wilde ik ook altijd de exif weten, zodat ik kon doen wat de gevorderden deden, alleen.... op een gegeven moment kom je er achter dat dit in de praktijk niet werkt. De omstandigheden zullen namelijk nooit precies hetzelfde zijn.
www.fredvanommeren.com | www.autofotografie.nl
[size=75]1DmkIII | 17-40 [color=red]L[/color] | 24-105[color=red]L[/color] | 50 | 70-200 f/2.8 [color=red]L[/color] IS | 1.4x+2.0x | Flitser, tas, kaarten, huis, auto, vrouw, kind, stop maar met lezen[/size]
sarafouk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 143
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2006 16:04

Frevo schreefCOLONToen ik pas begon wilde ik ook altijd de exif weten, zodat ik kon doen wat de gevorderden deden, alleen.... op een gegeven moment kom je er achter dat dit in de praktijk niet werkt. De omstandigheden zullen namelijk nooit precies hetzelfde zijn.
Doordat ik, sinds gister, de exif info lees, besef ik dat F/5.6 een veel te lage diafragma is voor scherpe foto's. Ik zag het terug op mijn foto's maar dacht dat het aan mij lag en niet aan de instellingen. Hoe dom klinkt dit eigenlijk want nu ik erachter ben zeg maar denk ik echt: heel logisch.... Gelukkig kwam ik er snel achter. Dus er is nog hoop voor mij :lol:

Daarom heb ik nu nog wel iets aan de exif gegevens, maar op een gegeven moment houd het idd op en ja elke situatie is uniek en zul je zelf moeten bepalen welke diafragma en sluitertijd je hanteert.
Canon 350d, 18-55mm kitlens, zoomlens Canon 70 - 300mm. Twee UV-filters, zonnekap, extra batterij, een statief, Lowepro schoudertas en een externe flitser met omnibounce.
Ik begin het stilletjes aan te leren...met dank aan het forum.
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

Dit topic gaat de verkeerde kant uit... het is een verzameltopic herfst 2006 met bijbehorende foto's en commentaar erop, geen topic over wel of niet EXIF (hoe relevant die discussie misschien ook is).

Daarom vanaf nu weer ONTOPIC.... twee blz. en maar 3 foto's is nog niet zoveel :wink:
www.johanvanderwielen.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar