Poll: Wat is de beste centrale?

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

Beste afdrukcentrale:

Kruidvat
16
18%
Blokker
1
1%
Trekpleister
0
Geen stemmen
Dixons
4
5%
Pixum
12
14%
Hema
31
36%
Albert Heijn
14
16%
Kodak Kiosk
3
3%
Fuji FDi
6
7%
 
Aantal stemmenCOLON 87
Gebruikers-avatar
djepie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2004 10:24
WoonplaatsCOLON Hart van Nederland
CONTACTCOLON

Er staan ondertussen heel wat mailtjes over afdrukcentrales, maar laten we eens proberen een conclusie te trekken met elkaar.
Bartje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 677
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2004 00:49
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Hmm heb nog niet bij alles laten afdrukken.. maar tot nu toe: HEMA
Dixons is toch hetzelfde als de kodak kiosk... iig bagger is dat daar!
[size=75]30D - BG-E2 Grip - EF-S 18-55 - EF 70-200/2.8 L - EF 28/2.8 - EF 50/1.8 - AF 28-75/2.8 - Peleng 8/3.5 8A
Canon 580EX II[/size]
[url=http://www.bartnotermans.com]bartnotermans.com[/url]
K.G.H.W.
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2004 09:52

dixons is niet het zelfde als die kiosk. En het is niet zo bagger daar. Dixons doet het zelf wel goed maar kodak gaat vaak de fout in waar ze het heen opsturen. Heb al meerder malen foto's daar gehaald. Service van dixons is wel goed alleen werden de foto's bij kodak verprutst. Verkeerde foto's niet kunnen afdrukken slechte kleuren. Dat was bij mijn vriending het geval. Bij mijn eigen afdrukken daar met de 300D heb ik mooie foto's gekregen. mooie kleuren. Goed scherp. Dus jammer dat kodak niet goed oplet. Verder is dixons wel goed afgezien van de verkoop praatjes en soms (wat ik zag bij andere) de klant vriendelijkheid.
K.G.W.H ---> canon EOS Rebel, 18-55 MM EF-S, RC-5 Remote control, Velbon CX-444, 2X sandisk ultra II 256 MB, 1X sandisk 128 MB, toploadzoom minni.
Gebruikers-avatar
maartenw
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 00:14
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

djepie schreefCOLONEr staan ondertussen heel wat mailtjes over afdrukcentrales, maar laten we eens proberen een conclusie te trekken met elkaar.
Spijt me zeer, Fuji FDi zie ik niet in het lijstje staan :shock:
www.studio111.nl
Gebruikers-avatar
maartenw
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 00:14
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

maartenw schreefCOLON
djepie schreefCOLONEr staan ondertussen heel wat mailtjes over afdrukcentrales, maar laten we eens proberen een conclusie te trekken met elkaar.
Spijt me zeer, Fuji FDi zie ik niet in het lijstje staan :shock:
Nu wel :D
www.studio111.nl
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

AH, te donker, 10 procent van het grijs word zwart, inktzwart. Geen profielen, geen contact te krijgen met de afdrukker. Lichter inleveren help maar gedeeltelijk, de machine corrigeert automaties.

Fuji, minder te donker dan Ah, maar nog steeds te donker. Gebruiken een speciaal soort papier voor digitale afdrukken. Fotopapier is dunner, en kan niet zomaar gelijmd worden, lijm (rubber cement lijm van Lero, speciaal voor foto, gebruik dat al jaren) komt door papier heen en tast de glanslaag aan. Reactie van Fuji, oh, dat wisten we niet, wil je het astublieft niet verder vertellen, duh. Is wel mogelijk via fotohandelaar iets aan de te donkerte te doen.

Pixum, niet gebruiken, kapen de rechten van je foto en verkopen je werk. Alles na te lezen in de algemene voorwaarden.
Let daar op als je werk je lief is, veel webafdrukkers hebben "rare" bepalingen.

Van Hema heb ik begrepen dat je ongecorrigeerd kan laten afdrukken, ga ik zsm doen. Later meer.

Het zou mooi zijn als we met ons forum vereningd, de afdrukservices gaan bestoken met vragen om profielen en andere methode om goed bewerkte en gecalibreerde schoten ook als dusdanig afgedrukt te krijgen. Samen sterk :)
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
eric_nl
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 3773
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:52
WoonplaatsCOLON NL
CONTACTCOLON

Kropot schreefCOLONPixum, niet gebruiken, kapen de rechten van je foto en verkopen je werk. Alles na te lezen in de algemene voorwaarden.
Let daar op als je werk je lief is, veel webafdrukkers hebben "rare" bepalingen.
Dit is inderdaad bij de meeste webafdrukkers hetzelfde, maar dat geldt alleen als je een webalbum aanmaakt en dan ook nog alleen als je die openbaar maakt. Dat kan ook niet anders want als ze dat niet zouden doen dan zou je ze theoretisch direct kunnen aanklagen nadat je je foto's online hebt gezet. Zij vertonen immers jouw foto's op hun website.

Zolang je alleen maar afdrukt, zonder een webalbum an te maken, heb je dus nooit last van dit soort bepalingen.

De text zoals ie staat in de algemene voorwaarden:

4. Welke rechten heb ik op de foto's in (half)/openbare albums?

Als de klant bij gebruik van de albumservice van Pixum halfopen of openbare albums samenstelt, verleent hij onverbindelijk het recht aan Pixum die fotobestanden op internet voor derden toegankelijk en afdrukbaar te maken. Hij staat Pixum toe, respectievelijk de overige gebruikers van Pixum websites, de zijnerzijds in de albums vastgelegde fotobestanden van de actuele webserver van Pixum in het werkgeheugen van hun databestand te doen toekomen respectievelijk te laden en te bewerken. Verder verleent de klant Pixum het recht om zijn in halfopen respectievelijk openbare albums gestelde fotobestanden, in het kader van de digitale ontwikkelservice van Pixum kosteloos te vermenigvuldigen en te verspreiden.

Voor openbare albums verleent de klant Pixum het recht de fotobestanden kosteloos te bewerken, te vermenigvuldigen en niet commercieel of commercieel te verspreiden.


En ter vergelijking de text van Extrafilm.nl:

U geeft ExtraFilm een niet-exclusieve, wereldwijde en royalty-vrije licensie waarbij het materiaal dat zich in uw account bevindt door ExtraFilm gekopieerd, opgeslagen, getoond en verzonden mag worden, voor zover dit nodig is om de door ExtraFilm aangeboden diensten te vervullen (deze diensten omvatten, maar zijn niet beperkt tot het controleren en bevestigen van het paswoord, het onderhouden en ontwikkelen van onze site en het verifiëren van de naleving van deze overeenkomst). U garandeert dat u zich ten opzichte van ExtraFilm niet zal beroepen op uw morele rechten van vaderschap en integriteit met betrekking tot de door u geplaatste foto’s en garandeert op die manier dat ExtraFilm elk auteursrechtelijk beschermd materiaal efficient kan kopiëren, opslaan, tonen en verzenden, hierbij rekening houdend met de gangbare manier van werken binnen de sector.
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Klopt, ik zal pixum eens zonder album uitproberen. Toch zouden die voorwaarden ook anders kunnen. Ik snap het probleem. Maar als Pixum zou stellen dat zij niet verantwoordelijk zijn voor de copyright op de foto's en of model toestemming, dan zouden ze er ook af zijn. En dat bij klachten/misbruik gebruikers verwijderd worden.
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
jojan20d
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2004 10:33
WoonplaatsCOLON Stadskanaal

Hallo allemaal,

Gisteren mijn eerste serie afdrukken van de 20D bij de Hema afgehaald. Ik had ze ingeleverd op CD op de hoogste resolutie (8MP). Via de offline software van de Hema aangegeven welke foto's in welke aantallen. Ik maak dus geen gebruik van de printservice in de winkel, maar van de afdrukcentrale, welke naar ik heb begrepen Fuji is. Doordat ik de foto's op CD heb aangeleverd duurde het geen 2 dagen, maar 4 dagen voordat ik de foto's had.

Resultaten: Zeer goed. De kleuren zijn echt goed. Precies zoals ik het op mijn (gecalibreerd) scherm zie. Ik had mijn scherm vorige maand al gecalibreerd met een testafdruk van Fuji, welke ik bij de Hema in drie formaten heb laten afdrukken.

Het enige waar je rekening mee moet houden is, dat niet de hele foto wordt afgedrukt, maar dat er van alle kanten bij 10x15 foto's ca. 2 mm afvalt (om goed te kunnen snijden). Dit viel mij op bij de testfoto's. Het is dus zaak om niet al te scherp te croppen. Ik heb begrepen dat dit bij de andere afdrukcentrales niet anders is.

groetjes,

Johan
EOS 20D | EF 24-70mm F2.8 L | EF 70-200mm F4.0 L | EF-S 18-55mm F3.5-5.6 | Speedlite 580 EX | Apacer CP80
abphoto
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 20:15
WoonplaatsCOLON Veenendaal
CONTACTCOLON

Heb 1 dezelfde foto bij albert heijn, hema, fuji, dixons, en combimarkt, en mediamarkt ingeleverd. Vond de laatste 2 de beste staan niet in de lijst dus niet gestemt
300D, canon 18-55mm kit, canon 75-300mm USM IS, 50mm 1.8, 420EX flitser, grip bg-e1
hannibal555
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 220
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2004 22:57
WoonplaatsCOLON wormer

ik mis Prifo, das toch niet de minste !!
Groeten van Han(nibal)

[size=75] [color=orange] * [/color] Canon EOS Digital [color=red] R[/color]ebel + Kitlens [color=orange] * [/color] BG-E1 [color=orange] * [/color] Canon EF 28-105 II USM [color=orange] * [/color] Canon EF 70-200/4.0[color=red] L [/color]USM [color=orange] * [/color] Canon Speedlite 550 EX [color=orange] * [/color] Canon EF 50/1.8 II [/size] [color=orange] * [/color]
CameraNerd
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2004 14:15
WoonplaatsCOLON Lat: 52°30'20'' N. Long: 4°44'48'' O.

Één ding weet ik nu zeker: Kruidvat heeft een veel lagere afdrukresolutie dan Kodak (Dixons). Als ik twee identieke prints naast elkaar leg is Kruidvat duidelijk onscherper, en "modderiger". Daar stuur ik dus zeker geen plaatjes meer heen.

Bij grote afdrukcentrales zoals CeWe-color hebben ze natuurlijk verschillende productie lijnen. Kruidvat en Pixum komen allebei van CeWe-color, maar met een duidelijk kwaliteitsverschil. Ik vermoed dat veel prints van de goedkoopste aanbieders niet uit de modernste machines komen.

Je kan dus eigenlijk niet zeggen hoe goed een afdrukcentrale is.
Blaat het niet, dan schaapt het niet.
irene
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 463
GeregistreerdCOLON 26 Dec 2004 17:15
WoonplaatsCOLON Veluwe

de vergrotingen van kruitvat zijn heel mooi mooier dan de normale maat, heel raar maar het is echt zo.

Blokker is zelfde als mediamarkt.
Irene
Gebruikers-avatar
djepie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2004 10:24
WoonplaatsCOLON Hart van Nederland
CONTACTCOLON

irene schreefCOLONde vergrotingen van kruitvat zijn heel mooi mooier dan de normale maat, heel raar maar het is echt zo.
Irene, je krijgt gelijk van de pers. Zojuist lees ik op http://www.winmagazine.nl/article.asp?id=1164 dat Kruidvat unaniem door testpanel als beste posterleverancier wordt gekozen. 50*70 voor 8 euro plus 1 euro instelkosten. :!:
Canon EOS Rebel; 18-55 mm; 55-200 mm
spider2004
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2004 08:54
WoonplaatsCOLON Schaijk
CONTACTCOLON

De beste imho mist nog in het lijstje, AGFAnet. :D
[size=75]Cannon EOS 20D - kitlens - 50 f/1.8 - 70-200 f/4L usm - extender 1.4 type II - 2 x 1gig cf Sandisk ultra III - Feisol carbon monopod -[/size]
Mijn website: [url=http://members.home.nl/j-gvk/]Joris-gvk-Fotografie[/url].
Wreckerrm
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2005 15:09
WoonplaatsCOLON Muntendam

Ik mis Kral en Objectief in de lijst

www.kral.nl
www.objectief.nl
Canon EOS 350D + BG-E3 + Canon 10-22 + Canon 24-105 f/4L IS USM + Canon 70-300 IS + Canon 50 1.8 II + Canon 18-55 + Speedlight 420EX + Omnibounce + wat filters
RealRedHair
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 162
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2005 19:09
WoonplaatsCOLON Wageningen
CONTACTCOLON

WebPrint.nl staat er ook niet bij. Zondag avond voor het eerst besteld en nu net binnen. Dus snelheid is er. Afdrukken zijn goed en ICC profiel is beschikbaar. Zie ook http://www.300d.nl/forum/viewtopic.php?t=12061
Canon 5D II (EF 16-35 2,8 II, 24-70 2,8, EF 100/2 en 580EX flitser, ST-E2) | Contax G2 incl diverse lenzen.
Bartjebart
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2113
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 15:13
WoonplaatsCOLON Coevorden
CONTACTCOLON

AGFAnet mist inderdaad. Die doen niet aan nabewerking, dus 'what you see is what you get'. ICC profiel is downloadbaar van de website. Superresultaten, maar wel redelijk prijzig. Een of ander computerblad had pas een test en daar kwam AGFAnet als beste uit de bus rollen (qua kwaliteit). MediaMarkt is mij persoonlijk ook érg goed bevallen.
[url]http://www.bartgrendelman.nl[/url]
Talisker
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 13 Apr 2005 20:04
WoonplaatsCOLON Zuid holland
CONTACTCOLON

Ik heb vorige week 7 prints laten afdrukken van 30x45 cm bij Agfanet.
Ik kan maar één ding zeggen super kwaliteit, en snelle service.
Sjapo.
Canon Eos 20D + EF-S 3.5/4.5 10-22 USM + EF 2.8 24-70L USM + Sigma 2.8 70/200 APO HSM EX DG + EF 2.8/100 Macro.
two-tone
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 732
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2005 00:39
WoonplaatsCOLON Vlaardingen
CONTACTCOLON

waarom staat er geen optie 'fotospeciaalzaak' bij. Bij ons worden de foto's nog eens gecontroleerd op kleur en nog een paar dingen voordat de foto's uit de machine komen (grote mitsubishi als ik het goed heb).

Veele malen mooier dan de hema kruidvat of wat dan ook.

Ik wist eerst ook niet beter dan 'oh die is goedkoper dan ga ik daar wel' Maar dit is echt iets van goedkoop is duurkoop. (45ct per foto of anders boven de 75 foto's 22ct)
[size=75]EOS 40d || Canon EF 50 f1.8 mkII || Canon EF 70-200/2.8 [color=red]L[/color] USM + zonnekap || Canon Speedlite 430EX || Manfrotto 055DB+029 3weg hex qr. + 679B+Proball 308 ballhead[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar