Eerste keer sport

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
JohnnyT
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 402
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2006 09:46
WoonplaatsCOLON Beuningen
CONTACTCOLON

Vandaag voor het eerst foto's gemaakt van een Marathon voor een lokale omroep, thuis gekomen mis ik wat aan de foto's het lijkt wel of iedereen stil staat, beetje raar voor hardlopen. :oops:

Heeft er iemand misschien tips hoe ik er voor kan zorgen dat de volgende keer beter overkomt.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=45246[/img]

Exif: 1/640 F/8 iso100 149mm

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=45247[/img]

Exif: 1/500 F/10 iso100 81mm

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=45248[/img]

Exif: 1/400 F/7,1 iso100 108mm

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=45249[/img]

Exif: 1/400 F/8 iso100 190mm
verslaafd aan modelfotografie, een medicijn is nog niet gevonden.
Bartjebart
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2113
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 15:13
WoonplaatsCOLON Coevorden
CONTACTCOLON

als je iets fotografeert waar snelheid belangrijk is, kun je beter in de Tv stand schieten en dan de sluitertijd op 1/200 ofzo zetten. Krijg je wel wat beweging, maar is het toch wel scherp.
[url]http://www.bartgrendelman.nl[/url]
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Bartjebart schreefCOLONals je iets fotografeert waar snelheid belangrijk is, kun je beter in de Tv stand schieten en dan de sluitertijd op 1/200 ofzo zetten.
Dat is een persoonlijke voorkeur, en geen aangenomen wet.

Die discussie is al vaker gaande geweest.

Daarom had ik liever gelezen: "Het had mijn voorkeur genoten als je deze in Tv modus zou hebben gemaakt".

Mijn eigen voorkeur is echter om de actie kompleet te bevriezen, en daar is JohhnyT goed in geslaagd.

De eerste en de derde foto vind ik karakteristiek.

Gr. John :wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Met alle respect:
mis ik wat aan de foto's het lijkt wel of iedereen stil staat, beetje raar voor hardlopen.
waardoor het lijkt alsof TS toch wel degelijk een beetje beweging wilde zien.
Ik deel dus Bart's mening en het zou ook mijn voorkeur genoten hebben om in Tv stand te fotograferen met bijv. 1/200 :wink:
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

MartinPhili schreefCOLONMet alle respect:
mis ik wat aan de foto's het lijkt wel of iedereen stil staat, beetje raar voor hardlopen.
waardoor het lijkt alsof TS toch wel degelijk een beetje beweging wilde zien.
Ik deel dus Bart's mening en het zou ook mijn voorkeur genoten hebben om in Tv stand te fotograferen met bijv. 1/200 :wink:
Martin
Ja Martin, daar heb je helemaal gelijk in. Die zin van TS had ik in de eerste instantie verkeerd geinterpreteerd .

Sorry. :oops:

Gr. John :wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
JohnnyT
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 402
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2006 09:46
WoonplaatsCOLON Beuningen
CONTACTCOLON

Bedankt voor jullie reaktie, en de volgende keer zal ik de TV stand met 1/200 proberen. Het ging me inderdaad erom om meer beweging weer te geven, voor een voetballer met de bal aan de voet zou ik met deze foto's weer wel tevreden zijn :wink:

Altijd op zoek naar perfectie hihi
verslaafd aan modelfotografie, een medicijn is nog niet gevonden.
nielske1990
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2006 15:33
WoonplaatsCOLON Helmond
CONTACTCOLON

Vaak is het zo dat als je zorgt dat je ook de benen/voeten (en evt. een deel van de grond) er bij neemt, dat je de beweging al gauw wat beter ziet. Dit kan dus makkelijk bereikt worden door het toestel te kantelen.
Ik krijg ook het idee dat deze atleten niet zo hard gaan (tja, het blijft een marathon). Als je op de atletiekbaan komt om daar foto's te maken, zul je andere resultaten krijgen omdat hier vaak veel meer snelheid bij komt krijgen. Dan krijg je soms geweldige foto's..*


*Als je meer wil proberen, PB me maar, dan geef ik je een lijstje met wedstrijden in de buurt en kan ik je nog wat vertellen over hoe ik ervaar dat je de onderdelen het beste in beeld kan brengen.
Nikon D50 body, Sigma 18-50mm, Sigma 55-200mm
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar