ikke

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_TOPIC_LOCKED
solva
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2006 20:03
CONTACTCOLON

afgelopen weekend heeft mijn zoontje een foto van mij gemaakt met een canon 50 mm f1,4


Afbeelding

---- BD Essential Exif ----

Camera Model: Canon (Canon EOS 350D DIGITAL)
Lens Focal Length: 50,00 mm (- mm)
Shutter Speed: 1/60 sec
F-Number: F4,0
ISO: 400
Compensation: EV 0/2
Canon 5D canon 70-200 f2.8 canon50mm 1.4 canon 17-40 f5.6 Sigma macrolens 150mm
Flitser Canon
wierdeau
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2004 19:12
WoonplaatsCOLON Badhoevedorp
CONTACTCOLON

Hup ga jij eens even van het forum af en laat je zoon zich aanmelden :wink: Leuk gedaan, beetje ophalen in Photoshop kan nog. Iets meer contrast.
nieuwe website!
Ton-Otter
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1155
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2004 18:18
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

Op zich een leuk schot en dat voor een knaapje van 12 :) .
door gebruik van de flits is het een beetje witjes ik zou proberen indirekt te flitsen een beetje meer contast en wat scherper dan is ie echt mooi.
[i] [size=75][color=blue] Greetings Ton. [/size][/color][/i]
[url=http://www.tonotter.com]Kijk ook eens op mijn [size=84][color=red][b]WEBSITE[/b][/color][/url][/size]
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Hardstikke leuk portret zeg, niet gek voor een jochie van 12.
Die flits heeft een hoop kwaad gedaan maar dat is in Photoshop wel te verhelpen. Met wat stoeien kun je hier een echt goede foto uit halen.

En dat dat jochie van 12 een goed model had, heeft natuurlijk ook wel geholpen :wink:
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
marcvig
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 347
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2005 21:58
WoonplaatsCOLON amsterdam

leuke foto,
maar ik mis de scherpte en weet niet hoe dat komt want met f4 zou je toch goed zitten.

gr marc
Omne Trinium Perfectum
solva
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2006 20:03
CONTACTCOLON

ja die scherpte was wel te zien op de orginele foto ik heb hem een beetje te veel gecropt denk ik :oops:

enne geen flits gebruikt volgens mij
was die dag errrrrrgggg zonig en ik zat deels onder onze platanen zal originele foto wel even plaatsen

Afbeelding

bij deze dan nu zie je wel dat ie erggg scherp is

welterusten voor nu
Canon 5D canon 70-200 f2.8 canon50mm 1.4 canon 17-40 f5.6 Sigma macrolens 150mm
Flitser Canon
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Goeiemorgen :D
Ik blijf het een leuke foto vinden, de knul van je doet het zeker niet slecht. Er is geloof ik geen minimum leeftijdsgrens voor deelname aan dit forum geloof ik? :wink:
Je ziet wel dat je niet ongestraft kunt gaan zitten snijden in een foto. Ga je te ver, dan verlies je toch detail. En waarom eigenlijk uitsnijden, deze foto is hardstikke leuk. Zelf zou ik hem maar ietjes kleiner maken, vooral aan de rechterkant iets weg. Dan kom je mooi op 1/3 te staan, mooiere compositie.
De foto is flets, zeker, maar niet onherstelbaar. Ik had stiekem wat zitten schuiven in Photoshop en dan kom je nog tot hele aardige resultaten hoor.
Nee, leuk portret, zeker weten.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
irene
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 463
GeregistreerdCOLON 26 Dec 2004 17:15
WoonplaatsCOLON Veluwe

Leuke foto hoor , rechts inderdaad iets weghalen.

Edit "Martin als jij iets moois ziet ga je dus gelijk weer schuiven???? :roll: :lol:
Irene
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Zeker een leuke foto (van een leuk model)! En wat dat schuiven betreft: hier is weer een tipje uit de Adobe Live sessies (kan overigens alleen in PhotoShop, niet in Elements):

Shadow & Highlights is een mooi en handig ding voor dit soort foto's, maar al gauw ben je toch niet tevreden. Waarom niet? Omdat de kleur verandert. De oplossing heb ik daar dus geleerd: zet de foto om in Lab-kleuren (Image -> Mode -> Lab Color). Selecteer in het channels palet het L-kanaal (Lightness), en pas daar de Shadow & Highlights op toe. Alle kleur-informatie blijft dan onaangetast!
Na bewerking weer terugzetten in RGB, en je hebt een mooiere foto.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

"Martin als jij iets moois ziet ga je dus gelijk weer schuiven????
Eigenlijk lijkt het daar wel een beetje op he? :oops:
Ik vind het altijd zo zonde als een fijne foto lijdt onder gebrek aan nabewerking. Als je ziet hoe een foto soms opknapt na een beetje Photoshop beurtje.......
Dat wil ik gewoon graag vertellen, volgens mij krijg je als fotograaf veel meer plezier in je foto's als ze uiteindelijk toch worden wat je wilde.
Er is zoveel mogelijk in nabewerking en zo moeilijk is het niet eens.
Het is inderdaad een beetje stokpaardje van me.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Heb ik ook, Martin... Zie ook de tip vlak boven je opmerking ;)
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Hoi snap wel dat je er een portretfoto van hebt willen maken, je staat er namelijk erg mooi op!!!. Maar zoals Martin al zei je verliest door de crop te veel detail waardoor de foto te onscherp wordt, wat jammer is. Zou dus idd. ook alleen rechts wat weghalen en in photoshop wat aanpassen, de foto is het zeker waard!.
Oh...enne.....je zoon vaker de camera geven, sta je er zelf tenminste ook eens op. Doe dit alleen niet teveel, voor je het weet ben je je camera kwijt, kweet er inmiddels alles van :wink:

Groetjes Marian
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
Frank Doorhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1701
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2006 17:13
WoonplaatsCOLON Emmeloord
CONTACTCOLON

Absoluut schattig, vind zelf de krop mooier.
http://www.frankdoorhof.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotografie-workshops.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

"Je maakt gewoon de foto zoals je hem gewoon maakt"
Gebruikers-avatar
levatex
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2006 17:00
CONTACTCOLON

uhmmmm, single ?? :lol:
Gebruikers-avatar
JohnnyT
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 402
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2006 09:46
WoonplaatsCOLON Beuningen
CONTACTCOLON

Hoi volgens mij moet je juist niets aan de foto doen, is al mooi genoeg, jeetje toen ik twaalf was waren er nog niet eens digitale camera's laat staan dat ik zo'n foto kon maken :D
verslaafd aan modelfotografie, een medicijn is nog niet gevonden.
Robin towson
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2012 11:57

Heel mooie foto maar weet je wat er het mooiste is van die foto die mooie vrouw die erop staat bravo
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Pardon my French,

Maar dat het een prima foto is voor een 12-jarige: akkoord.
Dat het een mooie mama is die op de foto staat: akkoord.

Maar zowel de crop als de complete foto vind ik toch meer test-case dan show-case.

Waarom?

Veel is al genoemd: hard ingeflitst, muurtje van de vijver loopt door het hoofd heen, crop niet scherp, bij volledige foto zijn armen afgehakt. Bokeh kijkt niet lekker weg, witbalans mwoah, de kachel rechtsachter had weggemogen, et cetera.

Nogmaals: mooie foto voor een 12-jarige, alle complimenten en ik hoop dat een van mijn dochters als ze 12 zijn zulke foto's maakt. Dus zoonlief: ga zo voort en ik hoop voor je dat mede-forummers zich - met alle respect - minder druk maken om jouw mama en meer kijken naar jouw foto;s en wat je er mee zou kunnen doen (vooral blijven fotograferen natuurlijk!)

Maar Prima foto van Prima mama door Prima zoon gemaakt.
Anoniem 4

Topic uit 2006, verwacht geen antwoord. :roll:
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Ah, hahaha.. zoonlief inmiddels 16!

Stond bovenaan de topic-list, zodoende my 2 cents.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Topic is inderdaad uit 2006 en de TS is al lange tijd niet op het forum geweest.
Om meer reacties uit te sluiten hier een slotje.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar