Bloem in herfstkleuren

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
hannibal555
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 220
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2004 22:57
WoonplaatsCOLON wormer

Zomaar een bloem in toepasselijke herfstkleuren.
Foto is genomen met de kitlens.
Instellingen waren: manual, iso 100, sluiter 1/15 en diafragma 5.6

Geef aub wat feedback, bedankt. :D :D

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... ic_id=3388[/img]
Groeten van Han(nibal)

[size=75] [color=orange] * [/color] Canon EOS Digital [color=red] R[/color]ebel + Kitlens [color=orange] * [/color] BG-E1 [color=orange] * [/color] Canon EF 28-105 II USM [color=orange] * [/color] Canon EF 70-200/4.0[color=red] L [/color]USM [color=orange] * [/color] Canon Speedlite 550 EX [color=orange] * [/color] Canon EF 50/1.8 II [/size] [color=orange] * [/color]
Robbe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 338
GeregistreerdCOLON 25 Jul 2004 15:13
WoonplaatsCOLON Lokeren - België
CONTACTCOLON

Ik weet niet of je een statief voorhanden had of niet ? Indien wel zou ik toch eens proberen het diafragma wat nauwer te zetten, zodat al die sprietjes wel degelijk scherp worden. Als je geen statief hebt kan je nog altijd de iso een beetje verhogen.

Qua kleur is het zeker goed, compositie lijkt mij hier een goede crop te zijn. De belichting echter lijkt mij nogal raar, precies of er zijn lichtvlekken afkomstig van weerspiegelingen of glaswerk of zoiets ? Niet mooi egaal bedoel ik dus, al is dat nu niet meteen een storend element, maar het valt mij wel op.

Wat voor bloem is dit eigenlijk ?
Canon EOS 300D / 18-55 kit / EF 28-80mm / Cosina 100 - 400mm
> http://users.pandora.be/Temmerman <
hannibal555
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 220
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2004 22:57
WoonplaatsCOLON wormer

goede tip van dat statief, ik had m even uit de hand genomen. En die lichtvlekken dat is de zon die door het raam langs de bloem en bladeren schijnt
Groeten van Han(nibal)

[size=75] [color=orange] * [/color] Canon EOS Digital [color=red] R[/color]ebel + Kitlens [color=orange] * [/color] BG-E1 [color=orange] * [/color] Canon EF 28-105 II USM [color=orange] * [/color] Canon EF 70-200/4.0[color=red] L [/color]USM [color=orange] * [/color] Canon Speedlite 550 EX [color=orange] * [/color] Canon EF 50/1.8 II [/size] [color=orange] * [/color]
Robbe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 338
GeregistreerdCOLON 25 Jul 2004 15:13
WoonplaatsCOLON Lokeren - België
CONTACTCOLON

Als de bloem toch binnenshuis staat, dan kan je eventueel zorgen voor wat extra verlichting met een spot of zoiets, en dan nog een statief erbij en je hebt alweer een betere foto. Het enige nadeel aan dit experimenteren is dat andere mensen je nogal eens als gek bestempelen als je zo een hele proefopstelling in huis opstelt :P
Canon EOS 300D / 18-55 kit / EF 28-80mm / Cosina 100 - 400mm
> http://users.pandora.be/Temmerman <
hannibal555
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 220
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2004 22:57
WoonplaatsCOLON wormer

wat andere mensen denken daar ben ik al lang geleden mee opgehouden me iets van aan te trekken hahaha. Bedankt ik zal het eens gaan uitproberen. Heb je trouwens een tip voor een goed statief (niet zo duur) die heb ik namelijk nog niet.
Groeten van Han(nibal)

[size=75] [color=orange] * [/color] Canon EOS Digital [color=red] R[/color]ebel + Kitlens [color=orange] * [/color] BG-E1 [color=orange] * [/color] Canon EF 28-105 II USM [color=orange] * [/color] Canon EF 70-200/4.0[color=red] L [/color]USM [color=orange] * [/color] Canon Speedlite 550 EX [color=orange] * [/color] Canon EF 50/1.8 II [/size] [color=orange] * [/color]
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Statief, maak een keus, wil je licht of zwaar. Licht is fijn als je veel reist/loopt ed. Zwaar is vaak stabieler en sterker. Maar weer minder leuk als je een jhalve dag rondloopt.

Silk heeft goede lichte trips.
Manfrotto is prima voor de zware, is wel duur, maar dan heb je ook wat.

Andere optie is evt een monopod. Is niet zo stabiel als een trip maar als je veel loopt ideaal.
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
Robbe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 338
GeregistreerdCOLON 25 Jul 2004 15:13
WoonplaatsCOLON Lokeren - België
CONTACTCOLON

Ik heb twee statieven van het merk Vanguard, en ben daar heel erg tevreden over. Niet echt de allerbeste statieven, maar best wel een degelijke kwaliteit voor een aanvaardbare prijs. Ik heb zo een heel kleintje en een groot statief. Dat grote is het op één na duurste en kostte rond de 170 euro, valt best mee dus.

Andere merken :
Cambo
Cambo
Cullmann
Gitzo
Manfrotto
Novoflex
Silk
Vanguard
Velbon

Misschien moet je op het forum bij de sectie toebehoren maar eens lezen, zou goed kunnen dat dit daar al besproken werd.
Canon EOS 300D / 18-55 kit / EF 28-80mm / Cosina 100 - 400mm
> http://users.pandora.be/Temmerman <
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar