Eerste foto's

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
grotenhuijs
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 75
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2006 12:11
WoonplaatsCOLON Toldijk
CONTACTCOLON

Ik heb vanmiddag wat foto's gemaakt van mijn nichtje, mijn zus had haar kleren aan gedaan welke van oma zijn geweest. graag wil ik weten wat jullie vinden van de belichting, kleuren en scherpte. Ik heb de foto's in raw gemaakt en bij het omzetten de exposure en saturation wat verhoogd.

En eeh.. ik heb erg mijn best gedaan om wat exif gegevens en een nummer bij de foto's te zetten maar dit wil mij niet lukken. Zou iemand mij willen vertellen hoe dat moet?

Bedankt en een groet, Jarno.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=42688[/img]

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=42701[/img]
EOS 30D | EOS 300D | Canon EF-S 17-55 mm F/2.8 IS USM | Canon EF-S 28-105 | Canon EF 70-300mm F 4-5.6 IS USM | Canon EF 50/1.8 II | Canon 430EX Speedlite | Sandisk Ultra II CF 1Gb | te weinig vrije tijd...
Gebruikers-avatar
flipya54
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 428
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 22:28
WoonplaatsCOLON Freetown, Sierra Leone
CONTACTCOLON

CUTE

Belichting lijkt me prima voor een foto als dit, ook de kleuren zijn ok...

Klein beetje level-adjustment zou nog wel goed doen, maar scherpte???

Ik heb gezocht, maar kan geen scherpte vinden...

Wellicht heb je niet gesharpened (iets wat je naar mijn mening altijd moet doen, en al helemaal als je in RAW schiet) maar volgens mij is de focus ook niet helemaal perfect...
compromise - conformity - assimilation - submission - ignorance - hypocrisy - brutality - the elite
know your enemy
Gebruikers-avatar
marcvig
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 347
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2005 21:58
WoonplaatsCOLON amsterdam

ik vind de foto's erg korrelig alsof je een erg hoge iso-waarde hebt gebruikt of gewoon scherp gecropt.
verder mis ik ook scherpte maar dat kan ook door croppen komen.
leuke spontane foto's.

gr marc
Omne Trinium Perfectum
Gebruikers-avatar
grotenhuijs
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 75
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2006 12:11
WoonplaatsCOLON Toldijk
CONTACTCOLON

het "korrelige" is mij ook al opgevallen, enig idee waar dit aan kan liggen? ik schiet pas sinds kort in raw, misschien doe ik bij het omzetten iets niet goed?

Het kan ook liggen aan de scherpte, mijn EF-S 28-105 (kitlens) staat nu eenmaal niet bekend om z'n scherpte, ik overweeg een keer een betere te kopen, eerst maar eens leren foto's te maken.

Bedankt voor jullie commentaar, ik oefen weer verder, binnenkort meer.

Groet, Jarno.
EOS 30D | EOS 300D | Canon EF-S 17-55 mm F/2.8 IS USM | Canon EF-S 28-105 | Canon EF 70-300mm F 4-5.6 IS USM | Canon EF 50/1.8 II | Canon 430EX Speedlite | Sandisk Ultra II CF 1Gb | te weinig vrije tijd...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar