Eerste z/w foto

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
3rik
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2006 09:24
WoonplaatsCOLON Area 45

Dag mensen,

Afgelopen weekend een middagje naar Zandvoort geweest.
Aantal foto`s gemaakt, nu ben ik eigenlijk niet bekend met het goed omzetten naar z/w.
Heb de tutorial op deze site door genomen en ben gaan experimenteren.
Kunnen jullie mij nog wat tips geven?

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=38537[/img]
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

leuk beeld, zo meekijken. Ik had zelf toch leiver wat meer gezicht gezien en het hoofd wat meer uit het midden. Nu is het grootste vlak in de foto het achterhoofd en dat is meestal niet zo spannend...

v.w.b. de z/w omzetting, die mag wel iets meer contrast gebruiken, hij is nu erg vlak met weinig hooglichten erin...

hoop dat je hier wat mee kunt....
www.johanvanderwielen.nl
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Weer eens met schoffie; wat plaatsing betreft, het lijkt mij mooi als je rechts 1/3 van de foto afsnijdt, en dat er links weer bijdoet. Zal niet gaan zonder opnieuw naar het strand te gaan, maar dat lijkt me geen straf!
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Xelphix
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 551
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2005 08:49

Ben het eens met mijn twee voorgangers. De foto is wat 'vlak' omdat hij nogal grijs is. Hiermee bedoel ik dat het niet echt een z/w foto is, maar meer een grijze foto. Wat Schoffie al aangaf; contrast kan je hierbij helpen.

Verder kun je (maar dat is ook smaak!) meer letten op je moment van afdrukken. Nu lopen er links nogal wat storende factoren :wink:
Had je de foto met iets meer gezicht, minder wandelend volk en meer zee genomen dan wordt het een hele andere plaat geworden!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar