Wat is het beste achtergrondmateriaal??????

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
jellevandongen
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2006 20:41
WoonplaatsCOLON Heemskerk
CONTACTCOLON

Beste mede fotofanaten,

Ik ben opzoek naar een nieuw achtergrondmateriaal.
Nu heb ik verschillende katoenendoeken van 1.60 m breed en 5 m lang gekocht op de markt.
Ik krijg de achtergrond dan ook bijna niet mooi strak qua kreukels en plooien etc, wat ik dan ook erg lelijk vind in mijn foto's
Maar ik ben op zoek naar een bredere achterdrondset voor bv groepsportretten en full body shoot's.
Waar kan ik dan het beste voor kiezen, om een papieren achtergrond tenemen of katoen.
Het lijkt mij als ik een katoenen neem dat ik dan weer van die plooien etc heb.
Ook zie je vaak op TV dat ze bij een fotoshoot een soort kunstofachtige achtergrond hebben wat een beetje lijkt op een rolgordijn of is dat ook gewoon papier?
Nu was mijn vraag aan jullie, hebben jullie enig ervaring hiermee.
Enzo ja waar hebben jullie dat gekocht.
Alvast bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Jelle van Dongen
Gebruikers-avatar
redmar
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1433
GeregistreerdCOLON 10 Dec 2005 21:26
CONTACTCOLON

Ik ben hier ook erg benieuwd naar, ik was van plan voor een studiootje een stuk katoen van 2,80 x 5 te kopen, maar als er veel betere alternatieven zijn... (ik hou dit dus ook even in de gaten, kan helaas geen tip hierover geven).
Aad20D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 582
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 23:53

Je ziet niets meer van plooien e.d. als je model op iets grotere afstand gaat staan. Dan een groot diafragma en alles blurt dicht.
vrg
Aad
sup-man
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 872
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2005 10:44

is het niet mogelijk om een soort frame te maken en dan strak trekken?
greetings stephan
Roland Pastoor
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 833
GeregistreerdCOLON 03 Mrt 2006 19:12
WoonplaatsCOLON Hoogvliet
CONTACTCOLON

Dat heb ik dus gedaan. Ik heb het geld niet voor professionele supportsets en achtergrondrollen á 70 euro, dus heb ik zelf wat in elkaar gezet. Werkt perfect! (alleen beetje tijdrovend om doeken te wisselen, maar dat gebeurt toch niet vaak)

Hier twee foto's van mijn opstelling (niet gemaakt met een Canon toestel :P )

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=37621[/img]

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=37620[/img]

Achter het doek zit een verstelbaar stalen frame. Ik heb het staal gewoon van een bouwmarkt gehaald en op maat gezaagd en een verstelsysteem voor gemaakt. Dat doek komt van de markt. Omdat het mijn zolder is is het niet erg hoog en dat is wel jammer.
Fotoset gekocht bij [url=http://www.foka.nl]FOKA.nl[/url].
Bezoek ook mijn site op [url=http://www.rolandfoto.nl]RolandFoto.nl[/url]
Gebruikers-avatar
Mon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 634
GeregistreerdCOLON 17 Jan 2006 21:39
WoonplaatsCOLON NB Veghel
CONTACTCOLON

Ja ik ben ook benieuwd omdat ik ook veel verschillend matariaal aantref, en wil binnen kort ook wat studio matariaal aanschaffen..

Had al een leuk adresje gevonden in rosamalen, maar ja goedkoop wil niet altijd zeggen goed spul( en anders om ook niet uiteraard) hoeft ook niet altijd de hoofdprijs te kosten...

Het lijkt me ook dat het van een soort antikreuk stof is?


Was me dus aan het verdiepen in achtergronds spul, dus ik volg dit even..
30D/40D/50D en de ->5D mark II ;-)+grip/24-105/18-55/50mm/70-200/70-300/www.fotodesugnstudio.nl
Gebruikers-avatar
Joyce
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 658
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 16:11
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

Tip: rol je stof op een buis op als je het niet meer gebruikt.
Als je stof niet breed genoeg is dan zie je doordat je model dichterbij moet staan vaak nog kreukels als je het gewoon opvouwt.
Groetjes Joyce

Mooi he, alles....

Kijkdoos, lampjes ernaast, lampje erop, glas in verschillende vormen en maten ervoor en een tasje waar alles in moet.
Gebruikers-avatar
Cvdijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2896
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2005 17:34
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Papier is toch echt het beste, dat kan ik uit ervaring zeggen. Het dichtknijpen van het diafragma is geen optie, dan krijg je ook onscherpe delen op je model en dat is bij model of portretfotografie niet mooi.

Ik gebruik nooit weer doeken. Papier is duur, maar voor het beste resultaat onoverkomelijk helaas. Gewoon geld vragen voor je shoots, dan kun je daar na verloop van tijd weer nieuwe rollen van kopen.
<A href="http://67.15.245.8/~prostudi/shop/product_info.php?cPath=49&products_id=113&osCsid=c6f9606da45264fed9a4f5bbde40eb6e">Workshops modelfotografie</A>
<A href="http://www.prostudio.nl">Prostudio.nl - Linkstar en Falcon Eyes Studio Artikelen!</A>
Gebruikers-avatar
bgitmans
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 754
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2005 11:13
WoonplaatsCOLON Boxtel
CONTACTCOLON

Met mijn zwarte achtergrond doek heb ik geen probleem met plooien maar met mijn witte wel. Even wat schilders tape aan de zijkanten plakken en dan opspannen in mijn achtergrond support. Geen plooien meer te zien.
Papier is natuurlijk wel makkelijker je rolt het af en het is mooi strak.
(alleen waar laat ik een rol van 3 meter breed in een 2 kamer appartement?) :?
[url=http://www.bgitmans.nl]www.bgitmans.nl[/url]
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Gewoon geld vragen voor je shoots
ja, duhhhh, dat is niet voor iedereen weggelegd Cor
:wink:
Ik heb een zwart doek vastgeniet op een ronde stok. Na een sessie rol ik het gewoon weer op en met twee linten blijft het zitten. Nooit plooien of vouwen. Op zwart zie je het zowiezo minder snel natuurlijk. Die stok en dat doek zijn plm 245 cm lang, dus dat past rechtopstaand in een hoekje van de kamer.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
Manny
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1540
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
WoonplaatsCOLON West-Brabant

Ben zelf erg te spreken over katoen (vooralsnog), dit zit op een Falcon Eyens B0808 achtergrondsysteem, en is prima hanteerbaar. Beetje verzwaren aan de onderkant en het hangt prima strak.
[color=silver]18-55[/color]
Robert62
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2006 20:16
WoonplaatsCOLON Zuid Limburg

Er zijn natuurlijk allerlei manieren om de achtergrond goed strak te krijgen, maar een naad in het midden is alleen maar te voorkomen door stof te gebruiken die breed is (bijv. ± 300cm) een goedkope oplossing om daar aan te komen is bij http://www.bertrums.nl/index.2.htm
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Ik zet het doek altijd vast op een oud diascherm, lekker handig en overal neer te zetten.
Met plooien heb ik geen probleem, omdat ik de zijkanten strak trek en met wasknijpers vast zet.
Nu heb ik de witte lap vastgeplakt op een kast en die rol ik gewoon naar beneden als ik hem nodig heb. Aan elke kant een stukje tape en hij zit strak.(moet je niet alleen weer meteen in de kast moeten zoals ik :lol: :lol: )
En als ik klaar ben rol ik (anti kreukstof) weer op.

Groetjes Marian
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Ik kan me voorstellen dat dat voor portretten goed werkt, Marian, maar als je een volledige figuur wilt, of meer dan 1 persoon, wordt een diascherm toch te klein! Te smal, vooral...
Maar je zult op je zolder wel niet meer ruimte hebben, denk ik.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

jellevandongen schreefCOLONBeste mede fotofanaten,

Ik ben opzoek naar een nieuw achtergrondmateriaal.
Nu heb ik verschillende katoenendoeken van 1.60 m breed en 5 m lang gekocht op de markt.
Ik krijg de achtergrond dan ook bijna niet mooi strak qua kreukels en plooien etc, wat ik dan ook erg lelijk vind in mijn foto's
Maar ik ben op zoek naar een bredere achterdrondset voor bv groepsportretten en full body shoot's.
Waar kan ik dan het beste voor kiezen, om een papieren achtergrond tenemen of katoen.
Het lijkt mij als ik een katoenen neem dat ik dan weer van die plooien etc heb.
Ook zie je vaak op TV dat ze bij een fotoshoot een soort kunstofachtige achtergrond hebben wat een beetje lijkt op een rolgordijn of is dat ook gewoon papier?
Nu was mijn vraag aan jullie, hebben jullie enig ervaring hiermee.
Enzo ja waar hebben jullie dat gekocht.
Alvast bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Jelle van Dongen
Klopt zie nu dat je groepsfoto's wilt nemen, hmmmm is een diascherm waarschijnlijk net ietsie te klein ja :lol: :lol:

Marian
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
jellevandongen
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2006 20:41
WoonplaatsCOLON Heemskerk
CONTACTCOLON

Beste mede fotofanaten,

Allemaal hartstikke bedankt voor de antwoorden.
Ik ben er weer wat wijzer van geworden.
Maar ik denk dat ik toch maar eens ga informeren naar de Falcon Eye B808 achtergrondsysteem, en dan met papierrollen.
Met vriedelijke groet,

Jelle van Dongen
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar