kleurenverschil PS.CS&aCDsee v.s. windowsviewer

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
liquido
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2006 22:41

Ik heb een klein probleempje. Ik ben een reportage aan het bewerken die ik vanmiddag heb gemaakt en nu merk ik ineens het verschil in kleuren tussen photoshop en de windowsviewer. Ik heb dezelfde foto's ook vergeleken in ACDsee 8.0 die ik soms gebruik als image viewer en die geeft de kleuren weer als photoshop.

Het verschil zit hem voornamelijk in de verzadiging van de roodtinten (weet ff niet hoe ik het anders kan omschrijven). Windows image viewer geeft meer rood weer in de afbeeldingen. Ik prefereer de kleuren zoals ik ze instel in PS.

Ik ben al bezig geweest om zowel photoshop, mijn systeem (adobe gamma) en mijn grafische kaart te calibreren maar die gebruiken dezelfde profielen dus zouden ze volgens mij de kleuren op één en de zelfde manier moeten weer geven.

Is er iemand die weet hoe je op een juiste manier één en ander goed moet calibreren.
www.liquidvisions.nl
liquido
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2006 22:41

ok...ik heb het probleem opgelost door al mijn icc profielen te vernieuwen. Ik heb kennelijk een paar weken geleden bij wijze van expiriment een aantal profielen overschreven.

mag een slotje op
www.liquidvisions.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar