enkele macros met mijn nieuwe lens

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
MoonDust
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2005 12:40

wat vinden jullie?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Canon 20d + Sigma 18-50 EX 2.8 + Sigma 150 EX DG 2.8 macro + Canon 50 1.8 mk + Canon 70-200 4L + lowepro + 2gb extreme III
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Hallo Mimik, allereerst gefeliciteert met je nieuwe lens.
Je vraagt een reactie op je eerste macro foto's. Hoewel dat wel mijn interesse heeft maar niet mijn specialiteit is wil ik mij daar wel toe wagen.
Foto 1 vind ik goed, er is duidelijk wat gefotografeerd is.
Foto 2 geeft mij totaal geen inspiratie over wat dit kan zijn.
foto 3 Het is mij duidelijk wat dit is, maar de druppels zijn niet zichtbaar als druppels maar als vlekken. Deze foto vind ik dus eveneens niet goed.
Ik den dat je bij de laatste iets aan je belichting moet doen.
Groeten en succes verder,
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
Gebruikers-avatar
Joyce
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 658
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 16:11
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

Ik vind 1 en 3 echt super! Heel mooi!
Bij 2 is het idd niet helemaal duidelijk wat het is, beetje mysterieus ook...
Groetjes Joyce

Mooi he, alles....

Kijkdoos, lampjes ernaast, lampje erop, glas in verschillende vormen en maten ervoor en een tasje waar alles in moet.
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

wat een heerlijke frisse kleuren, prachtig scherp, bij mij mogen ze zo vergroot aan de muur: ontzettend mooi!
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
Gebruikers-avatar
Charley
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 336
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2005 17:06
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

1 is echt heel mooi. Mooie groene kleur en de nerven zijn mooi zichtbaar. Ben benieuwd naar de lens waarmee je deze platen hebt geschoten.
[size=75]Canon 30D | 17-40 f4 L | 70-200 f4 L | 300 f4 IS L | 50mm 1.8 | Extender 1.4 | Speedlite 380 EX + omnibounce |[/size]
Roland Pastoor
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 833
GeregistreerdCOLON 03 Mrt 2006 19:12
WoonplaatsCOLON Hoogvliet
CONTACTCOLON

Ik ook maar eens reageren dan. Ook niet mijn specialiteit, maar ik vind macro's wel altijd erg mooi, vooral met extreme vergrotingen.

#1: Lijkt een beetje op een texture uit photoshop 8) . Heb je die nog extra verscherpt ofzo? Ziet er onrealistisch uit (niet in de slechte zin)
#2: Te leeg, te weinig details.. wat is het?
#3: Mooie bladeren, leuke druppels ook. Iets te groot in vergelijking met de bladeren maar verder niets mis mee. De kaders om je foto's zijn ook mooi erbij!
Aad20D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 582
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 23:53

cornelus079 schreefCOLON foto 3 Het is mij duidelijk wat dit is, maar de druppels zijn niet zichtbaar als druppels maar als vlekken. Deze foto vind ik dus eveneens niet goed.
Ik den dat je bij de laatste iets aan je belichting moet doen.
Groeten en succes verder,
Ik denk dat je aan een nieuwe monitor toe bent. De druppels zijn hier luid en duidelijk.
vrg
Aad
Aad20D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 582
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 23:53

Alle drie prachtplaten. Je hebt m.i. een goed gevoel voor compositie en lichtval.
Over licht gesproken. Bij foto 1 en 3 kan ik wel raden waar het licht vandaan komt, bij nr 2 vind ik dat iets lastiger. Kun je een tipje van die sluier oplichten?
vrg
Aad
MoonDust
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2005 12:40

Mensen,

bedankt voor de reacties op deze foto's.
Ga enkele vragen proberen te beantwoorden.

Ik heb deze foto's genomen met mijn nieuwe Sigma 150mm EX DG 2,8 MACRO. Ik heb deze gekocht na een tijdje te hebben gewerkt met een canon 100 macro. ook een zeer goede lens maar de 150 heeft een toffere werkafstand vind ik.

Foto 1 is een duidelijk, een blad van een plant. Hier heb ik hoofdzakelijk gewerkt met een belichting van achter het blad zodat de nerven mooi uitkwamen.

Foto2 is idd wat mysterieus. Het is eigenlijk de rand van een bloem. Een soort kelk bloem. Hier heb ik gebruik gemaakt van een reflectiescherm om het natuurlijk licht wat op het witte blad te reflecteren.

Foto3 heb ik gebuik gemaakt van het licht van een licht bewolkte dag.
Canon 20d + Sigma 18-50 EX 2.8 + Sigma 150 EX DG 2.8 macro + Canon 50 1.8 mk + Canon 70-200 4L + lowepro + 2gb extreme III
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar