foto pc en uit eigen printer=oke, print via centrale=bagger

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
mpaka
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2005 18:51

Hallo allemaal,

Worstel met het volgende probleem. Als ik een crop gemaakt heb ziet deze er goed uit op mijn pc en via mijn eigen printer (bijv GEEN blokjes), als ik deze foto echter via een centrale laat afdrukken (meestal AH) valt het mij op dat het resultaat veelal de bekende blokjes bevat.
Bij niet gecropte foto's maar wel bewerkte foto's (oa verscherpt, shadows/highlights) heb ik grotendeels teleurstellend resultaat. oa Fletse en platgeslagen kleuren, contrastarm etc terwijl ze thuis naar mijn smaak goede verzadiging hebben.
Fotos bewerk ik juist om ze op te krikken. Ondertussen wel 'ingelezen' op het forum dat veel centrales onbewerkte foto's willen, maar ja dan heb ben je kwa instellingen overgeleverd aan ......... ???
Oke dan zeggen jullie .... zelf printen. Maar wil het juist via de centrale doen omdat ik vind dat je dan een duurzamere kwaliteit zou hebben.

Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen? Of andere tips?

Ik ga/ging er juist vanuit dat de kwaliteit via een centrale beter zou moeten zijn dan thuis namelijk.
Eerlijkheids halve moet ik zeggen dat ik eerst wel goede kleur etc had van AH prints, maar toen drukte men nog op Fuji papier af, nu op Agfa en sinds dien vallen de fotos mij dus tegen.

Weer bedankt voor de reakties, tips etc :)
Gebruikers-avatar
kwanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Heiloo

Ik zou zeggen; probeer dezelfde foto eens bij een andere centrale, dan weet je iig of het aan AH of aan jouw bestand ligt.
Ik heb de laatste tijd steeds slechte ervaringen bij centrales van AH, Hema en Kruidvat. Ik print tegenwoordig bij Pixum en ben zeer tevreden (en nee ik heb geen aandelen of belangen daar).
30D en spul...
Gebruikers-avatar
kwanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Heiloo

Ik zou zeggen; probeer dezelfde foto eens bij een andere centrale, dan weet je iig of het aan AH of aan jouw bestand ligt.
Ik heb de laatste tijd steeds slechte ervaringen bij centrales van AH, Hema en Kruidvat. Ik print tegenwoordig bij Pixum en ben zeer tevreden (en nee ik heb geen aandelen of belangen daar).
30D en spul...
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Kun je een origineel wat je laat afdrukken posten of een link daarnaartoe? Ik denk dat je de resultie gewoon te laag hebt ingesteld. Een injet printer heeft een veel lagere resolutie nodig dan een afdrukcentrale
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

Duurzamer bij een centrale vandaan ? Is dat zo ? In termijnen van wát is dat uit te drukken ? Jaren ? 10-tallen jaren ? Korter ?

Wat is volgens jouw beleving het verschil tussen Fuji en Agfa materiaal ?

Sorry, ik kom alleen maar met vragen, terwijl JIJ juist antwoorden wilt...

Ik heb hier zelf een Epson Stylus Photo RX500 staan en ik heb er toevallig vandaag een paar foto's op A4 op afgedrukt. Ik ben er zeer tevreden over.. heb ZELF alle instellingen gedaan op voorhand met de foto's (heb alleen toch wel het idee dat een foto die ik meende zwart wit gemaakt te hebben, er nogal met blauwzweem uit kwam.. wie weet wat ik fout doe ?).
Het feit alleen al dat het een direct THUIS klaar gebeuren is nu, vind ik uitermate plezierig. (Nu alleen dat blauwe uit het zwart wit... ;) ).
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
mpaka
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2005 18:51

hallo

@ed :
Heb 3 pics gezet in mijn album, waarbij ik in de tekst neer heb gezet hoe deze werd afgedrukt. Hoop dat dat helpt.
Maar nu je het zegt... je hebt het ooit gezegt dat als je cropt je de resolutie moet veranderen, maar hoe was dat ook alweer??? :?
Kun je me dat nog een keertje uitleggen, dan kan ik het nogmaals proberen.
weer bedankt !

@wheely
met duurzamer bedoel ik inderdaad jaren. Heb vorig jaar ooit een vergroting thuis gedaan wat goed gelukt was, maar nu ruim een jaar later is deze alweer kwa kleur "gebleekt", vind ik dan zonde. Liever geld uitgeven en laten printen zodat ik er langer plezier van heb.
Ben zelf in analoogtijdperk meer Fuji/Kodak aanhanger geweest, toen al vond ik de kleuren van Agha tegenvallen, is denk kwestie van smaak.

groetjes
caroline

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=36360[/img] [img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=36359[/img] [img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=36357[/img]
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Je hebt de resolutie op 72 ppi staan. Voor een goede afdruk heb je vaak 240 ppi nodig. Je moet dan in PS de resolutie op 240 PPI zetten terwijl je het vakje "resample image" uitklikt. Je ziet dan dat het formaat ook kleiner wordt. Daarna kun je met het croptool de uitsnede bepalen. Dan heb je de juiste uitsnede op 240 PPI
mpaka
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2005 18:51

ben ik nou gek aan het worden of ..... als ik de foto is cs open en onder image size kijk staat daar toch echt 180 ppi en geen 72ppi.
of begrijp ik je reply verkeerd?
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Als ik je geplaatste foto open issie 600 x 900 px @ 72 PPI

Als je foto 180 ppi is op het juiste formaat in centimeters dan zou je foto redelijk tot goed moeten zijn.
mpaka
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2005 18:51

hmmm... denk dat ik dan wat verkeerd heb gedaan met het uploaden naar album hier :cry:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar