Sorry, geen 18+. Wat oud en nieuw fotojournalistiek werk.

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
PeeTee
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2005 23:38
CONTACTCOLON

Ook maar eens wat gepost van m'n dagelijkse beslommeringen. Een paar recente dingen en een paar oudjes uit de tachtiger jaren. Eerst de oudjes maar:

Fons Rademakers (filmregisseur)
Afbeelding

Bejaarde (uit een serie voor VN)
Afbeelding

Chet Baker, een jazzmusicus

Afbeelding

Nieuwer spul: Baas van de Bond van Zorgverzekeraars:
Afbeelding

Mike nog wat, een of andere stylist
Afbeelding

Ho Ping Tung, een coureur
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 2 op PeeTee, in totaal 18 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

goede portretten, vooral die van Chet Baker: wauw! die is erg krachtig om te zien, mooi!
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
wierdeau
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2004 19:12
WoonplaatsCOLON Badhoevedorp
CONTACTCOLON

yups, Chet rules!!! Zomaar uit een raam gedonderd, blijft zonde.
nieuwe website!
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

gave serie hoor, echt goed :!:
Die van Fons Rademakers vind ik heel mooi, klein beetje jammer van z'n linkerarm. Maar zo was-tie wel.
Chet Baker is absolute klasse. De foto laat echt zien dat de man intens leefde. Prachtkop zo. Cool!!!
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Bartjebart
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2113
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 15:13
WoonplaatsCOLON Coevorden
CONTACTCOLON

Echt mooie platen dit.
[url]http://www.bartgrendelman.nl[/url]
Gebruikers-avatar
Roth-Mastwq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1854
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2005 17:59
WoonplaatsCOLON Emmer-Compascuum

Die van Fons vind ik het mooist.
[url=http://www.300d.nl/forum/album_personal.php?user_id=2924][size=84][color=blue][b]Roth-Mastwq[/b][/color][/size][/url]

Spul [img]http://i18.photobucket.com/albums/b139/Roth-Mastwq/9206180604026209d38285.gif[/img]

[size=75][b][color=red][i]"Wat voor camera is dat? Een Canon? Ik dacht dat jij met Nikon schoot! [/i]En wat voor lenzen gaan daar dan op?"[/color][/b][/size]
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

Er had mogen staan: "Chet Baker.. DE jazzmusicus" ... Wow .. wat een foto.. en dat geldt NIET alleen voor dát portret. KNAP gedaan allemaal !
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
PeeTee
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2005 23:38
CONTACTCOLON

Dank! Het is niet zo verschrikkelijk bijzonder allemaal. Als je een jaar of tig elke dag aan 't werkt bent, dan zitten er soms platen tussen die wel leuk zijn. Maar tot dusver is de lol van het werken met licht en mensen wel 't leukste wat er is :)
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

PeeTee schreefCOLONDank! Het is niet zo verschrikkelijk bijzonder allemaal. Als je een jaar of tig elke dag aan 't werkt bent, dan zitten er soms platen tussen die wel leuk zijn. Maar tot dusver is de lol van het werken met licht en mensen wel 't leukste wat er is :)
Het komt er allemaal zo lekker verveeld UIT ook he.... :cry:

Whahaha... geintje ! Maar als het voor mij weggelegd zou zijn, dan was ik volgens mij een van de gelukkigste fotografen ter wereld....

Tom Waits.. hmm.... DIE zou ik nog wel 's voor mijn lens willen krijgen ! En dan mag ie meteen een moppie zingen ook :P
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
MacLady
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 448
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2005 20:07
WoonplaatsCOLON Tussen de buren in
CONTACTCOLON

Ik hoop dat ik ooit tot zoiets in staat zal zijn! Man wat een pracht platen!

Mijn complimenten!
[size=75]Groetjes Anita
Vanaf nu met de Canon EOS 30D! En een hele rugzak vol spulletjes.
[url=http://home.planet.nl/~tieleman.foto/fotografie/]Mijn eigen website![/url] [/size]
sup-man
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 872
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2005 10:44

1 tot en met 3 zijn gewedlig, die nieuwere kunnen mij iets minder bekoren
greetings stephan
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Vervelend werk heb je hoor ;-)
Prachtige beelden, zeker die oudere! Alleen de laatste, die kan me minder bekoren.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
PeeTee
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2005 23:38
CONTACTCOLON

fokkedeboer schreefCOLONVervelend werk heb je hoor ;-)
Prachtige beelden, zeker die oudere! Alleen de laatste, die kan me minder bekoren.
Heel vervelend! :) Ik ben zelf ook meer gecharmeerd van het aloude zw/w werk met een duidelijke filmkorrel. Helaas zijn er vandaag de dag nog maar weinig bladen die dat op prijs stellen. Chef foto's bij sommige kranten beginnen al te steigeren als er een zichtbare ruis in de digitale zw/w foto's zit.

Het digitale zw/w vind ik toch nog te clean. Als ik dit recente digitale exemplaar
Afbeelding

vergelijk met een oudje (Tri-X 800 asa)
Afbeelding

dan gaat mijn voorkeur toch uit naar de 'analoge' foto.
dirtyharry
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2006 09:21
CONTACTCOLON

PeeTee schreefCOLON...dan gaat mijn voorkeur toch uit naar de 'analoge' foto.
Misschien is Alien Skin Exposure wel een leuke set filters voor je. Hiermee kun je (oude) analoge films 'simuleren'. Naast Zwartwitfilms ook C41, crossprocessed, duo tones et cetera.
tom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3093
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2004 10:25
CONTACTCOLON

tof dat je hier werk toont,
klasse allemaal, mooie en doordachte composities, kzag ze reeds voorbijkomen op dpz, maar ik blijf genieten.
blijven posten hier
---------------------------My-------m-----I------------n-------------------d
sullivan
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3082
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2004 20:23
WoonplaatsCOLON Almere

Mooie serie zet je hier neer. Voorkeur voor 1, 2 en 3.

Ik ben er van overtuigd dat je met de juiste softwarematige z/w bewerking op een min of meer gelijk niveau komt als met een analoge z/w omzetting.

mvg,
Frank
noortman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 273
GeregistreerdCOLON 10 Sep 2005 19:12

Prachtige serie, zowel de nieuwe als de oude, hoewel het oude wel meer kracht heeft. Ik zou zeggen gauw die oude doos maar om en posten maar.
PeeTee
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2005 23:38
CONTACTCOLON

dirtyharry schreefCOLON
PeeTee schreefCOLON...dan gaat mijn voorkeur toch uit naar de 'analoge' foto.
Misschien is Alien Skin Exposure wel een leuke set filters voor je. Hiermee kun je (oude) analoge films 'simuleren'. Naast Zwartwitfilms ook C41, crossprocessed, duo tones et cetera.
Dank voor de tip. Ik ken ze, gebruik zelf een tool van Image Factory. Op zich is die plugin niet slecht; het heeft voorgeprogrammeerde kenmerken van een paar zw/w films (zoals Kodak Tri-X). Maar zelfs al gooi ik er nog 'korrel' bij in Photoshop, krijgt de foto niet de dynamiek van een echte Tri-x opname.
PeeTee
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2005 23:38
CONTACTCOLON

noortman schreefCOLONPrachtige serie, zowel de nieuwe als de oude, hoewel het oude wel meer kracht heeft. Ik zou zeggen gauw die oude doos maar om en posten maar.
Ben het met je eens. Bij m'n oude meuk was het veelal werk waar je meer tijd voor kreeg/nam. Met de intrede van de digitale fotografie verwacht men van je dat alles binnen tien minuten moet kunnen doen. Ruimte voor m'n oude liefde, de documentaire fotojournalistiek, is er nauwelijks in Nederlandse media...

Wat extra meuk (als jullie het zat worden, dan hoor ik 't graag):

Demonstratie (Iraanse vluchtelingen in de 80'er jaren)
Afbeelding

FNV tegen bezuinigingen (80'er jaren)
Afbeelding

Rouwen om de dood van kraker Hans Kok (voor de ouderen onder ons)
Afbeelding

2003: Demonstratie tegen bezuinigingen
Afbeelding

2004: Demonstratie tegen bezuinigingen, Lodewijk de Waal in 'gesprek'
Afbeelding

2004: Demonstratie tegen bezuinigingen, Lodewijk de Waal voert het publiek aan
Afbeelding
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

PeeTee schreefCOLON
fokkedeboer schreefCOLONVervelend werk heb je hoor ;-)
Prachtige beelden, zeker die oudere! Alleen de laatste, die kan me minder bekoren.
Heel vervelend! :) Ik ben zelf ook meer gecharmeerd van het aloude zw/w werk met een duidelijke filmkorrel. Helaas zijn er vandaag de dag nog maar weinig bladen die dat op prijs stellen. Chef foto's bij sommige kranten beginnen al te steigeren als er een zichtbare ruis in de digitale zw/w foto's zit.

Het digitale zw/w vind ik toch nog te clean. Als ik dit recente digitale exemplaar ... vergelijk met een oudje (Tri-X 800 asa) ...
dan gaat mijn voorkeur toch uit naar de 'analoge' foto.
De mijne ook! foto 1 is clean, foto 2 heeft (veel) sfeer.
Van je laatste serie vind ik de rouwende mensen (bij Hans Kok) een absolute topper. De foto's van Lodewijk de Waal zijn ook leuk (de eerste zeker), de tweede is een sterk camerastandpunt.

Mooi werk!
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar