wat doe ik nou fout?

Algemene vragen over vliegtuigspotten

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Ritsaartk
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2004 17:04

Net even naar buiten gegaan omwat mooie plaatjes te schieten, van de herfst kleuren. Ik schiet omdat ik nog weinig ervaring heb, alles in de automatische stand, elke keer als ik een foto maak dan zie ik het rode lampje knipperen(zoals het hoort) en dan gaat op het lcd scherm het beschikbaar aantal foto´s van 70 naar 69, maar dan springt het weer terug naar 70. Als ik dan bekijk naar de net gemaakte foto, is het bestand heel erg klein, en helemaal zwart, terwijl wel de sluitertijd en alles erbij staat. Wat doe ik nou fout? ik heb het niet altijd maar het is wel heel verveled als je net een uur lang hebt gefotografeerd en alles is zwart :x
Gebruikers-avatar
john v
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1207
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2004 20:04
WoonplaatsCOLON hendrik ido ambacht

heb je je lensdop wel verwijderd???
meneer gates,hij hapert steeds!!!
Ritsaartk
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2004 17:04

ja die vraag zag ik natuurlijk wel aankomen :D JA ik heb de lensdop verwijderd :wink:
Gebruikers-avatar
john v
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1207
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2004 20:04
WoonplaatsCOLON hendrik ido ambacht

wat voor een kaart gebruik je?
meneer gates,hij hapert steeds!!!
Ritsaartk
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2004 17:04

Compact Flash 256MB van SanDIsk
Takki

(AF stand op de lens is ingeschakeld)
het focus lampje (in je zoeker) knippert eerst, omdat de camera aan het scherpstellen is. na het scherpstellen, wordt de focus bevestigd en je ziet dan continu (blijft continu aan) een lampje branden. de foto kan dan gemaakt worden. als het lampje blijft knipperen, kan de camera GEEN foto maken.

wat ik niet begrijp, is wat je met 70 naar 69 en dan weer naar 70, bedoelt. huh?
ik denk dat de foto toch gemaakt is, hoewel alles zwart is in je foto...zo'n foto kost ook nauwelijks wat MB. je CF kaart kan moeilijk vol raken dan als je alleen maar zwarte foto's maak. volgens mij hoor...

opmerking: bij volautom. stand wordt de flitser MEESTAL autom. gebruikt als de omgeving ietsje te donker is.
Ritsaartk
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2004 17:04

Welk lampje bedoel je precies? er staat een groen bolletje, en de rode lampjes op de zoeker zegmaar, echt in de foto op de plek die je scherp wilt hebben


dat van 70 en 69: Er staat in je (LCD)raampje hoeveel foto´s je nog kan maken, zegmaar hoeveel opnamen nog op je kaartje passen, hij staat eerst op 70, dan maak ik de foto, het getal veranderd in 69, maar een seconde later spring het weer terug naar 70 waarschijnlijk omdat die opnamen zo klein zijn qua grote.
Gebruikers-avatar
john v
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1207
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2004 20:04
WoonplaatsCOLON hendrik ido ambacht

staat de kwaliteit in het menu op groot??,dat zal wel omdat je 70 opnames kunt maken
meneer gates,hij hapert steeds!!!
Takki

ja, dat groene bolletje of lampje. ik wilde 'groen' zeggen, ik ben een beetje kleurenblind...
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Ik denk dat er gewoon wat mis is met je kaartje of met het wegschrijven van de foto naar je kaartje. Anders zou het aantal nog te maken foto's echt wel teruglopen van 70 naar 69, 68, 67 etc.

Probeer het eens met een ander kaartje, als je dat tot je beschikking hebt tenminste. Of formateer je kaartje even in je camera om te kijken of dat helpt.

Dit heeft verder niets te maken met focuslampjes die wel of niet knipperen. Ritsaartk bedoelt dat na het nemen van een foto het rode lampje achterop knippert ten teken dat een foto wordt opgeslagen. Maar de foto wordt in dit geval dus niet opgeslagen. Als je groene focuslampje in je matglas knippert kun je niet eens een foto maken en van Ritsaartk begrijp ik dat dat wel gebeurt.
Ritsaartk
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2004 17:04

een ander kaartje heb ik niet :? ik maakte net even 2 foto´s de ene slaat hij wel op en de andere is weer helemaal zwart :( ik snap er geen snars van... als ik kijk bij foto info (op de camera) dan staat bij dat grafiekje een horizontaal lijntje. ik heb een card reader voor op de pc gekocht afgelopen week zou het daar aan kunnen liggen op de een of andere reden?
Gebruikers-avatar
john v
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1207
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2004 20:04
WoonplaatsCOLON hendrik ido ambacht

maakte je de twee foto s direct na elkaar of met tussenposen?
meneer gates,hij hapert steeds!!!
Ritsaartk
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2004 17:04

met tussen posen, ik heb het kaartje even geformateerd, zonder succes
Gebruikers-avatar
john v
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1207
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2004 20:04
WoonplaatsCOLON hendrik ido ambacht

je kan ook foto s op je kaart zetten via je cardreader.
zet eens een paar foto s op je kaart en kijk of dat gaat.
je kan ze niet terugkijken op je camera,alleen op de pc.
ik vermoed dat je kaart defect is.
meneer gates,hij hapert steeds!!!
Ritsaartk
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2004 17:04

dat gaat wel, zonder enig probleem, kan het niet zijn dat ik een bepaald bestand van het kaartje af heb gegooid wat niet de bedoeling was ofzo? die mappen op het kaartje, worden die automatisch door de camera gemaakt?

edit: hier een foto met wat ik bedoel(genomen met mijn oude olympus 720UZ 8) deze informatie geeft de foto zegmaar, je ziet dat balkje wat horizontaal is als het ware, dat zou toch op zn minst wat knikken moeten hebben... [img]http://www.flightsimnetwork.com/dcforum ... 99dbf7.jpg[/img] kan het zijn dat ik gewoon iets heel erg fout doe? ik ben nog helemaal niet vertrouwd met de 300D...
Laatst gewijzigd door 1 op Ritsaartk, in totaal 13 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
john v
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1207
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2004 20:04
WoonplaatsCOLON hendrik ido ambacht

dat dacht ik wel.
je hebt gewoon een tweede kaart nodig,voor de proef op de som,doet ie het bij een andere kaart ook ligt het dus aan je camera.
en dan is het een ander verhaal
meneer gates,hij hapert steeds!!!
Ritsaartk
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2004 17:04

maar hoe kan het dan dat hij het soms wel doet, kan het zijn dat hij niet goed contact maakt ofzo? kan het zijn dat mijn Cardreader op de pc mischien mijn kaartje heeft gesloopt dan? want de eerste dag had ik helemaal nergens last van.
Gebruikers-avatar
john v
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1207
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2004 20:04
WoonplaatsCOLON hendrik ido ambacht

kaart goed vastgeklemd?soms moet je hem een beetje aandrukken.
meneer gates,hij hapert steeds!!!
Rene Br.

FORMATEER je volle kaartje...NOOIT op de PC maar in je CAMERA.

Dus mocht je dat een keer gedaan hebben, dan is je kaartje mogelijk naar de KL....
Ritsaartk
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2004 17:04

ok dan ben ik heel erg bang dat dat het probleem is :oops: :oops: want dat heb ik wel 2 of 3 keer gedaan...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar