Foto's exposeren

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Zebraatje
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2005 08:31
WoonplaatsCOLON Reimerswaal
CONTACTCOLON

Wie heeft er tips voor het exposeren van foto's?

Ik wil graag enkele foto's tentoonstellen. Ik heb daarvoor panelen tot mijn beschikking. Ook wil ik passepartouts maken voor de foto's. Wie heeft er tips voor me, waar moet ik rekening mee houden? :?:

Links naar websites hierover zijn ook welkom.
Alvast bedankt.
Webstekjes:
www.kiekjeskijken.nl en www.bureau14.nl
tom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3093
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2004 10:25
CONTACTCOLON

ik stel binnen 2 weken tentoon,
khad klein budget en heb daarom allemaal passe partouts gekocht in ikea, low budget, niet geschilderd of zo. 40 op 50. (kwam op een kleine 3 euro voor 1). ik heb ze allemaal met notenbolster geschilderd en vernist. vervolgens in papierzaak kaderpapier gekocht, is wel wat duurder, maar je foto's tonen mooier. juiste prijs... uit een blad kan ik er 4 halen, (ik heb foto's afgemaakt 30 op 45), en uit die uitgehaalde 30 op 45 kan ik later nog kaders snijden. ik lag voor 5 bladen aan een 50 euro denk ik.
tja... als je een groot budget hebt laat je gewoon inkaderen, maar ik heb voor een andere weg gekozen. foto's verkoop ik voor 100 euro, met kader. (als ik iets verkoop, want is niet mijn hoofdbedoeling)
hoop dat je hieraan iets hebt
alle foto's afgemaakt via kruidvat, ben ik tevreden van prijs kwaliteit.
ik heb 20 kaders.
m'n flyer (wat reclame) zie je door hier te klikken:
www.tomfotografeert.tk
---------------------------My-------m-----I------------n-------------------d
Gebruikers-avatar
Zebraatje
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2005 08:31
WoonplaatsCOLON Reimerswaal
CONTACTCOLON

Hee Tom,
Dank voor je reactie. Als student heb ik ook niet zo veel geld om uit te geven aan passepartouts, dus het wordt ook doe-het-zelven. Kruidvatfoto's zijn inderdaad okee, qua prijs en kwaliteit.
Webstekjes:
www.kiekjeskijken.nl en www.bureau14.nl
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Weliswaar kan niet iedereen daar kopen, maar ik koop mijn passepartouts bij Berlage Design in Soest. Daar kun je namelijk alleen kopen met een KvK-nummer... maar daar staat dan weer tegenover, dat de prijs aantrekkelijk is. Voor een standaard-passepartout van 30x40 met een uitsnede van 19x29 (of 19x27, maakt niet uit) betaal ik € 1.80 (excl BTW). Hoeveel de grotere zijn weet ik niet meer uit mijn hoofd (en de prijzen staan niet op de site). Maar voor wie een eigen bedrijfje heeft kan dit de moeite waard zijn!
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
tom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3093
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2004 10:25
CONTACTCOLON

dit is het kader dat ik kocht, met prijs

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/s ... 5705*15709

best even op voorhand bekijken wat je wilt printen en kaderen, want t loopt allemaal aardig op hoor,
---------------------------My-------m-----I------------n-------------------d
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Hieruit blijkt, dat de Belgen iets anders bedoelen met een passepartout dan wij Hollanders.. denk ik. Wij bedoelen daarmee zo'n kartonnen ding met een gat erin ;-). De link die je geeft leidt naar iets dat wij een lijst noemen.

Acht ja, tochj leuk die twee bijna-gelijke-maar-toch-zo-verschillende talen!
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
Zebraatje
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2005 08:31
WoonplaatsCOLON Reimerswaal
CONTACTCOLON

Aha, nu begrijp ik ook waarom ze met notenbolster en vernis behandeld werden ... :wink:

Dat is natuurlijk ook een optie: een foto in een passepartout inlijsten. Even kijken wat (financieel) haalbaar is. Bij de KvK sta ik (nog) niet ingeschreven.
Webstekjes:
www.kiekjeskijken.nl en www.bureau14.nl
Bartje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 677
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2004 00:49
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

fokkedeboer schreefCOLONWeliswaar kan niet iedereen daar kopen, maar ik koop mijn passepartouts bij Berlage Design in Soest. Daar kun je namelijk alleen kopen met een KvK-nummer... maar daar staat dan weer tegenover, dat de prijs aantrekkelijk is. Voor een standaard-passepartout van 30x40 met een uitsnede van 19x29 (of 19x27, maakt niet uit) betaal ik € 1.80 (excl BTW). Hoeveel de grotere zijn weet ik niet meer uit mijn hoofd (en de prijzen staan niet op de site). Maar voor wie een eigen bedrijfje heeft kan dit de moeite waard zijn!
Handig om te weten. Ik heb 14 mei ook een expositie op een festival in Geleen. Daar heb ik een zeecontainer tot mijn beschikking. Ik moet deze nog zien in te richten en al.
De kosten zijn natuurlijk voor de festival organisatie die waarschijnlijk ook wel een KVK nummer hebben.
[size=75]30D - BG-E2 Grip - EF-S 18-55 - EF 70-200/2.8 L - EF 28/2.8 - EF 50/1.8 - AF 28-75/2.8 - Peleng 8/3.5 8A
Canon 580EX II[/size]
[url=http://www.bartnotermans.com]bartnotermans.com[/url]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar