Niet mijn eerste foto, maar toch

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Doosje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2006 13:55
WoonplaatsCOLON Stiens

Eindelijk heb ik dan met veel tips en lezen een mooie (eigen mening natuurlijk) foto gemaakt.
Hij is gemaakt met de volgende instellingen:
sluitertijd 1/6
lensopening 5,6
focus 50mm
iso 400
berlichting -0,7 stap

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=34535[/img]


Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden en wees niet te zacht .. hoe meer info hoe beter.


het is mijn 297 ste foto met deze cam
Gebruikers-avatar
Locopico
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 79
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2005 17:41
WoonplaatsCOLON Duitsland, Falkenstein

Natuurlijk is het een mooie foto. Kinderfotos van zo een moment zijn vast altijd mooi :) . Ze zijn zo lief dan hé. Voor mij lijkt me de achtergrond net een beetje te rommelig. Maar zeker verder gaan hoor.
[size=75]Belg, levend in het buitenland met een Canon 300D,Sigma 28-200mm[/size]
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

Doosje het is altijd hartstikke leuk om van je eigen kindje een mooie foto te maken, maar soms niet erg makkelijk.

Deze foto is wel leuk, maar de achtergrond is wat druk, de hand onder het hoofdje is erg afleidend en de foto is erg donker.

Ik weet niet of het vandaag bij jullie ook zo zonnig is maar leg de kleine eens in het licht in de box op een effen kleed, zodat je geen handen op de foto krijgt of een onrustige achtergrond.

En probeer dan eens wat foto's te maken van verschillende hoeken, en probeer je kindje dan niet precies in het midden van de foto te zetten maar probeer wat meer ruimte over te houden in de richting waar het kindje kijkt bijvoorbeeld.

Gewoon lekker uit gaan proberen want al doende leert men.

Veel plezier!!
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
Gebruikers-avatar
Cvdijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2896
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2005 17:34
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Heb je deze uit de hand geschoten? Want dat zou de onscherpte voor mij duidelijk maken. 1/6 is uit de hand vrijwel niet te doen. Je hebt geen flitser gebruikt zo te zien, maar ik zou wat dit betreft de interne flitser ook niet aanraden. Mischien eens investeren in een externe flitser, dan gaat er een wereld voor je open!
<A href="http://67.15.245.8/~prostudi/shop/product_info.php?cPath=49&products_id=113&osCsid=c6f9606da45264fed9a4f5bbde40eb6e">Workshops modelfotografie</A>
<A href="http://www.prostudio.nl">Prostudio.nl - Linkstar en Falcon Eyes Studio Artikelen!</A>
sup-man
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 872
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2005 10:44

Cvdijk schreefCOLONHeb je deze uit de hand geschoten? Want dat zou de onscherpte voor mij duidelijk maken. 1/6 is uit de hand vrijwel niet te doen. Je hebt geen flitser gebruikt zo te zien, maar ik zou wat dit betreft de interne flitser ook niet aanraden. Mischien eens investeren in een externe flitser, dan gaat er een wereld voor je open!
hmm sowieso lijkt me het niet erg verstandig om een flitser te gebruiken bij een jong kind.
greetings stephan
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

Ik flits eigenlijk nooit...maar maak dan ook haast nooit 's avonds foto's of in donkere ruimte's :wink:
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
Doosje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2006 13:55
WoonplaatsCOLON Stiens

Kijk, hier heb ik wat aan ;)

ik heb nog geen statief, maar heb dus net het toestel.
Het staat hoog aan mijn lijstje met dingen die ik nog als eerste ga aanschaffen voor de camera.

Voor wat betreft "uit de hand geschoten" -> dat klopt .. de kleine moest ff boeren maar viel al snel in slaap (en ik wilde dus ook zeker geen flitser gebruiken (want ik had laatst per ongeluk de flitser aan en de kleine (morgen 3 week oud) draaide heel raar met de oogjes .. )

De achtergrond is inderdaad wat rommelig en had er zo snel geen erg in .. maar na deze tips zal ik er zeker proberen rekening mee te houden 8)


thanks
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar