[VERZAMELTOPIC] Canon EOS 30D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
eric_nl
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 3773
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:52
WoonplaatsCOLON NL
CONTACTCOLON

http://www.robgalbraith.com/bins/multi_ ... -8214-8216

Ziet er naar mijn mening uit als een erg kleine upgrade van de 20D. De meest opvallende veranderingen:
- 2,5" LCD
- picture styles
- ISO in de viewfinder!
- 11 frames RAW burst
- 3,5% spot meter
- mogelijkheid van RGB histogram
Laatst gewijzigd door 1 op eric_nl, in totaal 21 keer gewijzigd.
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

dat ziet er goed uit!!! niet heel erg intens gelezen maar er zitten een aantal interessante features op (bijv. ISO bekijken in de viewfinder)
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Van ISO in viewfinder krijg ik nog geen rode koontjes. Wat heeft iedereen daar toch mee. Je stelt het in en je werkt. Ik ga nooit met mijn iso kloten, ik neem wel een andere sluitertijd en/of diafragma.
Dit vind ik dus ook niet echt iets toegevoegd.

De hogere burst rate is weer wel interensant. Ook de mode om een lagere te kiezen, 3fps ipv 5 fps, vind ik leuk.

Een scherm van 2,5". 8)

Al met al als ik het zo lees, dan denk ik dat de overstap van mijn 300D naar iets anders toch een 20D zal worden en dat ik deze links laat liggen.
Ik had ook graag wat meer MP gezien en een grotere zoeker.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
bobeldijk
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1526
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2004 17:57
CONTACTCOLON

Moet zeggen dat ik de upgrade van de 20d naar de 30d wat magertjes vind.
Mocht iemand voor de keuze staan om voor een 20d of een 30d zal ik de 20d aanraden.
Zeker nu die van prijs zal gaan dalen!
hoi_roy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 173
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2005 22:53
WoonplaatsCOLON Rosmalen

Het lijkt mij ook een relatief kleine upgrade.
Maar er zijn toch enkele zaken die ik erg interessant vind:
- Spot meter
- 2.5 inch LCD
- Iso instelbaar met 1/3 stappen

In iedergeval lang niet genoeg om over te stappen.
(Vraag me ook af of canon zo niet te veel achter gaat lopen op Nikon met hun D200...)
[size=75]TKA: BG-E2. Interese e-mail of PB.
BCP: EOS 20D, BG-E2, Tamron SP AF28-75MM F/2.8 XR Di LD
NEW: EOS 5D mk II, EF 24-105 f/4 L, Canon EF 70-300 F/4-5.6 IS USM, Canon EF 50 F/1.8[/size]
eric_nl
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 3773
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:52
WoonplaatsCOLON NL
CONTACTCOLON

Die ISO is puur persoonlijk, maar juist omdat je de ISO niet zo veel verandert is de kans groot dat je hem een keer vergeet en op 1600 laat staan. Is mij ook wel eens gebeurd en dan denk je; hoe had ik zo stom kunnen zijn, ik vond de sluitersnelheden al zo hoog :D .

Ik las trouwens wel dat je nog steeds een knopje moet indrukken om kort de ISO waarde weergegeven te zien in de viewfinder. Niet echt een oplossing van het probleem dus want je moet nog steeds dat knopje indrukken. Die 'verbetering' kan dus ook weggestreept worden.
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

spot meter is op zich ook interessant... maar nu ik nog eens dieper lees valt het mij toch ook wel weer een beetje tegen... maar niet getreurd... nu worden de 20D misschien weer wat interessanter.
www.johanvanderwielen.nl
Dendro
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 13 Nov 2005 18:34

bobeldijk schreefCOLONMoet zeggen dat ik de upgrade van de 20d naar de 30d wat magertjes vind.
Mocht iemand voor de keuze staan om voor een 20d of een 30d zal ik de 20d aanraden.
Zeker nu die van prijs zal gaan dalen!
Wordt de 20D niet gewoon vervangen door de 30D?
Nikon D50 + 24-85 f/2.8-4.0
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Dendro schreefCOLON
bobeldijk schreefCOLONMoet zeggen dat ik de upgrade van de 20d naar de 30d wat magertjes vind.
Mocht iemand voor de keuze staan om voor een 20d of een 30d zal ik de 20d aanraden.
Zeker nu die van prijs zal gaan dalen!
Wordt de 20D niet gewoon vervangen door de 30D?
Ja, maar de 20d blijft nog wel even leverbaar. Uiteindelijk zal hij van het schap verdwijnen. Maar ik sta dus een beetje voor deze keuze. Speciaal nog gewacht over wat de opvolger zou bieden, maar ik ga denk ik toch voor een 20d
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
immaculatae
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 01 Okt 2005 11:24
WoonplaatsCOLON Nijmegen
CONTACTCOLON

Ben het me je eens dat de vooruitgang tegenvalt. Zeker t.o.v. de nikon.
Maar ik bedacht me al in 1980, toen ik mijn eerste spiegelreflex Pentax MX kocht dat spotmeting mij helemaal gelukkig zou maken (ik was toen nog wat jonger).... dus vrees dat ik voor de 30d ga. :)
EOS 5DmarkII EOS 1,8 50MM 24 - 105 f4 USM IS 70-200 f2,8 IS USM 580EXll batterijgrip BG-E6
Sekonic L-758DR
www.joepfotografie.nl
Gebruikers-avatar
VBiB
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1762
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2006 15:44
WoonplaatsCOLON Genk (BE)
CONTACTCOLON

dejong1racing schreefCOLON
Dendro schreefCOLON
bobeldijk schreefCOLONMoet zeggen dat ik de upgrade van de 20d naar de 30d wat magertjes vind.
Mocht iemand voor de keuze staan om voor een 20d of een 30d zal ik de 20d aanraden.
Zeker nu die van prijs zal gaan dalen!
Wordt de 20D niet gewoon vervangen door de 30D?
Ja, maar de 20d blijft nog wel even leverbaar. Uiteindelijk zal hij van het schap verdwijnen. Maar ik sta dus een beetje voor deze keuze. Speciaal nog gewacht over wat de opvolger zou bieden, maar ik ga denk ik toch voor een 20d
Ja, zeker als de 30D er eenmaal gaat zijn, zal de prijs van de 20D drastischer dalen waarschijnlijk en dan is het helemaal niet meer zo'n vernieuwing die 30D. Blijft in mijn ogen een rare zet van Canon. :?:
[size=75][url=http://www.vogellijst.be]Mijn site[/url] - [url=http://www.costaricareis.be]Costa Rica Reizen[/url] - [url=http://costarica.vogellijst.be]Vogellijst van Costa Rica[/url][/size]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Denk dat dat wel meevalt. De prijzen liggen nu net onder de 1200 euro's.
Houd er rekning mee dat de voorraden niet echt aangevuld zullen worden. Op een gegeven moment geld op=op. Dan is het natuurlijk wel aantrekkelijk, want die allerlaatste modellen gaan waarschijnlijk wel weg met zeer kleine tot geen marge
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

http://www.pma-show.com/2006/digital_ca ... s_30d.html is nog meer info..

Ook leuk die 85mm 1.2 trouwens...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
eric_nl
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 3773
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:52
WoonplaatsCOLON NL
CONTACTCOLON

VBiB schreefCOLONJa, zeker als de 30D er eenmaal gaat zijn, zal de prijs van de 20D drastischer dalen waarschijnlijk en dan is het helemaal niet meer zo'n vernieuwing die 30D. Blijft in mijn ogen een rare zet van Canon. :?:
Als de 30D kwa prijs hoger ingezet wordt dan de 20D denk ik juist niet dat de prijs gaat dalen, ik lees nu al van mensen dat ze teleurgesteld zijn in de verbeteringen in de 30D en liever een 20D nemen. Alleen als het prijsverschil bij introductie van de 30D erg klein is t.o.v. de 20D dan geloof ik dat de 20D nog een stukje gaat zakken in prijs.

Niet dat het mij wat uitmaakt verder, ik heb er al 1 en ben blij dat ik niet gewacht heb op de 30D. :D
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

eric_nl schreefCOLONNiet dat het mij wat uitmaakt verder, ik heb er al 1 en ben blij dat ik niet gewacht heb op de 30D. :D
Geldt ook voor mij! Ik had al het idee, dat de 20D voor mij alles had wat ik nodig zou kunnen hebben, dus ik ben er blij mee! De extra's van de 30D vind ik ook niet zo spectaculair..
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

fokkedeboer schreefCOLONGeldt ook voor mij! Ik had al het idee, dat de 20D voor mij alles had wat ik nodig zou kunnen hebben, dus ik ben er blij mee! De extra's van de 30D vind ik ook niet zo spectaculair..
Als ik alles bij mekaar bekijk denk ik dat, mocht ik overstappen, deze tussenklasse voor mij uberhaubt te weinig meerwaarde gaat bieden. Ik zag de enorme meerwaarde van de 20D boven mijn 350D al niet helemaal maar had toch enigzins met een schuin oog geacht op de opvolger: helaas. ik dnek dat ik dus maar lekker verder kiek met mijn 350D en geld ga investeren in glaswerk... misschien volgend jaar maar eens kijken naar de overstap naar de pro-klasse.
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
bobeldijk
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1526
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2004 17:57
CONTACTCOLON

Gebruikers-avatar
Spike
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 874
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Wordt moeilijk. Wil graag de overstap maken.
[size=75]AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light.[/size]
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

schoffie schreefCOLON
fokkedeboer schreefCOLONGeldt ook voor mij! Ik had al het idee, dat de 20D voor mij alles had wat ik nodig zou kunnen hebben, dus ik ben er blij mee! De extra's van de 30D vind ik ook niet zo spectaculair..
Als ik alles bij mekaar bekijk denk ik dat, mocht ik overstappen, deze tussenklasse voor mij uberhaubt te weinig meerwaarde gaat bieden. Ik zag de enorme meerwaarde van de 20D boven mijn 350D al niet helemaal maar had toch enigzins met een schuin oog geacht op de opvolger: helaas.
Ten opzichte van de 350D is het verschil met de 20D of 30D niet zo verschrikkelijk groot, maar ten opzichte van de 300D wel hoor! Denk aan de véél snellere opstarttijd (300D: 3 sec, 20D: 0.2 sec), bruikbare hoge-ISO foto's, burst rate, ....
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
Spike
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 874
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Vandaar dat ik ook graag de overstap maak. De 20D wordt waarschijnlijk goedkoper, maar ik koop altijd graag het nieuwste product (mits dat goed is). Gewoon vanwege het feit dat ik dan de nieuwste techniek in huis heb. Ook al zijn de verschillen minimaal.
[size=75]AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light.[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar