Ebay-er uit 'Loosdrecht'

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Bartjebart
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2113
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 15:13
WoonplaatsCOLON Coevorden
CONTACTCOLON

Ik zat net weer eens een beetje tussen de foto-spulletjes op Marktplaat ste neuzen en heb her en der eens een bod geplaatst. Daarna besloot ik ook Ebay eens af te struinen. Daar staat tussen de lenzen en filters een adverteerder uit 'Loosdrecht', maar in feite zit ie in Hong Kong. Hij heeft bij de lenzen en filters volgens mij wel 50 aanbiedingen staan. Ben ik de enige, of irriteert dat meer mensen?
[url]http://www.bartgrendelman.nl[/url]
Gebruikers-avatar
webmeesteres
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2005 22:21
WoonplaatsCOLON Papendrecht
CONTACTCOLON

Nee, je bent niet de enige... ze doen denken dat ze vanuit Nederland handelen en in de kleine lettertjes staat dat ze het vanuit Hong Kong versturen.

Volgens mij gaat dit via het drop-ship principe. Ze zetten heel veel advertenties op ebay, bestelling komt binnen bij Ebay verkoper. Vervolgens bestelt hij het bij een bedrijf in Hong Kong, waarvandaan de boel ook verstuurd wordt. Hij krijgt dan weer provisie en zo verdient ie zn geld.
Het lijkt allemaal goedkoop, maar de douane trapt er niet in, invoerrechten enzo komen er dus nog bij.
Wat voor camera heb jij? "Een zwarte...."

7D|Sigma 10-20 HSM|Canon 24-105 IS USM|Canon 70-200 F/4 IS USM |Canon 100mm F2.8 macro USM|Canon Speedlite 420 EX|Lowepro Mini Trekker Classic +Slingshot 200AW
Gebruikers-avatar
m@rk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 970
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2005 19:24

Bart, welke naam heeft die aanbieder uit Loosdrecht ?>

Kom zelf uit loosdrecht ( en ben het niet hoor !! ) Ken iedereen daar, wellicht ken ik de persoon.

Of het is idd een fake, dat ze zeggen dat ze uit loosdrecht komen, en idd rechstrekks uit honkong vandaan versturen

M@rk
Bartjebart
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2113
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 15:13
WoonplaatsCOLON Coevorden
CONTACTCOLON

Zijn Ebay-naam is filterfit. Hij heeft momenteel 130 objecten aangeboden op Ebay. Maargoed, op woonafstand kun je zijn objecten wel groeperen en dan er maar langs scrollen. Of gewoon op Marktplaats kijken :D
[url]http://www.bartgrendelman.nl[/url]
kaaskop
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 403
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2005 09:50
WoonplaatsCOLON alkmaar

maar op Marktplaats heb je weer last van Joop uit Rotterdam die heeft er 366 advertenties erop staan.....

Greetz Ton
Airliners Jetphotos
Quote: "What is the purpose of your visit to the USA? I like to shoot airliners with my Canon." Somehow the immigration officer was not amused...
Canon 50D Canon 300D 18-55 75-300is/usm (nu sparen voor glas)
4har
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 79
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2005 18:44
CONTACTCOLON

kaaskop schreefCOLONmaar op Marktplaats heb je weer last van Joop uit Rotterdam die heeft er 366 advertenties erop staan.....

Greetz Ton
En die komt niet eens uit Rotterdam, maar uit Ridderkerk. Noemt zich ook wel Johan, en komt ook uit Krimpen a/d IJssel, Barendrecht en idd Rotterdam. Ik heb zaken gedaan met deze "heer". Ik kocht originele (zei hij) batterijen voor een Sony-camera. Zitten idd in een originele (of daarop lijkende verpakking). Ik kon ze eenmaal laden, daarna nooit meer. Eerste keer kreeg ik nieuwe accu's. Die hadden hetzelfde euvel. Toen kreeg ik m'n geld terug (minus 5€ per accu) want die kosten was hij ook kwijt. Ik heb deze handelswijze gemeld bij Marktplaats maar die vinden het wel goed zo. Tegenwoordig heeft "Joop" ook Canon-producten: ik zou zeggen :afblijven
http://harryvantol.nl
Gebruikers-avatar
dbode
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3247
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005 21:49
WoonplaatsCOLON Gem. Utrechtse Heuvelrug

Datzelfde kom je tegen als je op de UK eBay site kijkt, bedrijven die zogenaamd gevestigd zijn in de UK, maar vanuit HK leveren. Als bedrijven op deze manier aanbieden, dan heb ik daar toch altijd zo mijn twijfels over...
Groet,
Dirk-Jan

Fototas met standaard 13 kilo staal, magnesium, glas, kunststof, etc....
Marten_PA2MZ
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 569
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2005 09:55
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Volgens mij is het iets dat iemand in elk land een eigen "woning" heeft.. Een fictief huis dan wel ;)


Marten
"Ik neem mijn beelden heel letterlijk, Edelachtbare, maar nooit serieus"

[size=75]
Mede mogelijk gemaakt door: Een EOS 350D | BG-E3 | en een lensje van 50mm F1.8 + EF-s 18-55 + EF 70-200 F2.8 [color=red]L[/color] USM [b][url=http://www.zoetbrood.net]Mijn website[/url][/b][/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar