Afdrukken?

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
moaske
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2005 14:40
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

Hoi, ik heb een kort vraagje. Ik weet niet zeker of dit in dit topic past, anders verplaats het berichtje maar. Mijn vraag is eigenlijk of bewerkte foto's ook gewoon afgedrukt kunnen worden in de winkel. Ik zat te denken dat het formaat dan misschien anders wordt en dat je een witte rand of zoiets krijgt. Heeft iemand van jullie hier toevallig ervaring mee?

BVD,
Jeroen
Hades-1
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 2230
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2004 07:52
WoonplaatsCOLON Deurne
CONTACTCOLON

je kunt alles laten afdrukken
ookal verander je het formaat
de centrale cropt de foto of past de hoogte aan
ik heb laatst bij kruidvat 10x20 aangeleverd en dan krijg je ook 10x20 cm
maar ook 10x10 snijden ze
moaske
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2005 14:40
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

ok, bedankt voor de reactie :)
Gebruikers-avatar
Brian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 789
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2005 10:06
WoonplaatsCOLON Maas & Waal
CONTACTCOLON

Bij kruidvat ook deze goede ervaring. Bij HEMA heb ik toch een keer een verkeerd gesneden afdruk gekregen en eentje die ze volgens mij net zolang in elkaar hebben lopen persen totdat hij op 10x15 paste. Zag er dus niet uit.

Bij kruidvat snijden ze zelfs voor je. Geen witte randen.
Canon 40D / Canon 50mm f1.8 / Tokina AT-X 12-24mm f4 / Canon 24-105 f4.0L IS USM / Sigma 70-200mm f2.8 EX APO DG MACRO HSM / Canon 430 EX
Target
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2698
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2005 11:43
WoonplaatsCOLON Wuustwezel ( België )
CONTACTCOLON

ik heb hier een lijst liggen die ik op een cursus heb gekregen.
Is ok de eerste keer dat ik die bekijk, kan er verder dus geen uitleg over geven. Ik zal de tekst volledig neerzetten, als er iets fout is, veronderstel ik dat iemand me wel verbeterd.

Beeldverlies voor digitale afdrukken.
3% beeldverlies voor digitale afdrukken

voorbeeld 10x15 cm
fotoformaat is 10,2 x 15,2 cm

Printer projecteerd een beeld dat 3% groter is
te weten een beeld van 10,5 x 15,7 cm
Laatst gewijzigd door 1 op Target, in totaal 5 keer gewijzigd.
jumpdog
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 582
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2005 18:53
WoonplaatsCOLON maarssenbroek

heb zelf een 30x45 afdruk laten maken van een bewerkte foto via combi.nl

je kunt op de site zelf aangeven hoe je de foto wilt hebben en ziet er ook een afdruk voorbeeld van....geen verlies en de afdruk is prima te noemen als je een voldoende groot bestand aanlevert..kwaliteit wordt aangegeven ..bestelling kon ik binnen twee dagen op halen..
afdruk centrale is fuij.....
Als je het niet maakt ..weet je nooit of het een mooie foto was geworden
Gebruikers-avatar
Tjitske
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 18 Apr 2005 19:52
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

mijn foto werd ook verkeerd gecropped bi j de Hema. Hij werd echter niet in elkaar gedrukt maar er was gewoon een stuk afgesneden :-S

Ik maak nu gewoon in photoshop een afbeelding met de juiste maten en dan laat ik het met witruimte afdrukken. Dan snij ik er thuis zelf wel een stuk af, dan ben ik er iig zeker van dat het goedkomt. Moet de foto trouwens nog ophalen dus weet niet zeker of het zo goedkomt :-)
Maarja ... dat is heel persoonlijk natuurlijk!
Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 | Canon EF 28-200/3.5-5.6 USM ø 72mm | Flashtrax XT 40GB |
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Target schreefCOLONik heb hier een lijst liggen die ik op een cursus heb gekregen.
Is ok de eerste keer dat ik die bekijk, kan er verder dus geen uitleg over geven. Ik zal de tekst volledig neerzetten, als er iets fout is, veronderstel ik dat iemand me wel verbeterd.

Beeldverlies voor digitale afdrukken.
3% beeldverlies voor digitale afdrukken

voorbeeld 10x15 cm
fotoformaat is 10,2 x 15,2 cm

Printer projecteerd een beeld dat 3% groter is
te weten een beeld van 10,5 x 15,7 cm
Klopt ongeveer. Het kleinbeeld 35mm formaat heeft een verhouding 2:3. Foto's worden dientengevolge meestal in dat formaat afgedrukt. Fotopapier is echter gebaseerd op inches en niet op cm. Wil je een foto afdrukken op 10x15cm, dan wordt dat inderdaad 10,2x15,2, omdat dat gelijk is aan 4inch x 6inch (=verhouding 2:3). Een foto op 20x30 is eigenlijk 20,3x30,5 (8x12inch). De vreemde eend in de bijt is het formaat 13x18cm (12,7x17,8cm = 5x7inch). Er zijn echter centrales die ook het foraat 13x19 aanbieden, omdat dat ruim een 1cm aan snijverlies scheelt.

Ik heb van mijn fotoleverancier geleerd dat ik mijn foto's bij moet snijden op een tiende cm nauwkeurig op 300dpi. Als ik mijn foto's vervolgens aanlever, worden ze zonder zichtbaar snijverlies geleverd. Omdat ik zelf de uitsnede bepaal in Photoshop, krijg ik dus precies datgene dat ik hebben wil. Zeker bij 13x19 is dat handig, omdat ik dan altijd wat snijverlies voor lief moet nemen. Dan bepaal ik liever zelf wat er af gaat.
Target
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2698
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2005 11:43
WoonplaatsCOLON Wuustwezel ( België )
CONTACTCOLON

ben nog niet toe aan afdrukken van foto's. Komt ooit nog wel, heb binnenkort een HP toestel dat ook foto's kan printen ( of ze goed zullen zijn, valt nog te bezien)
Kan ik al eens mee testen.
mwvdlee
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2005 10:46
WoonplaatsCOLON Bussum ('t Gooi), Nederland
CONTACTCOLON

Na wat pogingen bij mediamarkt, albert heijn en fuji kwam ik bij profotonet terecht (was vroeger agfanet). Welliswaar wat duurder maar de kwaliteit is stukken beter; vooral dat je hun ICC profiel kunt downloaden is érg prettig.
[size=75]Equipment: Me (and some tools)[/size]
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

mwvdlee schreefCOLONNa wat pogingen bij mediamarkt, albert heijn en fuji kwam ik bij profotonet terecht (was vroeger agfanet). Welliswaar wat duurder maar de kwaliteit is stukken beter; vooral dat je hun ICC profiel kunt downloaden is érg prettig.
Ik druk ook alleen maar bij profotonet af...
Als je de foto's voor 15:00 besteld, heb je ze de volgende dag netjes verpakt in huis met de rekening erbij.
Tijdens de bestelling kan je per foto op bewerken klikken en evt de rand iets omhoog of naar beneden doen als dat nodig mocht zijn.

Marian
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
md-foto
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2005 17:15
WoonplaatsCOLON deventer
CONTACTCOLON

Hoi,

Ik gebruik al jaren Colormailer (www.colormailer.nl). Erg handig is dat je alles kan laten afdrukken. Verschillende formaten en je kan aangeven of ze moeten snijden of juist niet. Je kan 2:3 nemen, maar ook 3:4. Je kan foto's schuiven zodat je ziet wat er precies op komt.

Alleen de ontwikkeling, nouja vooral verzending neemt wat tijd in beslag. Dag of 5.

Meer mensen ervaring met deze partij eigenlijk?


Marcel
[url=http://www.md-foto.nl]www.md-foto.nl[/url]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar