Hollandse Hits in Thialf

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
premiumblue
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 769
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005 06:50
WoonplaatsCOLON Tijnje, Fryslân
CONTACTCOLON

Afgelopen maandag naar het Tros Muziekfestival op het IJs in Thialf geweest. Omdat ik als Pers op papier stond kon ik pal voor het podium fotos maken. Graag jullie mening over onderstaande fotos.

Ik weet dat er vrij veel ruis in zit omdat ik op ISO1600 heb geschoten. Lager is voor mij nog niet mogelijk omdat mijn Tamron 28-300 lens een lichtsterkte heeft van 4-6.3 Bij volledige zoom dus 6.3.
Ik wil héél graag een 2.8 lens met deze zoomwaarden, maar deze zijn voor mij (nog) niet betaalbaar. Met minder zoom genoegen nemen vind ik lastig. Enige oplossing zou dan misschien zijn, omdat je op een lagere ISO kan schieten, om nadien de juiste compo uit de fotos te croppen, maar ik schiet liever direct op het moment zelf de compositie die ik dan voor ogen heb.

(EDIT 26-1-06: Aantal fotos gehalveerd, was inderdaad een beetje teveel van het goede)


1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 2 op premiumblue, in totaal 26 keer gewijzigd.
EOS 7D + grip, EOS 50D +grip ,Canon 70-200 F2.8L; Canon 100-400L, Canon 17-40 F4 L, Tamron 90mm 2.8 Macro, 2x Speedlite 430EX... en dat alles in een Vanguard Oregon 58 rugzak.
WillyZ

Damnnnnnn hier wou ik heen :( koos alberts , frans bouwer , Jan smit ben ik fan van :lol:

Nee maar de foto's zijn btje onscherp probeer eens te sharpen met photoshop maak je ze wat scherper mee .

Sommige foto's zijn ook iets aan de donkere kant
Gebruikers-avatar
bgitmans
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 754
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2005 11:13
WoonplaatsCOLON Boxtel
CONTACTCOLON

Zoals Thalita al aangeeft sommige foto's zijn niet helemaal scherp.
Ik denk dat dit komt door bewegings onscherpte omdat je zelf aangeeft op 300 mm te hebben geschoten. Dit is vooral te zien op de close ups.
Verder zou ik proberen om iets meer lijf van de artisten er op te zetten omdat dit ook heel erg met de show te maken heeft.
Op iso 1600 is de ruis eigenlijk nog best acceptabel als je er maar op de goede manier mee omgaat.
dwz foto onderbelichten en niet meer bijtrekken in photoshop want dan komt de ruis ook erg naar voren.
[url=http://www.bgitmans.nl]www.bgitmans.nl[/url]
RiniB
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1295
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2004 08:46
WoonplaatsCOLON Arnhem

Ik heb een tip: als je meer inhoudelijk commentaar wilt, moet je zelf een voorselectie maken, en niet zoveel foto`s posten. Zoek zelf eerst een de mooiste uit, en laat die hier zien... :wink:

Groeten,

Reinier
Rugzak vol met apparatuur.....
Gebruikers-avatar
premiumblue
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 769
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005 06:50
WoonplaatsCOLON Tijnje, Fryslân
CONTACTCOLON

RiniB schreefCOLONIk heb een tip: als je meer inhoudelijk commentaar wilt, moet je zelf een voorselectie maken, en niet zoveel foto`s posten. Zoek zelf eerst een de mooiste uit, en laat die hier zien... :wink:

Groeten,

Reinier
Heb de selectie teruggebracht naar 12 stuks :D
Het is al een selectie uit totaal zo'n 300 stuks.
EOS 7D + grip, EOS 50D +grip ,Canon 70-200 F2.8L; Canon 100-400L, Canon 17-40 F4 L, Tamron 90mm 2.8 Macro, 2x Speedlite 430EX... en dat alles in een Vanguard Oregon 58 rugzak.
Gebruikers-avatar
Jazzs
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 184
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2005 17:39
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

#1: niet echt scherp, foto had iets meer naar rechts geschoten mogen worden waardoor de vrouw niet zo afgesneden zou zijn. Wel een leuk moment te pakken
#2: mijn aandacht gaat meer uit naar de mannen die het script? (groene bladen) aan het lezen zijn dan naar jan smit, die had ik er denk ik af-gecropt.
#3: Mooie foto, was qua compositie wellicht mooier als hij op 1/3 van rechts zou staan ipv in het midden
#4: erg veel ruis, jammer want verder wel een mooie foto
(wat is die grijze cirkel / lijn rechts boven zijn hoofd?)
#5: nice, voor perfectie had misschien een stuk van het dak weggecropt kunnen worden,voegt niks toe aan de foto
#6: doet me niet zo veel
#7: jammer dat jan smit zijn ogen half dicht heeft maar een goede foto verder
#8: had het persoonlijk mooier gevonden als hij aan de linkerkant van de foto zou staan, omdat hij naar rechts kijkt, verder ok
#9: mooi moment te pakken, leuke foto
#10 & 11: tecnisch wel ok, niet echt mooie gelaatsuitdrukking
#12: voor mij verreweg de mooiste uit de serie, geeft een mooi sfeerbeeld weer. Ook een erg leuk moment waarop hij de hand van dat jongetje pakt.. Alleen jammer van dat verhoogde podium op de voorgrond.

hopelijk kan je er wat mee..
[size=75] | Canon 30d + 300d | 580exII + 420ex | 15mm fisheye f2.8 | 17-40 f4 L | 60mm f2.8 macro | 70-200 2.8 IS L [/size]
Bartjebart
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2113
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 15:13
WoonplaatsCOLON Coevorden
CONTACTCOLON

Op zich leuke foto's, maar lang niet allemaal scherp. En je noemt in je startpost composities die je voor ogen hebt, maar wat me aan de composities opvalt is dat ze allemaal nogal centraal zijn, d.w.z. je onderwerp staat nogal in het midden. Daardoor wordt het geheel nogal stijfjes en kijken de foto's niet echt lekker.
[url]http://www.bartgrendelman.nl[/url]
Marcia
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2006 12:10
WoonplaatsCOLON Utrecht

premiumblue schreefCOLONAfgelopen maandag naar het Tros Muziekfestival op het IJs in Thialf geweest. Omdat ik als Pers op papier stond kon ik pal voor het podium fotos maken. Graag jullie mening over onderstaande fotos.

Ik weet dat er vrij veel ruis in zit omdat ik op ISO1600 heb geschoten. Lager is voor mij nog niet mogelijk omdat mijn Tamron 28-300 lens een lichtsterkte heeft van 4-6.3 Bij volledige zoom dus 6.3.
Ik wil héél graag een 2.8 lens met deze zoomwaarden, maar deze zijn voor mij (nog) niet betaalbaar. Met minder zoom genoegen nemen vind ik lastig. Enige oplossing zou dan misschien zijn, omdat je op een lagere ISO kan schieten, om nadien de juiste compo uit de fotos te croppen, maar ik schiet liever direct op het moment zelf de compositie die ik dan voor ogen heb.

(EDIT 26-1-06: Aantal fotos gehalveerd, was inderdaad een beetje teveel van het goede)

[mod break: sullivan]Ik heb de foto's uit de quote gehaald. Dit heeft geen toegevoegde waarde.[/mod break]
Hoi, ik reageer misschien een beetje laat, maar zag nu pas dat dit forum bestond. Ik heb zelf ook sinds kort de EOS 350 D en heb ook geprobeerd foto's te maken, alleen vanuit de zaal, bij Rene Froger. Ik heb ook de 1600 gebruikt, je mocht namelijk niet flitsen. Wat ik wilde vragen is, jouw foto's zijn erg goed vind ik, heb jij een statief gebruikt, of zo uit de hand?

Marian van Soest
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

De foto's zijn in elk geval scherp genoeg voor mij om te zien dat dhr. Koos A. (hij is een collega-rolstoelgebruiker) in een Quickie rond rijdt kennelijk.... Baggerstoel en ik begrijp niet dat iemand van zijn allure (al snap ik daar persoonlijk weinig van, maar laat dat misschien maar eens aan MIJ liggen... WHAHAHAHAHAHA...) niet in een meer rolls royce achtige wheelchair kan plaatsnemen...

Zo zie je maar... managers maakt het nix uit... als je maar ZINGT... KRENG :D

Verder sluit ik me aan bij vorige commentaren, maar kon mijn voetnootje ff niet binnenhouden, waarvoor mijn nederige excuses... whahahahahahaha... (not helemaal ;) ).
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar