Vuurshow @ Bal du Masque

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Jennifer
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2005 04:54
CONTACTCOLON

Afgelopen zaterdag had ik de eer om een van de fotografen te zijn tijdens het Bal du Masque. Om jullie een beetje mee te laten genieten, hier een paar fotootjes ;)

#1
Afbeelding

#2
Afbeelding

#3
Afbeelding

#4
Afbeelding

#5
Afbeelding

#6
Afbeelding

#7
Afbeelding[/img][/url]
[size=75]
"I can't find shelter in this world
I'm searching for another world
where I feel safe"
Icon of Coil - Shelter

Jennifer Bosters / jbosters@xs4all.nl / Portfolio @ http://www.invisibleimagery.nl/ / Livejournal @ http://www.livejournal.com/users/jenni_b68/
[/size]
Target
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2698
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2005 11:43
WoonplaatsCOLON Wuustwezel ( België )
CONTACTCOLON

ik vind ze mooi.
Bartjebart
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2113
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 15:13
WoonplaatsCOLON Coevorden
CONTACTCOLON

Ik vind het bij dit soort foto's altijd mooi als het zwart lekker dicht zit, zoals bij foto 5. Bij bijvoorbeeld foto 2 was het denk ik mooier geweest als je het daar ook iets sterker door had gevoerd. Dan had er net iets meer contrast in de foto gezeten en dat zou hem nog net iets sterker maken. Maar verder goede serie.
[url]http://www.bartgrendelman.nl[/url]
Gebruikers-avatar
premiumblue
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 769
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005 06:50
WoonplaatsCOLON Tijnje, Fryslân
CONTACTCOLON

Foto 1 vindt ik schitterend !
De vlammen die zo goed als gespiegeld zijn, en de uitstraling van het gezicht spreken me zeer aan.

Foto 6 vindt ik net iets te donker.
En in foto 7 is me niet helemaal duidelijk wat nu het onderwerp is.
EOS 7D + grip, EOS 50D +grip ,Canon 70-200 F2.8L; Canon 100-400L, Canon 17-40 F4 L, Tamron 90mm 2.8 Macro, 2x Speedlite 430EX... en dat alles in een Vanguard Oregon 58 rugzak.
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Taferelen 1 en 2 hebben topplaten oplevert!!! :D
Maar dat wist je natuurlijk al van te voren :wink:

Verder zal je het wel niet makkelijk hebben gehad tussen al die mensen daar.

Jammer dat ik niet mee kon.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
thefly
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON 19 Mei 2005 22:24

Foto 1 vind ik toch wel heel erg gaaf geworden, de gezichtsuitdrukking en de vlammen die haar omringen echt een heel erg gave foto. De andere foto`s spreken mij wat minder aan.

Alex
Flying Thunderball
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 145
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2005 16:10

Mooie series!
Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 | EF 50mm 1.8 | EF 70-200 4L USM
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Hallo Jennifer!

Mooie serie! Daar had ik ook wel bij willen zijn!

#1 vind ik het mooist, de organisatoren blijkbaar ook, want ik zag dat ze die foto op de website geplaatst hebben, op het gedeelte waar de artiesten gepresenteerd worden.

Wanneer wordt het volgende Bal gehouden? Is het mogelijk om er met meerdere mensen van Eos Digitaal naar toe te gaan...want ik wil wel! (als fotograaf, niet als gothic of anderzins uitgedost individu.. :twisted: :twisted: )...

Goth...eh...groet,

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Jennifer
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2005 04:54
CONTACTCOLON

ErikDignum schreefCOLONHallo Jennifer!

Mooie serie! Daar had ik ook wel bij willen zijn!

#1 vind ik het mooist, de organisatoren blijkbaar ook, want ik zag dat ze die foto op de website geplaatst hebben, op het gedeelte waar de artiesten gepresenteerd worden.
Thanx en yupz...ik zag het ook al in een berichtje van de organisatrice ;).
ErikDignum schreefCOLONWanneer wordt het volgende Bal gehouden? Is het mogelijk om er met meerdere mensen van Eos Digitaal naar toe te gaan...want ik wil wel! (als fotograaf, niet als gothic of anderzins uitgedost individu.. :twisted: :twisted: )...
Het antwoord op die vraag is denk ik een veelwerf "NEEEN!!!". Ik kan niet spreken namens de organisatie ofzo, maar het algemene gevoel in de scene is nog altijd dat we absoluut niet houden van pottekijkers. Waarom denk je dat er een harde dresscode geldt? Juist, precies... om voyeurs buiten de deur te houden; voor een underground fetish feestje zou je vast deze vraag niet stellen, waarom dan wel bij een underground goth feest? Nuja een kreet als "... of anderzins uitgedost individu..." zegt mij genoeg :twisted: :twisted:

Edit: en ow, ik begrijp best dat redelijk wat fotografen graag eens in een scene als de mijne zouden willen kunnen schieten ;) Helaas is onze ervaring dan weer dat te veel fotografen puur aapjes willen kijken.
[size=75]
"I can't find shelter in this world
I'm searching for another world
where I feel safe"
Icon of Coil - Shelter

Jennifer Bosters / jbosters@xs4all.nl / Portfolio @ http://www.invisibleimagery.nl/ / Livejournal @ http://www.livejournal.com/users/jenni_b68/
[/size]
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Jennifer schreefCOLON
ErikDignum schreefCOLONWanneer wordt het volgende Bal gehouden? Is het mogelijk om er met meerdere mensen van Eos Digitaal naar toe te gaan...want ik wil wel! (als fotograaf, niet als gothic of anderzins uitgedost individu.. :twisted: :twisted: )...
Het antwoord op die vraag is denk ik een veelwerf "NEEEN!!!". Ik kan niet spreken namens de organisatie ofzo, maar het algemene gevoel in de scene is nog altijd dat we absoluut niet houden van pottekijkers. Waarom denk je dat er een harde dresscode geldt? Juist, precies... om voyeurs buiten de deur te houden; voor een underground fetish feestje zou je vast deze vraag niet stellen, waarom dan wel bij een underground goth feest? Nuja een kreet als "... of anderzins uitgedost individu..." zegt mij genoeg :twisted: :twisted:

Edit: en ow, ik begrijp best dat redelijk wat fotografen graag eens in een scene als de mijne zouden willen kunnen schieten ;) Helaas is onze ervaring dan weer dat te veel fotografen puur aapjes willen kijken.
Enerzijds begrijp ik het uiteraard, anderzijds....jammer. Dan komend jaar naar iets wat er een beetje op lijkt...Elf Fantasy Fair...

Tenslotte, mijn kreet "of anderzins uitgedost individu" is absoluut niet gekscherend of denigrerend of iets in die trend bedoelt.
Ik vind het prachtig en heel bijzonder hoe mensen als op het Bal Masque of de Elf Fantasy Fair zich presenteren. Ik vind het ontzettend leuk om zulke mensen te fotograferen, alleen, om mezelf op een dergelijke wijze te presenteren, dat vind ik weer geen goed plan, daar houd ik gewoon niet van. Hoewel ik wel in februari ivm een Bal Masque van mijn werk een uitzondering ga maken.

Groet,

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Jennifer
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2005 04:54
CONTACTCOLON

ErikDignum schreefCOLON Enerzijds begrijp ik het uiteraard, anderzijds....jammer. Dan komend jaar naar iets wat er een beetje op lijkt...Elf Fantasy Fair...

Tenslotte, mijn kreet "of anderzins uitgedost individu" is absoluut niet gekscherend of denigrerend of iets in die trend bedoelt.
Ik vind het prachtig en heel bijzonder hoe mensen als op het Bal Masque of de Elf Fantasy Fair zich presenteren. Ik vind het ontzettend leuk om zulke mensen te fotograferen, alleen, om mezelf op een dergelijke wijze te presenteren, dat vind ik weer geen goed plan, daar houd ik gewoon niet van. Hoewel ik wel in februari ivm een Bal Masque van mijn werk een uitzondering ga maken.
Goed dat je wel even die edit deed om dat recht te zetten, dan verstaan we elkaar beter enzo :)

En uiteraard begrijp ik dat je het jammer vindt... dat zou ik het ook vinden namelijk als het andersom was. Feitelijk hangt alles gewoon vooral samen met de term "underground": een kleine scene waarnaar vanaf buiten soms heel vreemd gekeken wordt; denk maar eens bijvoorbeeld aan de media coverage over alles wat gothic genoemd wordt (terwijl het vaker wel dan niet dan eigenlijk uitwassen van gothic metal zijn). Voeg daar dan nog een stapel slechte ervaringen bij met fotografen die zich als klootzakken/aapjeskijkers gedragen en ik hoef niets meer uit te leggen. Je hebt helaas maar een paar rotte appels nodig om het voor alle anderen van goede wil te verpesten. Plus dat er op een zeker moment op de Medusa feesten bij wijze van spreken meer fotografen rondliepen dan echte gasten; ergo alle feesten die daaruit zijn voortgekomen leggen nu een cameraverbod neer en regelen zelf een huisfotograaf uit de scene.

Er zijn verder inderdaad nog meer dan genoeg andere festiviteiten: EFF is er eentje; anderen zijn dan: Castlefest, diverse dingen in het Archeon en het Summer Darkness festival in Utrecht. Die laatste is dan wel voor een groot deel in besloten locaties (lees betaalde toegang), maar heeft een aantal op het Utrechtse publiek gerichte onderdelen.
[size=75]
"I can't find shelter in this world
I'm searching for another world
where I feel safe"
Icon of Coil - Shelter

Jennifer Bosters / jbosters@xs4all.nl / Portfolio @ http://www.invisibleimagery.nl/ / Livejournal @ http://www.livejournal.com/users/jenni_b68/
[/size]
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Mooi werk, my kinda scene. En, Gothic? Moet er altijd vreselijk van glimlachen. Vooral als ze mijn jeugdmuziek als Gothic bestempelen. Die wizard ken ik nog van ELf FF. Nummer 2 heeft het helemaal voor mij ;)
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
Jennifer
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2005 04:54
CONTACTCOLON

Kropot schreefCOLONMooi werk, my kinda scene. En, Gothic? Moet er altijd vreselijk van glimlachen. Vooral als ze mijn jeugdmuziek als Gothic bestempelen. Die wizard ken ik nog van ELf FF. Nummer 2 heeft het helemaal voor mij ;)
thanx :)
Je bent niet de enige die dan gaat glimlachen. "vroeger heette dat nog gewoon punk en new-wave", maar goed dat geldt dan ook alleen maar voor het old-skool spul en leg dat maar eens uit aan een 16-jarige puppy goth ;)
[size=75]
"I can't find shelter in this world
I'm searching for another world
where I feel safe"
Icon of Coil - Shelter

Jennifer Bosters / jbosters@xs4all.nl / Portfolio @ http://www.invisibleimagery.nl/ / Livejournal @ http://www.livejournal.com/users/jenni_b68/
[/size]
Bartje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 677
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2004 00:49
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Gave foto's!
[size=75]30D - BG-E2 Grip - EF-S 18-55 - EF 70-200/2.8 L - EF 28/2.8 - EF 50/1.8 - AF 28-75/2.8 - Peleng 8/3.5 8A
Canon 580EX II[/size]
[url=http://www.bartnotermans.com]bartnotermans.com[/url]
Gebruikers-avatar
Spike
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 874
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Knap stukje werk. Pittige belichting denk ik. Kun je een tipje van de sluiter oplichten hoe je de belichting hebt gedaan? Waar je bijvoorbeeld op belicht hebt?
[size=75]AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light.[/size]
Solinger
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 102
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2006 22:38
WoonplaatsCOLON California

Wow. #1 is great! Perfect subject for a square crop too.
[b]Sam[/b]

I am an American. I love the photos here and I have been using an online translator to read the posts. I look forward to learning a lot from you all through your images.
Jennifer
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2005 04:54
CONTACTCOLON

Spike schreefCOLONKnap stukje werk. Pittige belichting denk ik. Kun je een tipje van de sluiter oplichten hoe je de belichting hebt gedaan? Waar je bijvoorbeeld op belicht hebt?

Thanx en de bulk van die info staat al bij foto's zelf natuurlijk in de vorm van de exif gegevens. De show van de magiës wel redelijk statisch qua licht, wel donker, dat wel. Bij de vuurshow uiteraard een constant veranderend licht (duh... VUUR!), dus daar ben ik naar raw ipv de gebruikelijk jpeg stand bij optredens gegaan. Puur om achteraf dat ongeveer +/- 1,5 stop bereik voor aanpassingen over te houden. Allemaal niet echt spannend dus :)
[size=75]
"I can't find shelter in this world
I'm searching for another world
where I feel safe"
Icon of Coil - Shelter

Jennifer Bosters / jbosters@xs4all.nl / Portfolio @ http://www.invisibleimagery.nl/ / Livejournal @ http://www.livejournal.com/users/jenni_b68/
[/size]
Gebruikers-avatar
Funnie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 19:50
WoonplaatsCOLON geldrop
CONTACTCOLON

Misschien steld het voor jou niks voor, maar ik vind het prachtig die reeks.

Das nu precies het leuke van digitale fotografie, is een plaatje net niet helemaal zoals je het wil, dan pas je het toch aan.

Fotografeer je veel in de gothic wereld?

Greetz

Wendy
Mijn mening is niet heilig maar soms wel ongezouten.
Gebruikers-avatar
Spike
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 874
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Jennifer schreefCOLON
Spike schreefCOLONKnap stukje werk. Pittige belichting denk ik. Kun je een tipje van de sluiter oplichten hoe je de belichting hebt gedaan? Waar je bijvoorbeeld op belicht hebt?

Thanx en de bulk van die info staat al bij foto's zelf natuurlijk in de vorm van de exif gegevens. De show van de magiës wel redelijk statisch qua licht, wel donker, dat wel. Bij de vuurshow uiteraard een constant veranderend licht (duh... VUUR!), dus daar ben ik naar raw ipv de gebruikelijk jpeg stand bij optredens gegaan. Puur om achteraf dat ongeveer +/- 1,5 stop bereik voor aanpassingen over te houden. Allemaal niet echt spannend dus :)
Exif is altijd mooi, maar ik bedoel eigenlijk waar je op belicht hebt. Heb je een lichtmeting gedaan op het vuur en de achtergrond en daar het gemiddelde van genomen?
[size=75]AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light.[/size]
Jennifer
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2005 04:54
CONTACTCOLON

Spike schreefCOLON
Jennifer schreefCOLON
Spike schreefCOLONKnap stukje werk. Pittige belichting denk ik. Kun je een tipje van de sluiter oplichten hoe je de belichting hebt gedaan? Waar je bijvoorbeeld op belicht hebt?

Thanx en de bulk van die info staat al bij foto's zelf natuurlijk in de vorm van de exif gegevens. De show van de magiës wel redelijk statisch qua licht, wel donker, dat wel. Bij de vuurshow uiteraard een constant veranderend licht (duh... VUUR!), dus daar ben ik naar raw ipv de gebruikelijk jpeg stand bij optredens gegaan. Puur om achteraf dat ongeveer +/- 1,5 stop bereik voor aanpassingen over te houden. Allemaal niet echt spannend dus :)
Exif is altijd mooi, maar ik bedoel eigenlijk waar je op belicht hebt. Heb je een lichtmeting gedaan op het vuur en de achtergrond en daar het gemiddelde van genomen?
Alsof je daar tijd voor hebt bij een nogal dynamische show :lol: Nee dus, puur op de M, sluitertijd redelijk stabiel houden en op gegist bestek f aanpassen. Alles handwerk dus, omdat de automaat het absoluut niet meer kon bijbenen :P
[size=75]
"I can't find shelter in this world
I'm searching for another world
where I feel safe"
Icon of Coil - Shelter

Jennifer Bosters / jbosters@xs4all.nl / Portfolio @ http://www.invisibleimagery.nl/ / Livejournal @ http://www.livejournal.com/users/jenni_b68/
[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar