Canon EOS 350D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Rubiquil
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2006 15:11

Zoals hier te lezen valt bij 'even voorstellen' wil ik waarschijnlijk de 350D aanschaffen.

Of ik hem in de winkel haal, of op internet bestel weet ik nog niet. Daarom vraag ik nu ook aan jullie wat het slimste is (eventuele garantie etc).

En wat adviseren jullie mij? Wat zou je zelf aanschaffen (en wat vooral niet) en waarom? Dus ik heb het dan over eventuele lenzen, of gewoon een kit of alleen de 'standaard' lens.
Kom maar op!

En nog iets, een camera verzekeren? Wie wel en wie niet?
th0m
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Delft
CONTACTCOLON

Ik heb destijds (en dan hebben we het over april vorig jaar) mijn 350D via digicamshop.nl, die toen de goedkoopste betrouwbare online winkel was. Ik had daarvoor nog nooit met een DSLR or SLR gefotografeerd, alleen met een Sony P-72 en een Sony F707. Ik had de camera ook nog nooit in mijn handen gehad oid. De service was heel goed, en volgens mij maakt het qua garantie niet uit (misschien dat je extra garantie kunt kopen in een winkel)

De reden dat ik toen die camera kocht was omdat het, afgezien van de 300D, de goedkoopste dSLR was toen. Ik ben niet voor de 300D gegaan omdat het me stom leek een model te nemen dat verouderd was, en maar iets van 100 euro minder kostte. Achteraf gezien ben ik zeer blij geweest met mijn keuze, en heb ik het idee dat de 350D een zeer capabele camera is.

Of dit ook voor jou zo is weet ik niet, ik weet niet wat jouw ervaring is met fotografie. Misschien kun je ons vertellen of je al lenzen hebt, of je al met DSLR's/SLR's hebt geschoten, hoe vaak je 'm gaat gebruiken, waarvoor etc.

Qua verzekering sluit ik die af als ik op vakantie ga, verder niet eigenlijk, of dat de beste keuze is weet ik niet, toen ik op vakantie ging had ik alleen de kit, terwijl ik nu rond de 2500 euro aan spul heb. Heb daar zelf niet zo over nagedacht.
[size=75]EOS 50E[color=#FF6600]_[/color] EOS 350D + grip [color=#FF6600]_[/color] (sh)(k)itlens [color=#FF6600]_[/color] 10-22 f3.5-4.5 [color=#FF6600]_[/color] 70-200 f4[color=#FF0000]L[/color] [color=#FF6600]_[/color] 28mm f1.8 [color=#FF6600]_[/color] 50mm f1.8 II [color=#FF6600]_[/color] Peleng 8mm f3.5


[color=#FF0000][url]http://www.pbase.com/th0m[/url][/color][/size]
Gebruikers-avatar
Roth-Mastwq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1854
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2005 17:59
WoonplaatsCOLON Emmer-Compascuum

Ytos schreefCOLONWelkom op EOSDigitaal.nl.

Kijk voor je vraag even in Fotozaken en leveranciers. Daar staat vast informatie. Zelf weet ik dat Foto Konijnenberg (www.koopdigitaal.nl) meestal ook wel goed zit met z'n prijzen. Anders zijn er nog Corne van Iperen (www.cornevaniperen.nl) en mijnheer... in Woudenberg (ben z'n naam even kwijt, wordt hier vast aangevuld ;)).
Crown
Roth-Mastwq schreefCOLONDe bekende namen zijn al gegeven dus dan maar WELKOM! :)

Maar kijk eens verder hier op het forum volgens mij is er eens een poll geweest waar de vraag was van kit lens of niet - en de uitslag was volgens mij van niet - als ik het had geweten had ik het ook niet gedaan en een andere lens bij de body gekocht.

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... ll+kitlens
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... ll+kitlens
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... highlight=
Veel: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=11390
Laatst gewijzigd door 1 op Roth-Mastwq, in totaal 24 keer gewijzigd.
[url=http://www.300d.nl/forum/album_personal.php?user_id=2924][size=84][color=blue][b]Roth-Mastwq[/b][/color][/size][/url]

Spul [img]http://i18.photobucket.com/albums/b139/Roth-Mastwq/9206180604026209d38285.gif[/img]

[size=75][b][color=red][i]"Wat voor camera is dat? Een Canon? Ik dacht dat jij met Nikon schoot! [/i]En wat voor lenzen gaan daar dan op?"[/color][/b][/size]
Gebruikers-avatar
rsmt
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 320
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2005 19:34
CONTACTCOLON

Als ik nu opnieuw zou moeten kopen:

Bij mijn vaste winkel (maakt bijv. gratis mijn sensor schoon als het nodig is :D ), maar nu zeker zonder kitlens. Neus maar eens flink rond hier, dan zie je dat er betaalbare betere lenzen zijn dan de kitlens.

M.b.t. verzekering valt bij mij alles onder de uitgebreide inboedel- en reisverzekering.

Succes en groet,
Ron.
"[b]A smile is the shortest distance between two people[/b]" - Victor Borge

[size=75][b][color=blue]EOS 50D[/color][/b] | BG-E2N | Canon 17-55 F2.8 | Sigma 70-200 F2.8 | Sigma Converter 1.4 EX | EF 50 f/1.8 II | Speedlite 580 EX II |[/size]
Gebruikers-avatar
kwanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Heiloo

Ik heb mn camera bij een vakhandel gekocht, maar dat is een persoonlijk gevoel. Als ik vragen of iets dergelijk heb kan ik daar makkelijk binnenstappen. Ik heb mn lenzen daar ook gekocht (cameraland.nl btw), zodat ik bij evt. problemen niet te horen kan krijgen "Ligt aan de lens, probeert U het maar bij de verkoper daarvan...".

Mbt verzekering: Ik heb een speciale waardeverzekering als aanvulling op mijn inboedelverzekering (kan alleen als aanvulling!). Kost 20 euro per jaar per 1000 euro verzekerd bedrag en keert ook uit als ik bv uit mijn handen laat vallen. Tevens betalen ze vervangingswaarde, dus geen dagwaarde! En kost me dus een euro of 2 per maand.
30D en spul...
Gebruikers-avatar
m@rk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 970
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2005 19:24

ik heb ook bij de vakhandel hier in de buurt gekocht.

Had eerst een 350d besteld bij pixmania.Maar dat liep helemaal mis. Geld snel weer teruh gehad, dat wel.

Toen smiddags naar de betreffende winkel toe, kreeg persoonlijk advies, uitgebreid testen en de aanschaf prijs was precies 49 euro meer !!!

Heb daar ook mijn 70-300mm gekocht !

M@rk
Peter Rotterdam
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2006 01:50

Ik adviseer je om de camera bij de vakhandel te kopen. Ik weet niet waar je woont maar v/d Waal in Schiedam is een erg goede fotozaak.

http://www.fotovanderwaal.nl

Sucses

Peter
Canon EOS 400d BG-E3 EFS 17-85 EF 70-300 Speedlite 580 EX
Rubiquil
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2006 15:11

th0m schreefCOLONOf dit ook voor jou zo is weet ik niet, ik weet niet wat jouw ervaring is met fotografie. Misschien kun je ons vertellen of je al lenzen hebt, of je al met DSLR's/SLR's hebt geschoten, hoe vaak je 'm gaat gebruiken, waarvoor etc.
Ik heb een dag de bruiloft van mijn neef gevolgd met zijn Nikon D70 en daar zat ook een goede lens op, welke weet ik niet :oops: , ben een beginner.

Dit beviel me goed en ging me eigenlijk wel goed af. Ik vond het leuk om met de instellingen 'te spelen' om leuke plaatjes te schieten.

Mijn hoofddoel is mijn reis naar Zuid Afrika. Verder wil ik de camera gebruiken voor verschillende zaken, portretten, natuur, dier, voorwerpen, sport, noem maar op.

Dus ik moet mezelf maar eens flink gaan orrienteren op lenzen, en me ook afvragen wat voor lens ik nodig heb als ik 'zoals je op tv ziet' een wild beest (leeuw oid) wil fotograferen, want dat hoop ik wel te doen!
Gebruikers-avatar
kwanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Heiloo

Oh je wilt leeuwen fotograferen?
Dan moet je een D350 kopen met een Canon EF 600 F4L IS USM lens, dan ben je inclusief camera voor minder dan 8500 euro klaar!

Nee, maar serieus: je moet eerst bepalen wat je wil gaan uitgeven, dan kan je de lens (lenzen) zoeken die daar bij passen.
Succes!
30D en spul...
Rubiquil
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2006 15:11

hobbykip schreefCOLONOh je wilt leeuwen fotograferen?
Dan moet je een D350 kopen met een Canon EF 600 F4L IS USM lens, dan ben je inclusief camera voor minder dan 8500 euro klaar!

Nee, maar serieus: je moet eerst bepalen wat je wil gaan uitgeven, dan kan je de lens (lenzen) zoeken die daar bij passen.
Succes!
Dat ben ik nu dus ook aan het doen.

Graag wil ik dus weten met wat voor lens je het beste als 'standaard' lens kunt nemen, als amateurfotograaf.
Welke lens dus veelzijdig is en voor welke doeleinden deze geschikt is.
Ik wil geen rommel kopen, graag een lens waarmee ik tevreden ben.

Ik heb een ruim budget genomen om goede aparatuur te kopen, maar 8000 euro is net iets te veel :wink:

En van dat 'leeuwen fotograferen'. Tja, ik wist niet goed hoe ik dat neer moest zetten. Ik bedoel hiermee dat het niet zo moet zijn dat als het er op aan komt en ik in Afrika ben, dat mijn lens dan niet goed genoeg is.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is wat ik bedoel...
George
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 16 Jun 2004 13:09

zoals al eerder is gemeld, koop bij een vakhandel maar laat je neit oplichten door die gasten. Knijnenberg in Den Ham is ook eenvakhandel en vaak veel geodkoper.
Ander voordeel van kopen bij een vakhandel is dat je kunt testen en gelijk kunt zien of er stof op je sensor zit. Dit is bijna altijd het geval, en je kunt ze verplichten om de sensor schoont te maken anders geen verkoop.
Wat voor lens het beste is, is moeilijk te zeggen. Dat ligt een beetje aan je eigen budget, maar wat volgens mij aan teraden is is de 28/135 IS mooii bereik voor de meest voorkomende foto momenten. Echter om een leeuw op de foto te zetten denk ik toch iets te weinig. Daar zou je toch minimaal 300 mm nodig hebben. Ga je vogeltjes kieken heb je aan 500 mm nog tekort.
MIjn ideale combinatie zou zijn de 24/105 IS L - 70/200 L - en dan een 400 prime. eventueel met een 1.4 of 2.0 converter, wellicht dat een 17/40 L nog leuk zou zijn voor de groothoek.

VAn vrezekeringen heb ik zoveel verstand dat (niet dus) de premiesdusdanig hoog worden dat het een niet tegen het ander opweegt.
Zie een eerder voorbeeld met een premie van 20 euro tegen het verzekerde bedrag van 1000 euro.
Als je mijn lijstje opteld kom je aan een veelvoud van die 1000 euro uit.
Ik hoop dat je er iets aanhebt.
Adrie
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2005 22:47
WoonplaatsCOLON ergens

Hoi,

Leuk dat je de stap naar een 350D overweegt. Ik heb die eind April vorig jaar gedaan. En heb er géén seconde spijt van :o .
Waar je de camera en aanverwante artikelen gaat kopen, is en blijft een persoonlijke keuze.
De een shopt op Internet, de ander wil in een "life" winkel kopen. Alles heeft zijn voor's en tegen's.
Het grote voordeel van Internet is dat je vanuit je gemakkelijk stoeltje veel prijzen kunt vergelijken en...
héél veel kunt leren van je digi"collega's" op forum's als dit.
Ik persoonlijk schat dit laatste véél hoger in dan een eenmans fotozaak :) . Meer meningen :P .

Ik heb prijzen op Internet vergeleken b.v. via "www.tweakers.net" en "www.kieskeurig.nl".
Met een Internetadres en behoorlijk scherpe prijs van een Nederlandse Canon van een reguliere zaak ben ik naar BCC gestapt.
Omdat zij schermen met "laagste prijs garantie" kocht ik de 350D daar op dat moment voor €849,- terwijl de scherpste prijs van een
Internetwinkel €835,- was (op dat moment) 8) .

De tijd daarna heb ik nog wat andere accesoires gekocht, zoals een tasje, een gebruikte Tamron 28-200 XR, een gebruikte flitser Metz 54 MZ4,
enkele geheugenkaartjes, 12 volts lader + extra batterij en zo... :wink:

Als ik deze stap over zou moeten doen zou ik hem nagenoeg hetzelfde doen.
Nu, zo'n 3000 fotootjes verder, ben ik nog 400% tevreden over mijn apparatuur. En... moet nog voldoende leren... 8)

Succes!!
Ride on...(nu even niet... 't is me te zout... :mrgreen: )
(en behoorlijk fris...)
Greeetingz
adrie
sommigen worden gemaakt
Gebruikers-avatar
Thomas Wilmes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 360
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 20:00
WoonplaatsCOLON Maastricht

Zelf heb ik ook de 350D en ben er zeer tevreden over. Sommigen vinden de camera wat te klein, voor mij was dit net een goede reden om 'm te kopen.

Erg leuke camera, en ik denk dat mijn volgende pas weer een wordt die full frame is. Tegen die tijd zijn die camera's ook weer wat betaalbaarder denk ik.

Over je keuze van de objectieven.

Ik ken niet veel mensen die leeuwen fotograferen en zou je zo niet kunnen zeggen welke lens daarvoor het best geschikt is.
Wat me ook leuk lijkt op zo'n reis is om veel groothoek te fotograferen en dan redelijk dichtbij. Dit levert meestal scherpe platen op die ook interessant zijn om te bekijken.
Ik merk nu ook dat ik steeds meer naar de groothoek grijp. Hoewel ik niet echt de mogelijkheid heb tot groothoek 24mm wordt ongeveer 38mm

Dan het geld wat toch belangrijk is.
Meer geld is meestal betere kwaliteit waar je langer plezier van hebt.
Het L glas van Canon is erg goed zo het schijnt, en tot nu toe heb ik zelf ook geen klachten hierover.
Ik heb bijna meteen de 24-70 2.8L en de 70-200 4L erbij gekocht.
Eerst een tijd uitgeprobeerd met de standaard 50.mm 1.8 lens. Nog steeds een zeer mooie lens voor het geld.
De kitlens heb ik haast nooit gebruikt. Dus die zou ik niet erbij kopen.
Zoek je een leuke combi uit.
Van 24-400 mm in totaal bijv. met drie lenzen zoals hierboven al werd beschreven.
24-70 2.8 L
70-200 2.8/4 L
nog een prime 400...?



Tom.
Eos 5D / 35L / 85L
Rubiquil
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2006 15:11

Allemaal bedankt voor de informatie en tips! Ik zal er zeker wat mee gaan doen!
Ook leuk om te horen van gebruikers dat de 350D goed bevalt, maarja wat wil je op een eos forum :wink:
Als ik mijn keuze gemaakt heb, zullen jullie dat snel horen !
Thomas Wilmes schreefCOLONZelf heb ik ook de 350D en ben er zeer tevreden over. Sommigen vinden de camera wat te klein, voor mij was dit net een goede reden om 'm te kopen.
Voor mij ook, angezien ik nogal kleine handen heb :)
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Goed advies van Tom hierboven, maar als de 1400 euro voor een Canon 24-70 L je iets te veel is (was bij mij in elk geval wel zo!), dan is de Tamron 28-75 een betaalbaarder alternatief. Kost ongeveer 300 euro (mits je die in Duitsland koopt, hier is ie vaak een stuk duurder) en de kwaliteit ligt dicht in de buurt van de Canon. Een aantal mensen op dit forum hebben dezelfde keuze gemaakt trouwens.
Maar als je het geld (ervoor over) hebt, dan is de Canon 24-70L natuurlijk wel een lens om je vingers bij af te likken!
De 70-200 L is ook een erg goede lens trouwens. Al zul je aan 200 mm in Afrika voor de leeuwen tekort komen. En dan is de keuze: een 70-200 f/2.8 L met converter, of een 70-200 f/4 en een losse 400 mm....
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
dbode
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3247
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005 21:49
WoonplaatsCOLON Gem. Utrechtse Heuvelrug

Hou er bij verzekeringen in ieder geval ook rekening mee dat de normale inboedelverzekeringen alleen binnenshuis dekking bieden tegen brand, inbraak, etc. en vaak gelimiteerd tot een max bedrag.

Wil je de boel ook buitenshuis verzekeren informeer dan eens naar een uitbreiding op je inboedel in de vorm van een kostbaarheden buitenhuis verzekering.
Groet,
Dirk-Jan

Fototas met standaard 13 kilo staal, magnesium, glas, kunststof, etc....
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar