Within Temptation concert

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
hills-of-myst
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 197
GeregistreerdCOLON 16 Aug 2005 17:05
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

hoi, ik heb een vraag. Ik ga 26 mei (duurt nog heel lang dus) naar een concert van WT. tele lensen zijn niet toegestaan, en als ik pech heb sta ik dus niet voorraan. Hoe kan ik dit het beste aanpakken om toch mooie foto's te maken? en vanaf wanner is een lens een tele lens eigenlijk? Ik heb een canon 300D, 50mm lens, de standaart kitlens en een 35-105mm lens. Ik zou het liefst dan de 50mm lens willen nemen omdat de foto's meestal mooi scherp worden en een laag diafragma heeft. nadeel is dus wel dat ik dan vooraan MOET staan wil ik er geen zwaaiende aremn voro hebben. Dus ik zou eigenlijk graag wat advies/tips willen over dit.
Snojmo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 284
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2005 17:22
WoonplaatsCOLON Monnickendam

Waag een mailtje aan de band en vraag om een fotopas.

Wie niet waagt.....

Greetz
Cees
Gebruikers-avatar
HaZee
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 197
GeregistreerdCOLON 26 Sep 2005 22:59
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Wanneer is het tele volgens hen?
Christiaan

Ik ben helemaal niet nieuwsgierig, maar ik wil wel graag alles weten ;)
HMaster
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 411
GeregistreerdCOLON 28 Okt 2005 09:48
WoonplaatsCOLON Wijk bij Duurstede

HaZee schreefCOLONWanneer is het tele volgens hen?
Als de lengte van de lens langer is dan "het-kleine-manneke" van de security. 8) :wink:

Nooit geweten dat je bij WT niet mag fotograferen.
-------------------------------------------------------
Error99 - User is the problem
Gebruikers-avatar
Spike
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 874
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Met je 300D kom je zowiezo niet binnen. Dit wordt als een professionele camera gezien. Zo ben ik er bij Nightwish een keer uit gegooid en kon ik weer achteraan de rij (dik 1000 man) aansluiten. :evil:

Wat je het beste kunt doen is de band mailen dat je graag foto's wilt maken. Heb je al eerder foto's gemaakt van concerten? Zet deze online en zet de link in je e-mail. Met een beetje geluk krijg je een fotopas en sta je recht voor het podium tussen de profies :P
[size=75]AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light.[/size]
Gebruikers-avatar
hills-of-myst
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 197
GeregistreerdCOLON 16 Aug 2005 17:05
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

wow bedankt voor de reacties. Ik heb eerder foto's gemaakt (2 jaar geleden) met een gewone analoge camera waarbij niks instelbaar was, en inplaats van mensen, rare vlekken op de foto's kreeg. vandaar dat ik het goed wou voorbereiden dit keer.
Ik ben ook met de vakopleiding bezig op de fotovakschool te apeldoorn, dus dit zou mooi zijn om te oefenen. Ik zal eens gaan kijken of ik een email adres van de band vind.
Gebruikers-avatar
Spike
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 874
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Vermeld dat van de vakopleiding even in je aanvraag ;)
[size=75]AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light.[/size]
Gebruikers-avatar
hills-of-myst
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 197
GeregistreerdCOLON 16 Aug 2005 17:05
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

goed idee :D
THJKlos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1346
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2005 12:31

Verzin er idd gewoon een opleiding gerelateerde opdracht bij.
Vraag desnoods op je opleiding of zij een opdracht voor je willen bedenken. ;)

Krijg je het niet voor elkaar laat dan lekker de camera thuis en geniet gewoon van het concert. Beter een avondje relaxen dan gefrustreerd rondlopen omdat er steeds iemand voor de lens staat :).

Waar ga je naar het concert eigenlijk?
Ik weet niet in wat voor tenten ze nu allemaal staan, maar een paar jaar geleden stonden ze bijv. regelmatig in Het Podium in Hardenberg, een betrekkelijk kleine zaal. Deze heeft zoals zoveel van dat soort kleinere zaaltjes een balustrade waar je goed kunt staan en lekker kunt kijken.
Als je op zo'n balustrade staat kun je nog best leuke foto's maken :).
[size=75]*... ...*[/size]
Gebruikers-avatar
hills-of-myst
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 197
GeregistreerdCOLON 16 Aug 2005 17:05
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

het concert is in bathmen. vind plaats op de bekefeesten ofzo. Zegt me voor de rest niets hoor. er is ruimte voor zo'n 1600 man. Ben 2 keer eerder naar een concert van hun geweest, stond allebei de keren vooraan :D
in de melkweg, wat redelijk klein is, hebben ze ook zo'n balustrade. :)
Xelphix
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 551
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2005 08:49

Zonder fotopas wordt het heel erg moeilijk. Een vriend van me werkt bij Roadrunner. Hij regelt veel zaken rondom de bands die bij hun onder contract staan.

Ik heb de mazzel dat ik zelf in februari op de gastenlijst sta voor Soulfly in Paradiso. Hiervoor krijg ik dan een fotopas en zelfs dan mag je alleen de eerste 3 nummers foto's maken (uiteraard zonder flits).

Ik heb het ook gevraagd voor Nickelback in mei, die staan in het voorprogramma van Bon Jovi in Nijmegen. Hij gaf al aan dat het zelfs voor hem heel moeilijk wordt.

Een advies is, zoals al geopperd werd, op het label (band) aan te schrijven en dan maar hopen....

Succes in ieder geval!
jtd
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2005 09:55

Laat je ff weten of het gelukt is en hoe je het nu aangepakt heb?

Lijkt me een bijzonder leerzaam moment.

Joris
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar