Sigma 70-200 2.8 APO HSM @ Amersfoortse zoo

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
cheetah
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 275
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2005 01:32
CONTACTCOLON

Hallo,

Deze foto's heb ik in Amersfoort gemaakt. Ik heb nog geen kleurcorrecties toe gepast of unsharp mask gebruikt. Wat kan ik de volgende keer beter doen?

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding
patrickm
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 924
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2004 14:37
WoonplaatsCOLON Good Ol'vienna
CONTACTCOLON

nix mis mee hoor,

Natuurlijk is er noch wat post processing nodig (levels, raw exposure aanpassen)
[size=75]20D, EFS 10-22, Tamron 28-75 2.8 XI LD, Sigma 70-200 EX 2.8 HSM, Canon 28-300 USM IS L, Canon TC2.0, Sigma 105 EX 2.8 Macro,BG2
EX420,CT45
300D EFS 18-55, EF 75-300 III, EF 50 1.8 MKII, BG1
[/size]
robbertb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 24 Mrt 2005 17:26
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Mee eens. Het zijn leuke platen, maar ze moeten even bewerkt worden..
Ik vind met name foto 2 erg mooi gelukt!

Groet,

robbertb
Camera, gLas,statief, flitser, geheugen en verlanglijst
cheetah
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 275
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2005 01:32
CONTACTCOLON

Wat zou ik dan moeten doen met bewerkingen? Iets warmer maken?
robbertb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 24 Mrt 2005 17:26
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Iets warmer is inderdaad geen gek idee. Ik werk zelf nog niet zo lang met PS, maar zou bijvoorbeeld bij de laatste foto wat shadow/highlight toepassen (de schaduw in het gezicht stoort me wat) en bij de eerste drie kijken of ze wat warmer kunnen, want ze doen voor mij wat grijs aan. Ik zit overigens met een laptop met een TFT-scherm te internetten, dus dat zou ook HEEL goed aan mijn scherm kunnen liggen.
Over het algemeen speel ik wat met de levels, de color balance, shadow/highlights en USM, maar ik weet niet of dat gangbaar is.
Succes ermee!

Groet,


Robbert
Camera, gLas,statief, flitser, geheugen en verlanglijst
MrBiggies
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2005 12:08

cheetah schreefCOLONHallo,

Deze foto's heb ik in Amersfoort gemaakt. Ik heb nog geen kleurcorrecties toe gepast of unsharp mask gebruikt. Wat kan ik de volgende keer beter doen?
Hallo Cheetah,

Zo te zien is die lens niet verkeerd! Mooie serie foto's! Inderdaad, wat spelen met shadows/highlights in PS en bv de curves om ze nog sprekender te maken. Met USM kan je nog wel wat verscherpen, maar wees er voorzichtig mee, niet teveel, dan worden ze juist weer minder mooi.

Groeten,

Sander
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

Mooie platen. Ben zelf niet zo'n liefhebber van nabewerkingen (hoewel ik het af en toe ook stiekum doe... :oops: ) maar meer van het schieten van de perfecte foto (alsof mij dat lukt, maar ik doe mijn best.. . :D ) maar wellicht kan het hier nog wel tot wat verbeteringen van je foto's dienen, ze zijn het wel waard!

Wat betreft jou foto's ben ik blij te zien wat deze lens aankan. Ik ben zelf al een poos aan het twijfelen en heb uiteindelijk mijn keuze van ca 10 beperkt tot 2 lenzen die wat mij betreft in mijn prijscategorie en specs vallen, en daar is deze Sigma 70-200 f/2.8 1 van. Vandaar dat ik je foto's goed bekijk. Hoe bevalt de lens? Wat zijn jou bevinden? (misschien een beetje erg offtopic... wellicht reactie per PM?)

Over de foto's, ik vindt #5 de mooiste. Eigenlijk vind ik #3 nog mooier maar hij komt mij net niet scherp over. Je hebt veel geschoten met lage f-waarden (wat zijn de EXIF's bij je foto's?) waardoor je een grote (of is het nou juist kleine?) DOF hebt. Bij #2 is het mij teveel van het goede waardoor er te weinig scherp is. Het puntje van de snavel is niet scherp meer en meteen achter het oog ook niet meer, een iets grotere f-waarde zou m.i. mooier zijn geweest. #4 vind ik een mooie compo maar hetzelfde verhaal, een iets grotere f-waarde is i.m.o. fraaier.

Hopelijk heb je er wat aan...
www.johanvanderwielen.nl
cheetah
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 275
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2005 01:32
CONTACTCOLON

Hartelijk bedankt voor de feedback.

Schoffie, ik heb jou een email gestuurd en ik had er bij moeten vertellen dat de laatste foto met de 50mm 1.8 is gemaakt ;)


Groetjes
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

Vandaar dat die zo mooi is!!! :D
www.johanvanderwielen.nl
maud
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 40
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2005 22:44

Die Sigma maakt mooie platen he. Ik denk dat die toch ook hier op het verlanglijstje komt. Heb je ook misschien ergens binnenfoto's met deze lens gemaakt?
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

jep... uiteindelijk ook definitie de knoop doorgehakt: het wordt de sigma 70-200 f/2.8 met de nieuwe TC2x
www.johanvanderwielen.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar