Model: studioshoot met kimberley part 2: kim en kim

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Dureaux
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 750
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2005 18:53

ik had in het andere topic dat van deze shoot loopt al aangegeven dat we in een tweetal gedeeltes werken.

Bij deze het 2de deel:
dit is een reeks van 16 foto's
Van deze 16 plaatjes is 1 plaat gemaakt.
anders als de vorige plaat die ik zo maakte zijn er maar 2 kleuren gebruikt, deze zijn tegelgewijs geplaatst.

Afbeelding

Ik zie de uitkomst van de totaalplaat nu al als veel beter dan de vorige.
hoop dat jullie dat ook gaan vinden.

Technische gegevens:
1 beautydish op model
1 paraplu op de achtergrond

omdat ik ook een stukje schrijf over het opzetten van een modelshoot en daarvoor foto's nodig had is er dit maal een plaatje van de opstelling, wat voor sommige misschien weer waardevol is om te weten:
http://foto.mijnmomenten.nl/5132/10431/ma_162416.jpg

Visagie:
Resi Kuipers

groetjes,
Mark
hrbrt
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 141
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2005 13:06
CONTACTCOLON

Waarom post je dit niet op dpz??? ;)

normaal gesproken vind ik zoeits niet echt gaaf,maar nu wel, waarom?

elke foto is weer boeiend, en elke foto is verschillend, tis duidelijk beetje serie. echt leuk om te bekijken

alleen ik blijf zeggen, (net als op dpz ;) ) die achtergronden is niet mijn ding ;). kwestie van smaak waarschijnlijk
Dureaux
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 750
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2005 18:53

hrbrt schreefCOLONWaarom post je dit niet op dpz??? ;)
normaal gesproken vind ik zoeits niet echt gaaf,maar nu wel, waarom?
elke foto is weer boeiend, en elke foto is verschillend, tis duidelijk beetje serie. echt leuk om te bekijken
alleen ik blijf zeggen, (net als op dpz ;) ) die achtergronden is niet mijn ding ;). kwestie van smaak waarschijnlijk
D.P.Z. Afbeelding No way

Ik vind mensen daar lomp en af en toe uit de hoogte doen, eosdigitaal is veel gezelliger;)
deel 1 staat er wel, model en ik wilde een stelletje zeikers ff op hun plaats terugzetten die niet op E.D. rondhangen
Wat ook gelukt is.

Ik ben zelf ook blij met dit 16 luik, en zie deze als een enorme verbetering op het 9 luik dat ik met iemand anders heb gemaakt.

Doel je met achtergronden op kleuren, of het gebruik ervan op zich?
Gebruikers-avatar
chja
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 167
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2004 21:00
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Hele mooie serie maar die verrekijker moet er echt uit.

Verder TOP!
Gebruikers-avatar
dbode
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3247
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005 21:49
WoonplaatsCOLON Gem. Utrechtse Heuvelrug

Leuk gedaan Mark, ook de aanvullingen in je tutorial zijn goed (en nuttig voor de 16e).

Ben het wel eens met die opmerking over de verrekijker. Deze zou als attribuut goed kunnen, maar omdat het nu zo'n grrot gevaarte is, en het model er bijna volledig achter verdwijnt trekt deze foto nu veel te veel de aandacht.

Leuk idee om met twee kleuren dit tegelsgewijs te doen. Je zou je moidel bijna een uniek schaakbord kunnen geven :wink:
Groet,
Dirk-Jan

Fototas met standaard 13 kilo staal, magnesium, glas, kunststof, etc....
hrbrt
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 141
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2005 13:06
CONTACTCOLON

op dpz krijg je gewoon wat meer kritiek dan hier, hier vinden ze alles sneller moooi...

ma, dat is vrij offtopic ;)

ik vind de kleuren van de achtergrond niet mooi, dat je achtergond gebruikt is wel goed hoor!
Dureaux
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 750
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2005 18:53

De kleuren passen wel het beste bij elkaar in de verzameling die ik heb staan:
Afbeelding
Wilde geen donkere kleuren erin betrekken, gewoon lekker licht en vrolijk ;)
Vond de combies bij andere achtergrondkleuren een te groot verschil gaan maken.


[verschrikkelijk off topic gezeik modus]

Ik geef niets om kritiek, wel de manier waarop.
Noem hier enkele quotes uit topics van mij op dpz.
"als ik een ringflits had... dan oe..."
"Ik ga hier geen ideeën op tafel leggen"
"dat kan ik veel beter"
"waar is de kracht in je fotografie gebleven"
"jij gaat achteruit, ik vooruit ach"
"zou maar eens een boek gaan lezen over"
"Jij werkt voor Soeps, right? hmmm..."

en later blijkt dat ze zich bezighouden met plantenfotografie, of ook nog in de leer zijn.
Hiermee wil ik gewoon niets mee van doen hebben.
En zolang dat soort lompigheid en arrogantie daar doorgaat heb ik daar weinig te zoeken.

Tevens vind ik het leuk om het één en ander uit te leggen, het wat hoe en waarom.
Op dpz krijg je alleen de reactie dat ze het allemaal al weten.
Verder probeerd men naar mijn zin daar te vaak zo sjiek en duur mogelijk te doen om helemaal niets.
Laatst gewijzigd door 5 op Dureaux, in totaal 4 keer gewijzigd.
Dureaux
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 750
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2005 18:53

chja schreefCOLONHele mooie serie maar die verrekijker moet er echt uit.
Verder TOP!
Thx
Als ik de verrelijker eruithaal moet de ene daarlangs waar ze kijkt van "wtf ben jij nou mee bezig" er automatisch ook uit.
(heb niet meer beeldjes)
ging voor 9, eindigde met 16 :D

ik vind de verrekijker erin stoppen Juist grappig omdat die wat losser staat van de rest.
dbode schreefCOLONLeuk gedaan Mark, ook de aanvullingen in je tutorial zijn goed (en nuttig voor de 16e).
Ben het wel eens met die opmerking over de verrekijker. Deze zou als attribuut goed kunnen, maar omdat het nu zo'n groot gevaarte is, en het model er bijna volledig achter verdwijnt trekt deze foto nu veel te veel de aandacht.
Leuk idee om met twee kleuren dit tegelsgewijs te doen. Je zou je model bijna een uniek schaakbord kunnen geven :wink:
In het geval van een schaakbord zou ze de stenen er niet meer op zetten ;)
jaha de 16de gaat het gebeuren, realiseer me in één keer dat dat al over 2 weken is :shock:

Groetjes,
Mark
Gebruikers-avatar
Ben Wijman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 405
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2005 14:30
WoonplaatsCOLON Eygelshoven (zuid-limburg)
CONTACTCOLON

Een hele mooie serie foto's, hele leuke gezichten met de meest verschillende uitdrukkingen! Hardstikke leuk gedaan.
[size=75][color=#FF0000]Canon[/color] body met wat [color=#FF0000]L[/color] glaswerk[/size]
Attic
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 173
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2005 10:46

Leuke serie! Beter dan je eerste serie, met dat jonge meisje! Ik vin dit echt leuk!
Dureaux schreefCOLON Als ik de verrelijker eruithaal moet de ene daarlangs waar ze kijkt van "wtf ben jij nou mee bezig" er automatisch ook uit.
Is wel een leuke om voor de volgende keer wellicht de interactie met de foto's onderling wat meer te gebruiken. Kun je leuke dingen mee doen (al is het idee natuurlijk al 1000x uitgevoerd! ;) )!

Groet,
Mark
sullivan
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3082
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2004 20:23
WoonplaatsCOLON Almere

Hoi Dureaux,

Ik vind deze collage veel beter dan de collage die ik eerder van je gezien heb. Ik denk dat dit vooral aan het model ligt. Je opzet is wel hetzelfde, maar de uitdrukkingen komen veel spontaner over. Een (glim)lach is een echt lach.

Ik vind alleen de foto's (3x) met de attributen er niet bij horen. Of je moet er meer doen of ik zou ze weglaten. Je geeft hier namelijk de nadruk op de verschillende gezichtsuitdrukkingen en die gaan verloren bij de andere 3. Je geeft aan dat je niet veel foto's over hebt. Ik neem aan dat je de foto's hebt gemaakt met deze collage als doel. Ik zou dan voor elke kleur bijvoorbeeld 12 uitdrukkingen bedenken, zodat je achteraf wat meer speling hebt.

mvg,
Frank
triaxis130
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3713
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 12:54
WoonplaatsCOLON BE

Mark,
Deze foto zou je in een kader van ongeveer 3meter bij 3 meter moeten kunnen zien hangen.
Ik vind het effect erg natuurlijk geworden en de sfeer doet me wat denken aan een moderne Andy Warhol.
Erg geslaagd in mijn ogen.
http://www.jasperfotografeert.com
spider2004
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2004 08:54
WoonplaatsCOLON Schaijk
CONTACTCOLON

Erg goed gelukt als ik dat zo mag zeggen.
Die achtergrond kleuren, tja persoonlijk vind ik dat nou juist wel weer erg leuk. Maar smaken verschillen.
[size=75]Cannon EOS 20D - kitlens - 50 f/1.8 - 70-200 f/4L usm - extender 1.4 type II - 2 x 1gig cf Sandisk ultra III - Feisol carbon monopod -[/size]
Mijn website: [url=http://members.home.nl/j-gvk/]Joris-gvk-Fotografie[/url].
Gebruikers-avatar
Spike
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 874
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

triaxis130 schreefCOLONMark,
Deze foto zou je in een kader van ongeveer 3meter bij 3 meter moeten kunnen zien hangen.
Ik vind het effect erg natuurlijk geworden en de sfeer doet me wat denken aan een moderne Andy Warhol.
Erg geslaagd in mijn ogen.
Dat wil ik ook wel eens zien. De tweede foto van links onder is het net of ze omhoog kijkt naar haar eigen foto's. Als je de derde van links boven daar rechts naast zet krijg je ook wel een leuk effect... ik ga nog even door met combinaties bedenken, LOL 8)
[size=75]AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light.[/size]
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Mooie serie, dit model lacht ook echt met haar ogen (foto 4 vooral)
Vind het mooi hoe jij overal het licht op de foto's hetzelfde krijgt. Merk dat als ik meerdere foto's maak en ze naast elkaar zet er toch weer lichtverschil in zit :? :?
Enne het is zeker waardevol je info....... :wink:

Marian
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
Dureaux
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 750
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2005 18:53

sullivan schreefCOLONHoi Dureaux,
Ik vind deze collage veel beter dan de collage die ik eerder van je gezien heb.
Ik denk dat dit vooral aan het model ligt.
Je opzet is wel hetzelfde, maar de uitdrukkingen komen veel spontaner over.
Een (glim)lach is een echt lach.
Ik vind alleen de foto's (3x) met de attributen er niet bij horen Of je moet er meer doen of ik zou ze weglaten.
Je geeft hier namelijk de nadruk op de verschillende gezichtsuitdrukkingen en die gaan verloren bij de andere 3.
Je geeft aan dat je niet veel foto's over hebt. Ik neem aan dat je de foto's hebt gemaakt met deze collage als doel
Ik zou dan voor elke kleur bijvoorbeeld 12 uitdrukkingen bedenken, zodat je achteraf wat meer speling hebt.
mvg,
Frank
Nou zal je wat vertellen, het overschot aan afbeeldingen had ik inderdaad in mijn achterhoofd.
Aanvankelijk van mijn doel er een 9 luik van te maken, heb iedere uitdrukking van 2 hoeken geschoten in triplo.
Het resultaat vond ik zo geslaagd dat ik van een 9 luik naar een 16 luik ben gegaan.
Hierdoor had icm de legging van de achtergronden weer minder keuze als bij een 9 luik, maar het kon, dus vandaar dit resultaat.:)

Verders is kim gewoon een heel stuk beter met expressies, dit merk je al wanneer je een normaal gesprek met haar voert.
(is herkeningspunt of iemand die kwaliteiten heeft)
Ik heb haar er ook speciaal voor gevraagt om dit te doen.
De overige foto's zijn gemaakt om haar meer variateit mee naar huis te geven indien ze het eindresultaat minder zou hebben gevonden.
Maar het was haar allemaal heel goed bevallen.

Daarnaast heb ik het voordeel dat ik haar vrij regelmatig met haar om ga, en we gewoon als "normaal" aan de slag konden gaan.
Bij dat andere model... die kwam binnen en werd aan haar gevraagd dingen te doen waar ze minder goed in is, en daarentegen ook nog eens tegen een wildvreemde, waarvan ze alleen verhalen van heeft gehoord
triaxis130 schreefCOLONMark,
Deze foto zou je in een kader van ongeveer 3meter bij 3 meter moeten kunnen zien hangen.
Ik vind het effect erg natuurlijk geworden en de sfeer doet me wat denken aan een moderne Andy Warhol.
Erg geslaagd in mijn ogen.
Kim krijgt van mij in ieder geval een king size afdruk in een lijst die ze kan ophangen.
zelf is ze er ook helemaal weg van, en had het zelf totaal niet verwacht.
Ze had het beeld aanvankelijk nog niet helemaal voor ogen.
ze zag alleen het lijstje met een tweetal rijtjes uitdrukkingen met 2 pijltjes ertussen en de uiteindelijke apparte foto's.
spider2004 schreefCOLONErg goed gelukt als ik dat zo mag zeggen.
Die achtergrond kleuren, tja persoonlijk vind ik dat nou juist wel weer erg leuk. Maar smaken verschillen.
goede smaak dan ;)
Spike schreefCOLON Dat wil ik ook wel eens zien. De tweede foto van links onder is het net of ze omhoog kijkt naar haar eigen foto's. Als je de derde van links boven daar rechts naast zet krijg je ook wel een leuk effect...
ik ga nog even door met combinaties bedenken, LOL 8)
Ik denk dat combinaties heel ver kunnen gaan, en er nog veel meer van dit concept te maken valt bij een nieuwe shoot als je er een middag voor gaat zitten.
Maar ben voorlopig weer tevreden met dit.
marian schreefCOLONMooie serie, dit model lacht ook echt met haar ogen (foto 4 vooral)
Vind het mooi hoe jij overal het licht op de foto's hetzelfde krijgt. Merk dat als ik meerdere foto's maak en ze naast elkaar zet er toch weer lichtverschil in zit :? :?
Enne het is zeker waardevol je info....... :wink:
Marian
Het lichtverschil minimaal houden is juist heel erg makkelijk (in een studio)
Ik heb mijn camera op manueel, en heb tijdens de shoot de waardes constant gehouden.
Verders om het licht constant te houden is er iedere keer opnieuw ongeveel hetzelfde brandpunt genomen,
Dezelfde afstanden tussen kim en rol, en kim en de flitsers.

Daarnaast zijn de 2 series waaruit het beeld bestaat in twee takes genomen. Dit houd verplaatsing minimaal.
Er was een tussenstop voor de verandering van visagie, haar en kleding
Wel is het licht zodanig neergezet dat het niet verplaatst hoeft te worden, daarbij rekening houdend of kim nou links of rechts in de camera kijkt.

Groetjes,
Mark
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar