Blues aan Zee

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
PeetPlafond

Het moet niet gekker worden.... PP in het showbizzztopic.... Zaterdagavond ben ik met m'n vaste fotomaat BluesDaniel naar een (hoe kan het ook anders) Bluesavond geweest. Georganiseerd door de Vereniging "Blues aan Zee" te Monster. Nu ben ik slecht op de hoogte met het Bluesgebeuren, vandaar dat ik jullie de naam van de band even schuldig moet blijven.

Moeilijke lichtomstandigheden.. (weinig licht en vreemde kleuren voor een natuur/vogeltjes fotograaf) maakten eea best wel lastig..

Mja... nu eerst maar eens wat posten... De meeste foto's op iso 400 soms 800 . Verdere instellingen zijn te vinden in de exif. Gebruikte lenzen.. 24-70EX en 90mm Tamron.. allebei f/2,8

Het zijn best veel platen, dus eerst de iets mindere... de "beste" bij de update..

1.

Afbeelding

2.

Afbeelding

3.

Afbeelding

4.

Afbeelding

5.

Afbeelding

6.

Afbeelding

7.

Afbeelding

8.

Afbeelding
Cyberon
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 756
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2005 23:25
WoonplaatsCOLON Oss - NL

Blijft lastig he, fotograferen met slecht/weinig licht. Ik heb net 2 Gb zitten bekijken en durf ze eigenlijk amper te plaatsen, want allemaal op 1600 ISO geschoten. Uit jouw serie vind ik de twee slagwerkers het meest geslaagd. Foto 1 is scherp waar hij scherp moet zijn, maar naar mijn idee iets te weinig DOF. Foto's van de zangers vind ik niet zo geslaagd eerlijk gezegd. Daar had een gekleurd spotje misschien net wat meer sfeer gebracht.
[size=75]CANON EOS 350D - Sigma 18-50mm, Sigma 55-200mm, Tamron 28-75mm, Canon 50mm II, Speedlite 580 EX[/size]
PeetPlafond

Ja dof is erg klein.. alles op f/2.8 .... iso waarde was 400 ... achterin was het nog donkerder dus 800 iso .. Er stond een rode spot op de zanger... die heb ik er uitgewerkt want dat was op de foto's geen gezicht, net alsof hij een knalrode kop had. Een mooie knalharde spot had misschien beter geweest .. maar die was er niet.. Verder heb ik er ook geen ervaring mee en de omstandigheden .. (licht) waren nu eenmaal zo.
t2a
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2005 20:34
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

Lijkt me inderdaad erg moeilijk om mooie prenten te maken in zulke omstandigheden!

Maar mijn favorieten zijn 1 en 3. BTW je exif klopt niet! Aperture van f/1??? in sommige foto's.
Groetjes,
Raymond.

[size=75]EOS-350D, Tamron SP AF Aspherical XR Di 28-75mm f2:8 Macro Ø 67, Canon EF 50mm f1.8 II, 2GB Ultra II, Wacom Intuos3 A6[/size]
PeetPlafond

Vreemd... zeker tijdens de conversie van RAW naar JPG gebeurd... Max app. is f/2,8
Attic
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 173
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2005 10:46

Foto 1 is erg mooi qua compositie en kleur!

Foto 3 vind ik ook erg sterk. Je kunt het plezier van de drummer van zijn gezicht aflezen.

Van de zanger-shots ben ik niet zo weg, al kun je wel een soort blues-gevoel zien in de expressies. Mara qua foto doen ze het niet voor me.

Maar wel knap geschoten!

Groet,
Mark
-Marcel-
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2005 17:03
WoonplaatsCOLON ZH

Mooie foto's hoor en als het licht anders moet dan moet je even Ger aanspreken die is zeer flexibel en regelt licht en geluid. Het is trouwens stichting blues aan zee, maar de foto's zijn er niet minder door. :)
Camera : Canon 350D + grip Lenzen : EF 70-200 F4, EF 17-40 F4, EF-s 60 macro F2.8, EF 300 F4 IS Flitser : 420EX + omnibounce.
PeetPlafond

De foto's zijn naar Ger.. komen op de site dacht ik. Ook de band heeft geinformeerd naar de foto's en gaan daar heen.

Maarreeh.. Marcel, we kennen elkaar niet , was je er ook?
-Marcel-
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2005 17:03
WoonplaatsCOLON ZH

Nee ik was er niet, maar ben er 5 november waarschijnlijk wel. Ger is een collega van mij en die heeft het aldoor over z'n bluesavondjes. Ik was verbaast hier een topic te vinden over blues aan zee, dus ik dacht ik reageer maar even. Het blijkt eens te meer een kleine wereld te zijn
:) .
Wellicht zien we elkaar 5 november in de Noviteit, volgens Ger gaat dan het dak eraf (kan nooit kwaad een beetje maanlicht :) )
Camera : Canon 350D + grip Lenzen : EF 70-200 F4, EF 17-40 F4, EF-s 60 macro F2.8, EF 300 F4 IS Flitser : 420EX + omnibounce.
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

De eerste twee vind ik helemaal te gek.
Vooral de eerste.

Voor de rest een beetje waazig.

De laatste vind ik helemaal niks :D
De gitaar staat er maar half op.
Als de basgitarist dat ziet. Oeoeeoeoeoeee :)
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
PeetPlafond

Hmmm.. ja, je hebt gelijkt wat die gitaar betreft. Dat komt omdat ik met andere ogen kijk.. niet met die van een basgitarist...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar