(Water)sportfoto's vanaf afstand.

Algemene vragen over vliegtuigspotten

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Noud
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 31 Aug 2004 21:53
CONTACTCOLON

Ls.

Ik denk er over een 300D aan te schaffen. Ben van plan er foto's mee te gaan maken van wind- en kitesurfers. Dus veel snelheid, veel licht i.v.m. het water en vanaf een meter of 20 / 30.

- Kan ik volstaan met de lens die bij de kit zit?
- Of moet ik er een bijkopen?
- En welke dan?

Graag wat reactie's.
Rene Br.

Dat moet gaan lukken Noud, met die kitlens.
Bart-Man
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2004 20:08

20 meter zal met de kitlens nog wel gaan, maar de surfers die ik zie zitten meestal veel verder weg. Ik denk dat je wel wat extra milimeters kan gebruiken.
Alias "Mr. Google"
50D|EF 100MM f2.8 Macro USM|EF F/4.5-5.6 100-400 [color=red]L[/color] IS USM|EFS F/4.5-5.6 17-85|550EX|420EX|Manfrotto 330|Manfrotto 144B+128Rc|Manfrotto 679B + 486RC2
Noud
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 31 Aug 2004 21:53
CONTACTCOLON

Rene Br.;
Bedankt voor je reactie. Mooie foto's. Zijn die gemaakt met de "normale" kitlens?

Bart-Man;
Zal echt niet meer zijn dan 20 / 30 mtr. Hoe dicht ze bij de kant komen is natuurlijk afhankelijk van de "spot" en de windrichting. Anyway.... zal dat gaan denk je??
Bjorn s
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2004 22:04
WoonplaatsCOLON Lelystad

Hier een kite/ windsurfer.
Ik heb een maand geleden een 10d gekocht en gebruik hem ook voor het kite en windsurfen.
Aan de kitlens heb ik echt wel te kort, zeker voor het windsurfen, omdat die meer afhankelijk zijn van golven om leuk te kunnen springen, en als hij dan wat leuks doet wat verder op, zit jij met een foto met een boel water en in het midden een klein iets wat dan iets leuks doet.....kun je wel weer croppen, maar dan kun je er geen mooie vergroting van maken.
Ik heb voor de 10d gekozen omdat ik 4 actiefoto's achter elkaar gewoon te weinig vind.
Het is namelijk heel gaaf om dit te gebruiken waarneer ze een truukje doen je dit vast kunt leggen......kun je later al die foto's weer in 1 foto plakken in photoshop net als je in die kite/surfmagazines ziet.
Ik heb nog niet zo heel veel foto's kunnen nemen van het kite/ windsurfen met de 10d wegens de wind van de laatste tijd.
Ik neem pas foto's als het te hard waait (7/8 of meer) of dat ik andere afspraken heb gemaakt en ik nog net ff een uurtje foto's kan maken.
Ik laat dat toestel natuurlijk niet langs de waterkant liggen.
Ik heb 1 foto in mijn album staan van de 10d van het windsurfen en die is niet helemaal oke. (was de eerste x) was in de sportstand.
Het was 'savonds en er was vreemd licht.
Ik heb er nog een paar als je ze graag wilt zien.
De kitesurffoto is genomen met een G3
De windsurffoto is genomen met een EF 75-300 USM van Canon (geen IS)
Ik vond die IS gewoon veel te duur.

Die 300 is best groot, heb je niet altijd nodig....maar beter iets te veel als te weinig.
Het licht is meestal niet goed aanwezig omdat het meestal niet zulk mooi weer is als het waait.

Groet, Bjorn
G3 - 10D - Sigma 18-50 - Tamron 28-105 - Canon 75-300 III USM - Canon 50mm F1,8
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar