Osdorp posse in Sneek

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
WillyZ

Gister avond voor het eerst me 350D getest bij Osdorp posse
Hier een aantal foto´s :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En wat vinden jullie ervan ?
Gebruikers-avatar
Pim
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 658
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2005 10:51
WoonplaatsCOLON net achter de duinen...
CONTACTCOLON

He, dit is muziek uit mijn jeugd :roll: :evil:

Ik vind ze goed!
[url=http://www.istockphoto.com/user_view.php?id=549679]Istockphoto[/url]
[url=http://www.flickr.com/photos/pimleijenfotografie]FlickR[/url]
Bartjebart
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2113
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 15:13
WoonplaatsCOLON Coevorden
CONTACTCOLON

Ik vind ze goed. En de foto's ook :P.
[url]http://www.bartgrendelman.nl[/url]
Gebruikers-avatar
premiumblue
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 769
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005 06:50
WoonplaatsCOLON Tijnje, Fryslân
CONTACTCOLON

De 3e foto vindt ik prachtig.
De anderen zijn me iets te veel geflitst.

En de muziek is idd ook oké :)
Gebruikers-avatar
iZ
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 289
GeregistreerdCOLON 28 Jul 2005 09:35
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Leuke serie.
Foto 3 is idd heel goed gelukt.
Een beetje flitscompensatie in de rest was beter geweest.
Raphaël

flickr | facebook | twitter | 40D Grip | EF 17-40/4.0 | AF SP 28-75/2.8 | EF 50/1.4 | EF 85/1.8 | 550EX | Lowepro Fastpack 250 | Strobesh*t
Bartjebart
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2113
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 15:13
WoonplaatsCOLON Coevorden
CONTACTCOLON

iZ schreefCOLONEen beetje flitscompensatie in de rest was beter geweest.
Bij optredens nóóit flitsen. Dat is zó irritant. Zowel voor de artiesten als voor het publiek. Een paar weken terug was er nog zo'n irritant figuur in de Rocks in Emmen. Daar traden wat bandjes op en hij vond het nodig om daar flits te gaan gebruiken en dan wel via het plafond, terwijl hij gehurkt zat. Natuurlijk krijg je dan leuke fotootjes, maar én het publiek wordt elke keer verblind door die klap licht en de artiesten ook.
[url]http://www.bartgrendelman.nl[/url]
Gebruikers-avatar
arnoy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 472
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 08:08
WoonplaatsCOLON Kerkrade

Bartjebart schreefCOLON
iZ schreefCOLONEen beetje flitscompensatie in de rest was beter geweest.
Bij optredens nóóit flitsen. Dat is zó irritant. Zowel voor de artiesten als voor het publiek. Een paar weken terug was er nog zo'n irritant figuur in de Rocks in Emmen. Daar traden wat bandjes op en hij vond het nodig om daar flits te gaan gebruiken en dan wel via het plafond, terwijl hij gehurkt zat. Natuurlijk krijg je dan leuke fotootjes, maar én het publiek wordt elke keer verblind door die klap licht en de artiesten ook.
En los van de overlast mogen zulke foto's eigenlijk ook niet geflitst worden (this is not done). Dus met een lichtsterk lensje, desnoods iso wat omhoog en de sfeer vastleggen. Maar eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik het ook wel een stiekum gedaan heb....
Canon 40D > EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM > EF 50mm f/1.8 II > Canon IXUS 50
Gebruikers-avatar
iZ
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 289
GeregistreerdCOLON 28 Jul 2005 09:35
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

arnoy schreefCOLON
Bartjebart schreefCOLON
iZ schreefCOLONEen beetje flitscompensatie in de rest was beter geweest.
Bij optredens nóóit flitsen. Dat is zó irritant. Zowel voor de artiesten als voor het publiek. Een paar weken terug was er nog zo'n irritant figuur in de Rocks in Emmen. Daar traden wat bandjes op en hij vond het nodig om daar flits te gaan gebruiken en dan wel via het plafond, terwijl hij gehurkt zat. Natuurlijk krijg je dan leuke fotootjes, maar én het publiek wordt elke keer verblind door die klap licht en de artiesten ook.
En los van de overlast mogen zulke foto's eigenlijk ook niet geflitst worden (this is not done). Dus met een lichtsterk lensje, desnoods iso wat omhoog en de sfeer vastleggen. Maar eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik het ook wel een stiekum gedaan heb....
Maar een licht sterk lensje heeft ze niet dus heeft ze wél geflitst.
Maar naar mijn idee te hard, vandaar mijn reactie omdat ze tóch geflits heeft, ze flitscompensatie had moeten gebruiken.
Raphaël

flickr | facebook | twitter | 40D Grip | EF 17-40/4.0 | AF SP 28-75/2.8 | EF 50/1.4 | EF 85/1.8 | 550EX | Lowepro Fastpack 250 | Strobesh*t
Bartjebart
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2113
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 15:13
WoonplaatsCOLON Coevorden
CONTACTCOLON

flitscompensatie? Als in flitser zachter zetten?
[url]http://www.bartgrendelman.nl[/url]
Gebruikers-avatar
iZ
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 289
GeregistreerdCOLON 28 Jul 2005 09:35
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Precies.
Hiermee kan je de sterkte van het flitslicht regelen.
Als ze die een paar stapjes terug had gezet, was de flits op de foto's minder aanwezig.
Raphaël

flickr | facebook | twitter | 40D Grip | EF 17-40/4.0 | AF SP 28-75/2.8 | EF 50/1.4 | EF 85/1.8 | 550EX | Lowepro Fastpack 250 | Strobesh*t
Gebruikers-avatar
arnoy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 472
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 08:08
WoonplaatsCOLON Kerkrade

iZ schreefCOLONMaar een licht sterk lensje heeft ze niet dus heeft ze wél geflitst.
Maar naar mijn idee te hard, vandaar mijn reactie omdat ze tóch geflits heeft, ze flitscompensatie had moeten gebruiken.
Zelfs met de kitlens kom je al een heel eind, zonder flits. Op iso 800 of 1600 valt de ruis best wel mee. En als je niet van ruis houdt valt er met bijv Imagenomic Noiseware nog veel weg te filteren (zoals ik gisteren heb geleerd). Persoonlijk vind ik ruis niet echt storen bij concertfotos, maar dat is nog blijven hangen uit het analoge tijdperk.
Ik denk dat er bij dit optreden van Osdorp Posse voldoende licht aanwezig was om nog een goed resultaat te behalen. Zeker omdat Talitha ook nog zo kortbij mocht komen.
Canon 40D > EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM > EF 50mm f/1.8 II > Canon IXUS 50
Bartjebart
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2113
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 15:13
WoonplaatsCOLON Coevorden
CONTACTCOLON

iZ schreefCOLONPrecies.
Hiermee kan je de sterkte van het flitslicht regelen.
Als ze die een paar stapjes terug had gezet, was de flits op de foto's minder aanwezig.
ja, ok, als je flitst, dan idd zachtjes.

Maar ik blijf tegen flitsen, zacht of niet.
[url]http://www.bartgrendelman.nl[/url]
WillyZ

Naja goed dat ik het weet wat jullie vinden .
Ik deed dit namelijk voor de eerste keer met de canon dus ik moet nog zien hoe en wat het beste en het mooiste uitkomt met concert fotografie.
Volgende keer maar niet flits gebruiken dus .
Gebruikers-avatar
Spike
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 874
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Osdorp Posse! Gewoon goed die gasten! De foto's zijn ook goed gelukt voor de kit-lens! Het is misschien niet technisch de beste foto (iets te veel flits op het t-shirt van Def P), maar de 3de foto vind ik het mooiste.
[size=75]AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light.[/size]
Bartjebart
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2113
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 15:13
WoonplaatsCOLON Coevorden
CONTACTCOLON

Idd, hij en z'n mic. En een lampje d'r achter. Zeer goede compo.
[url]http://www.bartgrendelman.nl[/url]
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Als je dit echt vaker wil doen, zou ik je aanraden een lichtsterkere lens te kopen. Ik gebruik vaak mijn Tamron 28/70 voor dit werk. Iso op 800. Ruis is flauwekul. druk het maar eens offset of hoogglans af. Indien juist genemen, zie je de ruis echt niet.
Je zou op manual, iso 800 en een sluitertijd van 1/60 prima moeten kunnen schieten met een diafragma van F4-5.6.
Schiet in Raw, dan kan je de zaak nog wat verder oplichten mocht je dat willen.
Op mijn site staan veel bandshoots live op de archive page. Alle binnen shoots zijn op iso 800.
Wil je het echt goed doen, ook qua compositie en randgebeuren, lees dan bv dit werkje
http://www.photo.net/concerts/mirarchi/concer_1.htm
Foto 3 is een mooie compo, ik zou geprobeerd hebben de lamp achter zijn hoofd te laten verdwijen (30 cm door de knieen en iets naar links. Je zou dan een prachtige "aura"gekregen hebben van de lamp. Nu vind ik em iets minder. De rook en het reepje publiek is aangenaam. Keep rocking en shooting.
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar